• spawnagain
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-03 05:05
Ik wil graag een digitale camera (foto's maken ruleert :P). Maar ik ben niet een rijkeluis zoon ofzo. Dus die dingen van 2000+ zijn iets teduur voor me :)

Wat raden jullie aan? Beetje hoge resolutie magwel. 1024x768 toch minstens.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Wat wil je ermee? Afdrukken? op internet zetten?
Wat voor wensen heb je? zoom, usb, opslagtype, etc?

• spawnagain
Op zondag 01 juli 2001 01:19 schreef wfvn het volgende:
Wat wil je ermee? Afdrukken? op internet zetten?
Wat voor wensen heb je? zoom, usb, opslagtype, etc?
Afdrukken, ja natuurlijk :)
Ook op internet zetten (evt. branden op cd-rom).
Zoom, natuurlijk
Opslagtype, hmm, ok dis technisch, je hebt van die kaarten van 8mb, 16mb, 32mb, 64mb.
USB, das sneller natuurlijk :P

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:45
Bedoel je 1000,- voor de camera alleen? Of 1000,- inclusief het geheugen, de batterijen, evt. oplader en het geheugen?

Want in dat laatste zit snel zo'n 200-300 gulden en heb je imho toch echt nodig. ('t lijk me persoonlijk niet zo nuttig om het 4 MB kaartje te gebruiken wat er bijzit, dan kan je 5 foto's maken en dan kan je weer naar huis terugkeren...)

Voor dit bedrag zit je zowiezo op een goede 1.3 MPixel (1280x960) of misschien wel op een 2.1 MPixel (1600x1200) camera.

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-03 21:23
Op zondag 01 juli 2001 00:16 schreef spawnagain het volgende:
Ik wil graag een digitale camera (foto's maken ruleert :P). Maar ik ben niet een rijkeluis zoon ofzo. Dus die dingen van 2000+ zijn iets teduur voor me :)

Wat raden jullie aan? Beetje hoge resolutie magwel. 1024x768 toch minstens.
je kan eens kijken op http://www.kieskeurig.nl

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op zondag 01 juli 2001 19:01 schreef xxxMaverick het volgende:

[..]

je kan eens kijken op http://www.kieskeurig.nl
ik wordt een beetje moe van jouw :Z

• spawnagain
Hmm, ja dan bedoel ik idd zonder toebehoren. :)

• justguyver
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-03 21:01
ik heb van de week de kodak dx3500 gekocht voor f1000,- en het is een goed toestel :)

• ALH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-03 20:20

ALH

Op zondag 01 juli 2001 19:09 schreef thefirstikke het volgende:

[..]

ik wordt een beetje moe van jouw :Z
Je bent niet de enige :(

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

Verwijderd

Kodak DC3800?

• xxxMaverick
Op zondag 01 juli 2001 20:05 schreef ALH het volgende:

[..]

Je bent niet de enige :(
? is het een handige site voor dit soort vragen of niet??

ik vind sommige tweakers een beetje paranoid als het aankomt op urls......in dit soort discussies is het toch ontzettend handig? moet ik het dan niet gaan noemen omdat ik dat vaker ( overigens alleen in relevante threads) doe........soms

Ik kap al, maar als een ander het zegt is het wel goed?? bv dprevieuw in elke thread??? |:(

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zondag 01 juli 2001 04:46 schreef spawnagain het volgende:

[..]

Afdrukken, ja natuurlijk :)
Ook op internet zetten (evt. branden op cd-rom).
Zoom, natuurlijk
Opslagtype, hmm, ok dis technisch, je hebt van die kaarten van 8mb, 16mb, 32mb, 64mb.
USB, das sneller natuurlijk :P
Aan de hand van bovenstaande gegevens:
- 2.1 Mpixels (1600x1200 = 1,92 Mpixels)
- Zoom? 2x (70 mm) of meer?
- Opslagvoorkeur: Smartmedia, Memorystick (absoluut niet mijn voorkeur) of CompactFlash (type I of II) (Type 2 heeft mijn voorkeur vanwege Microdriveondersteuning)
- USB lijkt me duidelijk :)

Een paar camera's die ik interessant vind in jouw prijsklasse:

Kodak DX3600
Olympus C-200Z
Sony DSC-P50
Toshiba PDR-M61

Waarvan voor mij de Sony zou afvallen vanwege de dure Memorysticks.

