Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nieuwe game PC rond 1.000,- inclusief nieuw scherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen, voor de rest schoolwerk/af en toe een film kijken.

Wat mag het systeem gaan kosten?
rond de 1000, mag iets meer zijn maar liever niet natuurlijk. dit is inclusief het beeldscherm

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het enige wat ik al in mijn bezit heb door deze pc zijn het toetsenbord en de muis.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
alles(complete pc+scherm) behalve toetsenbord en muis

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
ik heb geen merk voorkeur, ik vertrouw erop dat de eventueel door jullie gekozen spullen gewoon goed zijn.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst een zo stil mogelijke pc, met hoge prestaties.

Ga je overklokken?
nee.

Wat verwacht je van ons?
Ik wil graag jullie mening over de door mijn gekozen set up. als er vragen zijn, of men meer informatie van mij wil over mijn keuzes geef ik deze graag.

N.B. deze lijst is deels samengesteld door gebruik te maken van een engels bedrijf welke deze op deze manier kan leveren. hierdoor kon ik niet alle producten vinden in de PW. bv. de ventilator is anders, maar dat is slechts een klein bedrag.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 209,90€ 209,90
1Asus H110M-R€ 0,-€ 0,-
1AMD Radeon RX 460 4GB€ 0,-€ 0,-
1WD Black SATA 6 Gb/s WD1003FZEX, 1TB€ 81,95€ 81,95
1Samsung LS19E20KBW Mainstream Business Monitor Zwart€ 129,47€ 129,47
1Microsoft Windows 10 Home (alle talen) 32/64bit, Retail€ 113,74€ 113,74
1Cooler Master Hyper 212X€ 27,95€ 27,95
1Nexus 120MM PWM Series Real Silent Case Fan, 120mm€ 0,-€ 0,-
1Kingston HyperX Predator HX321C11PB3K2/16€ 83,53€ 83,53
1Corsair VS450€ 39,93€ 39,93
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 686,47

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Als je hem bij dat engels bedrijf wil bestellen, dan heeft het weinig nut hier naar een precies uitgebalanceerde maschine te vragen, want dan is het maar net, wat hebben hun.

Maar een paar algemene dingen, je geeft niet aan op welke resolutie je wil gamen, en welke games je hoofdzakelijk speelt. Zonder dat te weten is er al helemaal weinig zinnigs te zeggen

maar een paar dingen kan ik je al zeggen,
-de grafische kaart is echt wel zwak
-de voeding niet interessant want slechte prijs/kwaliteit
-de monitor heeft een echt rare resolutie (om op te gamen, waarom zou er business in de omschrijving staan denk je?)
-geen ssd?

• HarmdeZwaan
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14-09 09:30
Ben het volledig met Reepje eens, en de gigantisch dure windows 10 versie, neem dan lekker een OEM. En bouw misschien je pc zelf? Zal waarschijnlijk redelijk wat schelen en valt goed te onderzoeken online. Je processor is in ieder geval al goed!

I came, i saw, i conquered. ~ Julius Caesar

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst bedankt voor de reacties, ik heb zelf nog geen ervaring met het bouwen van pc's dus dan is mijn vraag, hoe moeilijk is het zelf bouwen van een pc. is het alleen in elkaar klikken en installeren of komt er meer bij kijken?
ik had zelf nog nooit gehoord van een OEM versie, maar heb het even opgezocht en dat lijkt me een betere optie haha.
welke grafische kaart word aanbevolen voor de huidige games? denk dan vooral aan FPS Games zoals call of duty en rocket league. de monitor was aanbevolen door een vriend van mij, ik had de resolutie niet eens gezien.
Tevens heb ik al wat meer informatie gevonden en lijkt een SSD inderdaad een betere keuze.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Als je een beetje wil weten wat en hoe, is het een goed idee eens de best-buy-guides te bekijken. Er is er ook een voor een 900 euro. reviews: Desktop Best Buy Guide - November 2016

Daar zie je een beetje wat een mogelijkheid is.
Of je een pc inelkaar kan klikken, dat weet ik niet. Ik vind het niet moeilijk, maar een ei bakken kan ik niet. Er zijn mensen waar het precies andersom is.

Verwijderd

Topicstarter
na iets meer onderzoek ben ik op deze samenstelling gekomen, iemand ideeën hier over?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 187,90€ 187,90
1MSI H110M PRO-VH€ 59,85€ 59,85
1XFX AMD Radeon RX 470 4GB Single Fan Triple X€ 208,-€ 208,-
1Seagate Barracuda Barracuda, 1TB€ 50,95€ 50,95
1Sharkoon VG4-W Rood€ 34,95€ 34,95
1Iiyama G-Master GE2488HS-B2 Zwart€ 149,-€ 149,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2666C16€ 108,95€ 108,95
1Samsung SH-224DB Zwart€ 18,99€ 18,99
1Corsair VS550€ 49,90€ 49,90
1Samsung 750 EVO (retail) 120GB€ 57,95€ 57,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 926,44

• Chickenator
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-11 18:28
Je hebt echt geen 16gb ram nodig, en een heat spreader heeft ook geen functie. Ik zou dus gewoon deze nemen: pricewatch: Crucial CT2K4G4DFS8213, of een iets mooiere als je dat wilt maar wel gewoon 8 gig.

