Welke videokaart voor GTA 5 op ASRock Z68 Pro3-M moederbord

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skidmarks
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:08
Ik zoek een?
Een videokaart om GTA 5 te kunnen spelen om mijn huidige PC

Wat is je budget?
Max € 200,-

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het is een al wat ouder systeem wat uit de volgende componenten bestaat:Ik maak nu gebruik van de GPU die in de CPU zit er zit nu geen videokaart in het systeem. Ik zou graag GTA 5 willen spelen op dit systeem indien dat mogelijk is. De aanbevolen specs zijn volgens Steam NVIDIA GTX 660 2 GB / AMD HD7870 2 GB.

Het is al een tijd geleden dat ik mij in de hardware hebt verdiept. Zo te zien is mijn moederbord voorzien van een 1 x PCI Express 2.0 x16 slot (blue @ x16 mode). De meeste nieuwe videokaarten hebben PCI Express 3.0 ik neem aan dat dat niet gaat werken. Ik zie dat er wel oudere kaarten zijn met die interface. Het liefst zoek ik een kaart met 2 DisplayPort uitgangen maar mag ook 1 HDMI en 1 DisplayPort, dan kan ik de HDMI wel omzetten naar DisplayPort. Aangezien de DVI poorten van de monitoren al bezet zijn momenteel door andere PC.

Na wat googlen begrijp ik dat een PCI-e 3.0 kaart gewoon moet werken in een PCI-e 2.0 slot dus dat vergroot mijn keuze behoorlijk. Dan is het waarschijnlijk meer de vraag welke kaart biedt prestaties die goed genoeg zijn voor GTA V op mijn systeem? Ik kan me voorstellen dat duurdere en snellere kaarten niet veel nut hebben gezien de rest van het systeem.

Ik neem aan dat de rest van mijn PC wel nog snel genoeg is voor GTA 5? Welke videokaart zou hier bij passen denken jullie?

[ Voor 11% gewijzigd door Skidmarks op 07-12-2016 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skidmarks
Zou een MSI GTX 1050 TI 4G een optie kunnen zijn? Of is dat teveel gevraagd voor bijv. de voeding in mijn systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een RX 470 pricewatch: XFX AMD Radeon RX 470 4GB Single Fan Triple X is rond de 200 de beste keuze. Flink sneller dan een 1050 Ti en dat verschil zal in de loop van de tijd steeds groter worden.

Al is de voeding van vrij matige kwaliteit, voor een RX 470 zal deze voldoen. Hou er wel rekening mee dat de verwachte levensduur 6 - 7 jaar zal zijn. Daarna neemt de betrouwbaarheid erg af en kan je beter een nieuwe goede voeding aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skidmarks
Dat is zo te zien een goede optie, die kaart heeft 3 DisplayPort uitgangen waardoor ik geen adapter nodig heb, dat is mooi.

Ik heb even gekeken en mijn OCZ voeding is nu 5,5 jaar oud dus dat gaat spannend worden. Maar mocht die het begeven zal ik die vervangen door een betere dat is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolderPloer!
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:16
Voor 200 euro koop je ook een mooie 2e hands gtx970. Het hoeft niet altijd nieuw te zijn, das de rest van de pc ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skidmarks
Ik heb uiteindelijk een RX 470 gekocht en die heb ik vanavond geïnstalleerd. GTA V draait heerlijk soepel met 60 FPS.

Bedankt voor de suggesties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:58
Skidmarks schreef op donderdag 8 december 2016 @ 08:49:
Dat is zo te zien een goede optie, die kaart heeft 3 DisplayPort uitgangen waardoor ik geen adapter nodig heb, dat is mooi.

Ik heb even gekeken en mijn OCZ voeding is nu 5,5 jaar oud dus dat gaat spannend worden. Maar mocht die het begeven zal ik die vervangen door een betere dat is geen probleem.
De truc is om de voeding te vervangen voordat ie stuk is, het is mogelijk dat hij ook andere hardware sloopt (incl je nieuwe videokaart).

5,5 jaar is nog niet super oud, maar met deze voeding al wel een licht risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

mitsumark schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 00:08:
[...]

