Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meistersinger
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 31-08 21:15
Beste mensen,

Ik heb een Tzerra 39C Plus en sinds gisteren een Remeha Etwist thermostaat. Werkt uitstekend via wifi en app.

Helaas zit er wel weer een adaptertje bij dat 24/7 2w zit te trekken voor de gateway.

Bij de Tzerra die in combinatie met de Etwist wordt verkocht, zit de gateway al ingebouwd in de ketel.

Graag wil ik dit ook zo hebben in mijn eigen ketel. Hoe zou Remeha dat gedaan hebben? En wat is de kleurcode waar continu 24v (want dat is de boordspanning bij de ketel en is benodigd voor de gateway) op staat.

Alvast bedankt! Fred

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MieJuul
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-09 23:26

MieJuul

3970Wp

Misschien een rare gedachte hoor, maar verbruikt de ingebouwde gateway ook niet die 2w?
Alleen dan via de boordspanning van de ketel zelf?!

12x SH-230P6 all-black op een Effekta ES3300 live en 22x SM55 op 2 Steca's 500 en 1 Steca 300 live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meistersinger
Bedankt voor meedenken! Zelf nog niet aan gedacht, maar zou het meeliften op de grote trafo van de ketel, die volgens mij ook 24V levert, niet zuiniger zijn?

Ps. Paar maanden geleden bij ikea led bedlampjes gekocht. Zitten dus ook adaptertjes bij die 24/7 aan staan... :( bepaald niet duurzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArtG
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09-03-2022
Misschien een beetje een late reactie, maar misschien heb je er nog wat aan.

Het klopt dat deze 2 Watt ook verbruikt zal worden in de tzerra.

Verder is deze adapter indirect ook de voeding voor de thermostaat. Deze verbruikt ong. 2W als het scherm aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meistersinger
Dank je!