Game pc Upgrade

Pagina: 1
Acties:

• Kenge
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 03-01 23:53
Ik zoek een?
Een nieuwe processor en moederbord(en ook een nieuwe grotere kast dit met oog op upgrades van grotere componenten zoals gpu meschien de 1080 of 980 ti). Ik wil graag een intel processor die goed bij games gaat en eventueel ook video bewerking.
Ik speel veel verschillende games maar voornamelijk H1Z1.
Ook met oog op de toekomst voor verdere upgrades.

Wat is je budget?
Geen budget als het maar redelijke kwalitijd is tegenover de prijs hoefd niet te duur maar mag wel wat kosten.
Grote bonus gevangen deze maand :) :) .

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Voorkeur gaat uit naar asus maar ik sta open voor alles wat goed presteert.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mijn huidige systeem heeft:

CPU
AMD FX-6300
RAM
16,0GB Dual-Channel DDR3 @ 803MHz
Motherboard
Gigabyte Technology Co. Ltd. GA-78LMT-USB3 6.0 (Socket M2)
Graphics
VG248 (1920x1080@144Hz)
NVIDIA GeForce GTX 970 Inno3d
Storage
223GB KINGSTON SV300S37A240G ATA Device (SSD)
931GB Seagate ST1000DM003-1ER162 ATA Device (SATA)
Case
Master Cooler K380
COOLERMASTER Hyper 212 EVO
650 watt Voeding weet niet welk merk

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19:51
13 december onthult AMD haar nieuwe Summit Ridge processoren en 5 januari gaan Intel haar Kaby Lake processoren voor de desktop verkopen, ik zou dus nog een maandje wachten met de processor upgrade ;)

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-01 20:06

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Wat Balance zegt kan ik beamen. Ik ben niet zo van wachten, want er komt om het jaar, of in sommige gevallen half jaar, wel wat nieuws uit. Maar als het zo erg binnenkort is, dan kan je net zo goed wachten.

Zelf zou ik voor Intel spul gaan, zoals je zelf ook al zegt, want ik zie toch vrij regelmatig dat AMD gewoon een half decennium achterloopt qua performance. Dat gezegd hebbende ben ik niet heel goed op de hoogte van AMD en weet ik al helemaal niet wat de nieuwe processoren van AMD gaan doen. Als je serieus bezig gaat met videobewerking, dan kan zelfs een Core i7 aan te raden zijn. Meestal heeft die geen meerwaarde, maar bij videobewerking kan een redelijk aantal threads wel degelijk schelen. SSD technologie kan dan mogelijk ook de moeite waard zijn om in te investeren, ook al heb je al een SSD.

Wat betreft videokaart zou ik zeggen, kijk naar benchmarks en neem de beste die je kan/bereid bent te betalen. Dat is altijd mijn idee. Ik zou het wel bij 1 kaart houden, SLI en Crossfire zijn nog steeds meh. Veel games kunnen er niet goed mee om gaan, dus je hebt al snel dingen als microstuttering en het is zeer zelden dat je performance echt wordt verdubbeld (of iets in de buurt van verdubbeld). In een enkel extreem geval zou het zelfs kunnen dat je geen verschil merkt in performance.

Vergeet niet je oude spul op V&A te zetten. Dan kan je er nog enkele duiten voor vangen. Of gebruik het als thuisserver. Een eigen server kan best nuttig zijn.

Zonder budget kunnen we niet echt iets voor je betekenen. Computers kun je zo duur maken als je wil. Op een gegeven moment ga je richting een kast vol geluidsisolatie, waterkoeling, een dikke Nvidia Titan, een dubbele Xeon, etc. Je kan het zo gek maken als je wil.

[ Voor 42% gewijzigd door Amanoo op 07-12-2016 18:07 ]

• Kenge
Topper dankjewel voor het advies.

Kwa budget het ik zo een 500 euro over voor een nieuwe processor en moederbord.
Ik zal zeker voor nu het vooral bij games houden maar meschien in de toekomst video bewerking.

[ Voor 29% gewijzigd door Kenge op 07-12-2016 21:56 ]

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-01 20:06

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Dat is wel een aardig bedragje. Voor dat bedrag kan je misschien zelfs socket 2011-v3 spul nemen, als je tweedehands kijkt. Dan ga je dus richting 6-cores of wellicht zelfs 8-cores. Al is dat voor games redelijk overkill.

[ Voor 9% gewijzigd door Amanoo op 07-12-2016 22:32 ]

• adamvansanten
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-12-2025

adamvansanten

Appletje voor de dorst

Ik zou ook even wachten, maar met dat budget is een i7-6700 op een mooi H170 bordje met 16GB DDR4 RAM geen miskoop. Eventueel kan je ook een een i5-6600K of i7-6700K op een Z170 bordje zetten, dan kan je nog overclocken. Vervangers worden straks vanaf januari respectievelijk de i7-7700(K), i5-7600(K) en een H270/Z270 bordje. Check wel even of je een kwalitatief goede voeding hebt, anders zou ik deze ook vervangen (door een Corsair RM550x of iets dergelijks).

[ Voor 21% gewijzigd door adamvansanten op 08-12-2016 12:47 ]

Battle.net: adamvsan#2784 | Steam: adamvansanten | PSN: adamvansanten

• Kenge
Oke dan.

Wat is het verschill tussen de moederborden? Z of H?
Pagina: 1