De truc is om de voeding te vervangen voordat ie stuk is, het is mogelijk dat hij ook andere hardware sloopt (incl je nieuwe videokaart).

5,5 jaar is nog niet super oud, maar met deze voeding al wel een licht risico.
Lastig, lastig.
Enerzijds heb je absoluut gelijk, anderzijds was dit oorspronkelijk een behoorlijk hoog aangeschreven psu. Absoluut dat ouderdom risico's met zich meebrengt maar met een splinternieuwe voeding kan TS evengoed pech hebben.

In tegenstelling tot b.v. een doorsnee mstech modelletje, zie ik deze kwalitatieve psu niet zo snel gekke fratsen uithalen op zijn 12v lijntjes. Dus zeker, met een "ouderdom" van 5.5 jaar zal TS in ieder geval rekening moeten houden met een, wellicht zeer nabij overlijden. Preventief vervangen lijkt mij echter niet direct aan de orde. Grote kans dat, als deze PSU uiteindelijk het loodje legt, hij dit in stilte doet zonder enige stuiptrekkingen waarbij overige componenten een desastreuze optater krijgen.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:58
Switchie schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 02:04:
[...]

Lastig, lastig.
Enerzijds heb je absoluut gelijk, anderzijds was dit oorspronkelijk een behoorlijk hoog aangeschreven psu. Absoluut dat ouderdom risico's met zich meebrengt maar met een splinternieuwe voeding kan TS evengoed pech hebben.

In tegenstelling tot b.v. een doorsnee mstech modelletje, zie ik deze kwalitatieve psu niet zo snel gekke fratsen uithalen op zijn 12v lijntjes. Dus zeker, met een "ouderdom" van 5.5 jaar zal TS in ieder geval rekening moeten houden met een, wellicht zeer nabij overlijden. Preventief vervangen lijkt mij echter niet direct aan de orde. Grote kans dat, als deze PSU uiteindelijk het loodje legt, hij dit in stilte doet zonder enige stuiptrekkingen waarbij overige componenten een desastreuze optater krijgen.
Het is gelukkig geen MStech, maar het is ook zeker geen kwalitatief goede voeding!

De ripple is standaard al vrij hoog en de capacitors die dit moeten filteren zijn op zn best matig te noemen.
http://www.hardwaresecret...-w-power-supply-review/4/

Wellicht kun je de caps even controleren en er dan nog misschien een tijdje mee doen, maar het lijkt me niet verstandig om de voeding blind nog een paar jaar te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

mitsumark schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 02:33:
[...]

Het is gelukkig geen MStech, maar het is ook zeker geen kwalitatief goede voeding!

De ripple is standaard al vrij hoog en de capacitors die dit moeten filteren zijn op zn best matig te noemen.
http://www.hardwaresecret...-w-power-supply-review/4/

Wellicht kun je de caps even controleren en er dan nog misschien een tijdje mee doen, maar het lijkt me niet verstandig om de voeding blind nog een paar jaar te gebruiken.
Zoals ik eerder aangaf kan ik je ansich prima volgen. Wat mij betreft zou onderstaande voor +/- 200,- een leuke set zijn waar TS weer jaren mee vooruit kan.
(ietsiepietsie meer maar wel direct nieuwe voeding die ongetwijfeld op (korte) termijn toch aan vervanging toe zou zijn

pricewatch: MSI GeForce GTX 1050 GAMING X 2G
pricewatch: MSI GeForce GTX 1050 TI 4G OC

(4gb modelletje vanwege oa gta)

pricewatch: Corsair CX450M

[ Voor 13% gewijzigd door Switchie op 20-12-2016 03:08 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skidmarks
Ik moet wel zeggen dat de pc gemiddeld maar een paar uur per week aan staat in die 5,5 jaar, weet niet of dat uitmaakt voor de pech kans. Is het slijtage of puur ouderdom wat het probleem is bij die voedingen?

Aan de andere kant valt de prijs van een nieuwe voeding relatief mee. Ik zal die waarschijnlijk binnenkort preventief vervangen.
Pagina: 1