Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChristianBurger
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 26-05 07:22
Goedenavond beste Tweakers,

Lang verhaal maar ik houd het kort, ik kan van iemand een mac pro 4.1/5.1 aanschaffen. Ik kan deze pc aanschaffen voor 1050 euro.

Zouden jullie dit aanraden voor 1050 of dan juist voor een hackintosh bijvoorbeeld gaan met i7 etc.

De specs:

Mac Pro 2009 Dual CPU
2 x 2,93 GHz 6-Core Intel Xeon (12 cores)
48 GB 1333 MHz DDR3 ECC geheugen (6 x 8 GB)
NVIDIA GeForce GTX 680 2048 MB (incl. bootscreen en native OS X support). Oorspronkelijke ATI kaart als reserve.
Bluetooth 4.0 build-in (incl. Handoff, Instant Hot Spot, etc)
Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac build-in
Samsung 850 Pro 256 GB
Western Digital 2TB SATA
Seagate 2TB SATA

Er zijn dus 2 nieuwere processors in gezet.
Meer ram
Een videokaart die native wordt ondersteund
Nieuwe bluetooth kaart
Wifi ac
Een super snelle ssd
4 TB aan opslag

Alvast hartelijk bedankt voor jullie antwoord

PS. de mac schijnt een geekbench 3 van 27500 neer te zetten.

[ Voor 5% gewijzigd door ChristianBurger op 07-12-2016 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

1050 euro voor een 7 jaar oude Mac die geen enkele spannende specs heeft? Nein danke. Ik zou lekker m'n eigen PC bouwen als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChristianBurger
461943 schreef op woensdag 7 december 2016 @ 20:14:
1050 euro voor een 7 jaar oude Mac die geen enkele spannende specs heeft? Nein danke. Ik zou lekker m'n eigen PC bouwen als ik jou was.
Wat bedoel je met geen enkele spannende specs

12 core 2.93 ghz (3.33 turbo)
gtx 680
48 gb

En een benchmark van 27500 vind ik wel aardig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

Benchmarks zijn geinig maar irrelevant met normaal gebruik ( zeker aangezien software verre van geoptimaliseerd is voor meer dan 2 cores, laat staan 12,) een 680 is antiek, en 48GB DDR3 ( oud) ECC ( nutteloos, tenzij bij zeer specifieke toepassingen) is alleen zinnig wanneer je het ook echt vol gaat maken. Dat is het missende stuk: wat ben je van plan ermee te doen? Voor gamen zal je er niet ver mee komen, voor je huis-tuin- en keukengebruik is het zinloos en voor video-editen zal je op een nieuwer systeem met minder cores nog altijd betere prestaties hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xer_00
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-07 08:59
Zonder te weten wat je van plan bent met het systeem is het lastig oordelen. Maar zou persoonlijk met dit budget waarschijnlijk voor een nieuw(er) systeem gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChristianBurger
Oké, bedankt voor jullie reacties

Ik was inderdaad van plan te gaan gamen. Mijn broertje gaat city skylines etc. spelen. Niet hele dikke spellen en ik zelf wellicht iets van cod of battlefield.

Video editing eigenlijk niks, puur voor gamen en wat word en powerpoint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

ChristianBurger schreef op woensdag 7 december 2016 @ 20:23:
Oké, bedankt voor jullie reacties

Ik was inderdaad van plan te gaan gamen. Mijn broertje gaat city skylines etc. spelen. Niet hele dikke spellen en ik zelf wellicht iets van cod of battlefield.

Video editing eigenlijk niks, puur voor gamen en wat word en powerpoint
Haal een systeem met een i5 en 16GB RAM van een jaar of twee oud voor +-400 euro, pleur er een RX 480 in en je bent goedkoper uit en je hebt betere prestaties ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChristianBurger
461943 schreef op woensdag 7 december 2016 @ 20:24:
[...]

Haal een systeem met een i5 en 16GB RAM van een jaar of twee oud voor +-400 euro, pleur er een RX 480 in en je bent goedkoper uit en je hebt betere prestaties ;)
haha, hartstikke bedankt, had dit nooit gedacht. Ligt dat echt software matig dan, dat 12 cores gewoon zinloos zijn nu?

Heeft iemand hier kennis qua hackintosh.

(ja, sorry, ben helemaal freak van het besturingssysteem van apple _/-\o_

Nog even een toevoeging, bij deze, door maar een iemand's reactie ben ik volledig om. Hoe makkelijk kan je er in tuimen zodra je een benchmark van 27000 ziet staan

[ Voor 13% gewijzigd door ChristianBurger op 07-12-2016 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-07 11:35
ChristianBurger schreef op woensdag 7 december 2016 @ 20:26:
[...]

haha, hartstikke bedankt, had dit nooit gedacht. Ligt dat echt software matig dan, dat 12 cores gewoon zinloos zijn nu?

Meeste games kunnen die cores niet allemaal gebruiken idd. Games hebben liever snelle cores van bijvoorbeeld een i5. Daarnaast is die xeon zeer verouderd en een stuk trager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

ChristianBurger schreef op woensdag 7 december 2016 @ 20:26:
[...]

Er zijn wat stukken software die er wel gebruik van kunnen maken, maar dan heb je het vooral over video-editing spul. Plus dat die software het vaak beter doet op pakweg zes cores maar met een hogere snelheid. In elk geval niet op 12 cores van 7 jaar oud ;)

In mijn ervaring is een Hackintosh leuk om eens te bouwen, maar uiteindelijk vooral veel gedoe met weinig voordelen. Daar moet ik wel bij zeggen dat ik het op een laptop probeerde te installeren, wat lastiger is, en dat ik gewoon geen bal voor elkaar krijg in MacOS- ik vind het totaal onlogisch. Heb je zelf al wel eens MacOS gebruikt eigenlijk? Wat misschien is het wat minder goed dan dat je denkt ;)

http://www.insanelymac.co...-osx86-1012-macos-sierra/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01:05

br00ky

Moderator Harde Waren
Of je nou een bedrag in je beginpost noemt of niet, taxatie is niet toegestaan. Klaar.

Voor de rest van het aankoopadvies ontbreekt de complete eigen inzet, dus slotje. Topics over hackintosh zijn geen probleem, maar dan verwachten we wel dat je je eerst inleest en een topic opent met een eigen lijstje e.d. zoals wederom beschreven in DAA beleid.

[ Voor 37% gewijzigd door br00ky op 07-12-2016 20:32 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.