Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zedj
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 29-12-2024
Hallo, komende maand ga ik mijn eerste PC (proberen te) bouwen. Bij RAM zag ik een uitzonderlijk goede aanbieding staan qua value for money, namelijk deze: pricewatch: Kingston KTH-PL424/32G.

Normaal ben ik wat huiverig over producten zonder reviews, maar bij zo'n goede aanbieding overweeg ik toch om tot aankoop over te gaan. Daarom is mijn vraag, zoals in de titel staat vermeld: heeft iemand ervaring met Kingston KTH-PL424 RAM?

Bij voorbaat dank, en excuses als het topic niet op de juiste plaats is gepost.

There's always money in the banana stand!

Beste antwoord (via Zedj op 07-12-2016 19:01)

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:38

Nemesizz

Untouchable

Zoals hierboven aangegeven, is het ECC geheugen, en dan ook nog eens ECC registered.

Meeste consumenten borden/processors (geheugencontroller zit meestal in de CPU tegenwoordig) supporten geen ECC. Sommige (bepaalde AMD consumenten processors, bepaalde i3 processors van Intel) willen soms wel ECC supporten, maar zeker weten geen registered ECC.

ECC Reg is eigenlijk uitsluitend bedoeld voor 'server'hardware (er is iemand op het forum die er altijd zo fel op reageert als je het woord 'server' gebruikt :P ) , dus voor systemen vaak uitgerust met processors zoals Xeons (Intel) of Opterons (AMD).

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Dat is ECC geheugen, en 32GB op 1 module. Waarom denk je dat nodig te hebben?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:38

Nemesizz

Untouchable

Zoals hierboven aangegeven, is het ECC geheugen, en dan ook nog eens ECC registered.

Meeste consumenten borden/processors (geheugencontroller zit meestal in de CPU tegenwoordig) supporten geen ECC. Sommige (bepaalde AMD consumenten processors, bepaalde i3 processors van Intel) willen soms wel ECC supporten, maar zeker weten geen registered ECC.

ECC Reg is eigenlijk uitsluitend bedoeld voor 'server'hardware (er is iemand op het forum die er altijd zo fel op reageert als je het woord 'server' gebruikt :P ) , dus voor systemen vaak uitgerust met processors zoals Xeons (Intel) of Opterons (AMD).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zedj
Dank voor de antwoorden! Aha, I see. Ik dacht al dat het te mooi om waar te zijn was voor zo'n prijs. Ik heb inderdaad geen i3 of Xeon, dus dan ga ik maar gewoon voor 16GB normale RAM. Scheelt weer een hoop frustratie als ik hem ga bouwen!

[ Voor 71% gewijzigd door Zedj op 07-12-2016 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srdevil
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-11-2024
Nemesizz schreef op woensdag 7 december 2016 @ 18:55:
Meeste consumenten borden/processors (geheugencontroller zit meestal in de CPU tegenwoordig) supporten geen ECC.
Zoals Nemesizz al zegt, dat is de reden waarom hij het aanhaalde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Daarbij lijkt dit meer op een prijsfout dan op een aanbieding. De prijs is pasgeleden met twee derde gedaald, en het grootste deel van de winkels verkoopt nog voor de originele prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zedj
dcm360 schreef op woensdag 7 december 2016 @ 20:29:
Daarbij lijkt dit meer op een prijsfout dan op een aanbieding. De prijs is pasgeleden met twee derde gedaald, en het grootste deel van de winkels verkoopt nog voor de originele prijs.
Een andere webshop heeft de prijs nu zelfs naar 60 euro verlaagd. Weet niet echt wat er aan de hand is :?

Ik ga nu trouwens gewoon voor een simpele 2x 4GB. Dank voor alle antwoorden.

Pagina: 1