Toon posts:

Nieuwe grafische kaart voor bescheiden systeem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende systeem:

Processor: Intel Core i3 4160 (3.6 GHz)
Moederbord: Asus B85M-G B85
Geheugen intern: 8 GB (2x 4G) DDR3 (Ballistix)
Videokaart: R7 250X (2 GB)
Solid state drive: 120 GB (Kingston), heb ook een Hard drive van 1 TB ernaast
Voeding: Seasonic S12II-430GB, 430 Watt

Het is dus een bescheiden systeem, maar ik zou grafisch gezien een upgrade willen zonder mijn processor en PSU te vervangen. Games als DOOM en Witcher 3 zijn nu op zich goed te spelen, maar heel erg strak/soepel is het niet (en ook draai ik DOOM op Vulkan api, dus dat is een wat vertekend beeld qua performance).

Ik zoek dus een kaart waar ik netjes 60 FPS mee kan halen, en de moderne games mee aan kan zonder wat extra te veranderen aan mijn huidige systeem (als dat mogelijk is).

Budget is ong. 250 euro.

Alle reacties

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

60 FPS zegt niets als je er geen resolutie en gewenste grafische settings aan koppelt.
Maar denk dat een GTX 1050 een leuke update voor je gaat zijn. Maakt gehakt van de kaart die je nu hebt en kost "slechts" +/- 170 euro.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Verwijderd

Topicstarter
Switchie schreef op woensdag 7 december 2016 @ 19:49:
60 FPS zegt niets als je er geen resolutie en gewenste grafische settings aan koppelt.
Maar denk dat een GTX 1050 een leuke update voor je gaat zijn. Maakt gehakt van de kaart die je nu hebt en kost "slechts" +/- 170 euro.
Thanks! Je bedoelt de TI OC 4GB hè? (sorry ben hier niet zo in thuis). En het is geen probleem voor m'n PSU en moederbord?

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verwijderd schreef op woensdag 7 december 2016 @ 20:15:
[...]

Thanks! Je bedoelt de TI OC 4GB hè? (sorry ben hier niet zo in thuis). En het is geen probleem voor m'n PSU en moederbord?
Zijn veel verschillende versies, welke onderling minimaal verschillen. Net iets hogere/lagere clock en een andere (stillere) koeler.
Het grafische hart om het zo maar even te noemen, is in principe gelijk.
Qua psu en moederbord gaat het zeker geen probleem geven. De 1050's verbruiken tot 75w en hebben daardoor geen extra prik vanuit de voeding nodig.

Als je voor een zwaardere kaart (b.v. een 1060 of 480) zou gaan, zal jouw processor de potentie van de kaart waarschijnlijk tegenhouden. De 1050 is een zeer leuke kaart in lijn met de rest van jouw systeem.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• killswitch
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-01 15:17

killswitch

killswitch+switch= death switc

Verwijderd schreef op woensdag 7 december 2016 @ 20:15:
[...]

Zou idd voor de 1050TI gaan aangezien die 4GB geheugen ten opzichte van de 2 van de 1050 in een boel nieuwe games zeker wel gaan helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Switchie schreef op woensdag 7 december 2016 @ 20:30:
[...]

Zijn veel verschillende versies, welke onderling minimaal verschillen. Net iets hogere/lagere clock en een andere (stillere) koeler.
Het grafische hart om het zo maar even te noemen, is in principe gelijk.
Qua psu en moederbord gaat het zeker geen probleem geven. De 1050's verbruiken tot 75w en hebben daardoor geen extra prik vanuit de voeding nodig.

Als je voor een zwaardere kaart (b.v. een 1060 of 480) zou gaan, zal jouw processor de potentie van de kaart waarschijnlijk tegenhouden. De 1050 is een zeer leuke kaart in lijn met de rest van jouw systeem.
Heb inmiddels de kaart, erg fijn dingetje! Bedankt voor de aanrader, dit is precies wat ik zocht; loopt echt heel goed!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verwijderd schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 02:05:
[...]

Heb inmiddels de kaart, erg fijn dingetje! Bedankt voor de aanrader, dit is precies wat ik zocht; loopt echt heel goed!
Goed om te lezen. Veel plezier er mee! :)

Pagina: 1