Dan kiezen uit de overige 3:
De Toshiba is op zich best een aardige camera maar heeft geen Video-out.... valt voor mij af.

Nog 2 over:
Ik zou gaan voor de Olympus met 3x zoom...

Mgoed... dit is een grove selectie van 4 camera's met een paar van jouw wensen/eisen.

In ieder geval succes met zoeken.
Ik heb dit rijtje camera's gevonden met de buyingguide van http://www.dpreview.com.
Ingevoerd:
Prijs max $400,00
Reoslutie 1600x1200+
Zoom Tele 70mm+
Built-in flash YES
USB YES

• Thefirstikke
  • Niet online
Op zondag 01 juli 2001 21:53 schreef xxxMaverick het volgende:

[..]

? is het een handige site voor dit soort vragen of niet??

ik vind sommige tweakers een beetje paranoid als het aankomt op urls......in dit soort discussies is het toch ontzettend handig? moet ik het dan niet gaan noemen omdat ik dat vaker ( overigens alleen in relevante threads) doe........soms

Ik kap al, maar als een ander het zegt is het wel goed?? bv dprevieuw in elke thread??? |:(
Nee, maar doe eens origineel, kom eens met wat anders aanzetten dan el-luk-ku-keer dat zelfde url-etje. Geef eens wat nuttige info ipv elke keer dat urltje te koppie-peesten. Zet het anders in je sig ofzo.

• spawnagain
Op zondag 01 juli 2001 23:20 schreef wfvn het volgende:
Dan kiezen uit de overige 3:
De Toshiba is op zich best een aardige camera maar heeft geen Video-out.... valt voor mij af.

Nog 2 over:
Ik zou gaan voor de Olympus met 3x zoom...

Mgoed... dit is een grove selectie van 4 camera's met een paar van jouw wensen/eisen.
Kzal es kijken op de sites van Olympus :) En natuurlijk ff rondneuzen naar dat dingetje in de elektronica zaken in de buurt. :P

In ieder geval, thnx! B-)

• xxxMaverick
Op zondag 01 juli 2001 23:25 schreef thefirstikke het volgende:

[..]

Nee, maar doe eens origineel, kom eens met wat anders aanzetten dan el-luk-ku-keer dat zelfde url-etje. Geef eens wat nuttige info ipv elke keer dat urltje te koppie-peesten. Zet het anders in je sig ofzo.
best, ik wou het juist niet in sig zetten om dit soort dingen te voorkomen maar goed...

• ALH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-03 20:20

ALH

Op maandag 02 juli 2001 10:39 schreef xxxMaverick het volgende:

[..]

best, ik wou het juist niet in sig zetten om dit soort dingen te voorkomen maar goed...
Jah het is opzich een prima site, maar je zegt het gewoon _altijd_ en _overal_ en dan lijkt het net of je niks beters kan verzinnen dus kom's met iets nieuws :)

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

• xxxMaverick
Op maandag 02 juli 2001 17:30 schreef ALH het volgende:

[..]

Jah het is opzich een prima site, maar je zegt het gewoon _altijd_ en _overal_ en dan lijkt het net of je niks beters kan verzinnen dus kom's met iets nieuws :)
ok, ik zal er op letten ( dit leverde me overigens een officiele t.net waarschuwing op wat ik persoonlijk weer overdreven vindt maar goed)

Volgende keer zal ik een gemotiveerd antwoord geven, en alleen als het echt nodig is verwijzen naar 'je weet wel welke site' hehe ;)

• Thefirstikke
  • Niet online
Op maandag 02 juli 2001 20:59 schreef xxxMaverick het volgende:

[..]

ok, ik zal er op letten ( dit leverde me overigens een officiele t.net waarschuwing op wat ik persoonlijk weer overdreven vindt maar goed)

Volgende keer zal ik een gemotiveerd antwoord geven, en alleen als het echt nodig is verwijzen naar 'je weet wel welke site' hehe ;)
Is prima joh! een officiele waarschuwing vind ik zelf ook wat aan de overdreven kant. Maar het is gewoon veel leuker als je eens mat wat origineels komt. verder no hard feelings hoor! ;)
Pagina: 1