Je kunt ook je ssd veranderen voor deze:https://tweakers.net/pricewatch/542935/kingston-ssdnow-uv400-120gb.html, iet's langzamer, maar daar zal je niet veel van merken.

Als laatste zou ik toch een RX 480 erin doen, voor maar 30 euro meer: pricewatch: Sapphire Radeon RX 480 NITRO+ 4G. En als je het geld er voor over hebt dan deze: pricewatch: Sapphire Radeon RX 480 NITRO+ 8G OC

Pc bouwen is trouwens heel makkelijk. Kijk gewoon een paar videos op youtube en niet haasten, dan lukt het wel.

[ Voor 10% gewijzigd door Chickenator op 10-12-2016 01:35 ]

• TVH7
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 28-10 23:14

TVH7

Tango Victor Hotel Seven

Chickenator schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 01:34:
Je hebt echt geen 16gb ram nodig, en een heat spreader heeft ook geen functie. Ik zou dus gewoon deze nemen: pricewatch: Crucial CT2K4G4DFS8213, of een iets mooiere als je dat wilt maar wel gewoon 8 gig.

Je kunt ook je ssd veranderen voor deze:https://tweakers.net/pricewatch/542935/kingston-ssdnow-uv400-120gb.html, iet's langzamer, maar daar zal je niet veel van merken.

Als laatste zou ik toch een RX 480 erin doen, voor maar 30 euro meer: pricewatch: Sapphire Radeon RX 480 NITRO+ 4G. En als je het geld er voor over hebt dan deze: pricewatch: Sapphire Radeon RX 480 NITRO+ 8G OC

Pc bouwen is trouwens heel makkelijk. Kijk gewoon een paar videos op youtube en niet haasten, dan lukt het wel.
Ben ik het niet mee eens, RAM wordt de laatste tijd steeds belangerijker, al helemaal wanneer je bijvoorbeeld veel tabbladen en of twitch streams open hebt staan en tegelijkertijd een game aan het spelen bent. Tabbladen in chrome gebruiken nu eenmaal veel RAM, daarnaast is het bij nieuwe game titels ook de trend om meer RAM te gaan gebruiken.

• deepvreezo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:46

deepvreezo

Redacteur
Nog wat andere verbeterpunten:
  • MSI H110M PRO-VH: de MSI H110M ECO is nog wat goedkoper. Maar allebei zijn het micro-ATX moederborden, wat op zich prima is, maar dat staat wel een beetje raar in die grote towerkast met raam die je nu hebt.
  • Sharkoon VG4-W: zou ik dus vervangen door een kleinere Cooler Master N200 of iets dergelijks, al dan niet met window.
  • Corsair VS550: Een betere keus is bijvoorbeeld de Corsair CX450M.
  • Samsung 750 EVO: Pak voor drie tientjes meer de Crucial MX300 waarmee de opslagcapaciteit meer dan verdubbelt.
  • Iiyama G-Master GE2488HS-B2: Niet slecht, maar nog steeds een monitor met tn-paneel. Voor haast hetzelfde bedrag heb je een ips-monitor die ook freesync heeft, de LG 24MP68VQ.
In combinatie met een kast met raam zou ik gaan voor geheugen met heatsinkjes, dat staat toch wat beter dan een kale groene printplaat. Neem anders gewoon het goedkoopste. Geheugen dat hoger geklokt is dan 2133Mhz, zoals in bovenstaand lijstje, is in deze configuratie overbodig.

• Chickenator
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-11 18:28
TVH7 schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 01:47:
[...]

Ben ik het niet mee eens, RAM wordt de laatste tijd steeds belangerijker, al helemaal wanneer je bijvoorbeeld veel tabbladen en of twitch streams open hebt staan en tegelijkertijd een game aan het spelen bent. Tabbladen in chrome gebruiken nu eenmaal veel RAM, daarnaast is het bij nieuwe game titels ook de trend om meer RAM te gaan gebruiken.
Op dit moment zijn er nog geen titels die 16 gig ram gebruiken. Maar als die komen kun je altijd nog upgraden naar 16 gig. Misschien kun je wel beter 1 stick nemen zodat je als je upgrade dual channel hebt.

• TVH7
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 28-10 23:14

TVH7

Tango Victor Hotel Seven

Chickenator schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 13:35:
[...]

Op dit moment zijn er nog geen titels die 16 gig ram gebruiken. Maar als die komen kun je altijd nog upgraden naar 16 gig. Misschien kun je wel beter 1 stick nemen zodat je als je upgrade dual channel hebt.
Je gebruikt niet RAM voor 1 toepassing. Het gaat om een combinatie. Mijn Google Chrome zit al op 5GB gebruik (Bij gebruik van een paar twitch streams 1440p youtube filmpje en misschien nog 5 tabs), daarnaast kan een random AAA titel kan ook zo op de 4GB+ zitten, dan zit je al op 9GB gebruik, spotify kan ook zo nog een paar 100MB gebruiken, en zo kan je er nog een paar opnoemen. Het is ook altijd fijn om wat buffer te hebben zodat je paging 100% uit kan zetten.

[ Voor 5% gewijzigd door TVH7 op 10-12-2016 19:21 ]

Pagina: 1