[CiP] Wall PC

Pagina: 1
Acties:
  • 962 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSebastiaan
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 25-09-2021
Hoi mede tweakers! : - )

Een tijdje geleden had ik ook al een wall pc geprobeerd te maken maar die kon ik maar half afmaken.
Nu heb ik besloten om hem opnieuw te maken maar nu wel goed aan te pakken. Ik heb al een waterkoeler:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/M46TzMi.jpg
Ik heb ook wat plexiglas gekocht maar ik heb echt problemen met dat zagen, ik kan gewoon niet recht gaan 8)7 en ook geen 45 graden hoek erin zagen
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Mg5Atlj.jpg
Ook is de plaat geverfd en die ligt lekker te drogen.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Pg9jGSE.jpg

Als iemand nog tips heeft dan hoor ik die graag en wil ze ook heel graag gebruiken!!
Oja morgen ga ik verder met de LED strip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSebastiaan
Dat het niet lukt verpest mijn humeur :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi3344
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-10 00:51
Met een beetje tafelzaag kun je 1) recht zagen en 2) in een hoek van 45 graden.
Het klinkt een beetje alsof je niet het juiste gereedschap (lees: dikkepeerzaag) gebruikt :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

En als je plexi gaat zagen, klem het tussen 2 latjes MDF. Dan gaat het een stuk makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSebastiaan
Klopt @hoi3344 Maar ik heb geen tafelzaag.
@Terw_Dan dat heb ik geprobeerd maar dan ga ik niet netjes over de lijntjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arloid
  • Registratie: December 2014
  • Niet online
Persoonlijk ben ik nooit zo'n fan van het met de hand zagen van glasachtige materialen, laat staan met of zonder geleiding. Ik ben dan ook van mening dat het alleen maar ellende oplevert.

Beste kan je een cirkelzaag of desnoods een decoupeerzaag en deze langs de geleiders zagen, tevens kan je een stuk mdf als geleider gebruiken. Beste is natuurlijk een degelijke tafelzaag, maar om nou 600 euro daarvoor weg te dokken lijkt mij ook weer niet de bedoeling :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSebastiaan
Ja, snap ik maar als ik het met iets doe ter ondersteuning dan ligt hij niet recht op de lijn en krijg je alsnog scheve plaatjes, een goedkoop tafelzaagje +-80€ is dan het beste idee. Maar ik heb nu geen 80 euro :P Misschien dat ik even naar gamma ga om te vragen of ik er een mag lenen / huren.

[ Voor 15% gewijzigd door TheSebastiaan op 08-12-2016 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalekat
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23-09 11:16
TheSebastiaan schreef op donderdag 8 december 2016 @ 21:48:
Ja, snap ik maar als ik het met iets doe ter ondersteuning dan ligt hij niet recht op de lijn en krijg je alsnog scheve plaatjes, een goedkoop tafelzaagje +-80€ is dan het beste idee. Maar ik heb nu geen 80 euro :P Misschien dat ik even naar gamma ga om te vragen of ik er een mag lenen / huren.
Je kan plexiglas ook insnijden en dan breken. Dit geeft wel een nette strakke lijn. Je zal dan alleen met een vijltje/schuurpapier de braam weg moeten halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSebastiaan
Goed nieuws! De buildlog gaat gesponsord worden door mijn favoriete waterkoeling winkel ( waar ik ook alles ga bestellen ) Ze willen het plexiglas voor mij gaan lasersnijden! Geweldig, zodra dat binnen is ga ik daar gelijk mee aan de slag en kan ik hem hopelijk afmaken
Ik ga ook nog een carbon fiber sticker kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Had hem even over het hoofd gezien, maar ook hier geldt; [CiP]Casemod in Progress policy - Eerst lezen!
Graag dus even een topic openen zoals daarin is aangegeven.
In ieder geval is er dan iets meer "in progress" nodig, en foto's van het juiste formaat.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.