Het grote Magento CE 2.1.x topic

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjanvdheuvel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-04 21:37

gertjanvdheuvel

Magento 2 / WebOptimalisatie

Topicstarter

TOPIC IN AANBOUW

Afbeeldingslocatie: https://magento.com/sites/default/files/styles/blog_post_header_small/public/6551_BlogEmailBannersforMagento21_Blog_r1v1.jpg?itok=rsJdWiE0

Beste allemaal, ik als zzp/hobbyist Magento bouwer begin nu vanuit meerdere klanten de vraag te krijgen naar Magento 2.1. Dit is de verbeterde edite van het redelijk bekende Magento 1.x. Er beginnen steeds meer plugins beschikbaar te komen voor het 2.x platform en ook ik zal me hierin moeten gaan verdiepen.

Hoe beter dan met een start topic hier op Tweakers, met meer mede-enthousiastelingen.

Systeem eisen:

• PHP 5.6 geen ondersteuning voor PHP 5.5.x
• PHP 7.0.2, 7.0.6 tot en met 7.1
• MySQL 5.6
• Apache 2.2 or 2.4
• nginx 1.8 (of laatste mainline)

Ik wil beginnen met het verzamelen van goed werkende methodieken en plugins om zo het leven een stuk aangenamer te maken en te voorkomen dat we niet allemaal zelf het wiel uitvinden qua welke plugins top zijn en welke brak. Magento bouwers zullen weten dat er een enorm grote opensource berg aan brak materiaal is.

Handleidingen
Afbeeldingslocatie: http://docs.magento.com/m2/ee/user_guide/Skins/Fluid/Stylesheets/Images/magento-logo-title_1.png
Magento 2.x handleiding in het Engels: klik hier

Plugins voor Magento 2.x
Afbeeldingslocatie: https://marketplace.magento.com/skin/frontend/rwd/marketplace/images/Magento_Marketplace_Logo.png
In Magento 1.x werd gebruik gemaakt van de Magento Connect services, maar met de komst van Magento 2 is dit verhuisd naar de Magento Marketplace

Migreren van Magento 1.x naar Magento 2.x

Van Magento 1.x naar 2.x is niet mogelijk als een update, het is een migratie ... Er zijn dus flink wat stappen nodig om daar te komen, Magento zelf legt de grove lijnen uit in een developers topic:
Klik hier voor de Engelstalige uitleg over de migratie

Verwacht: een lijst met nuttige plugins, psp, seo, opc ...

TOPIC IN AANBOUW

[ Voor 12% gewijzigd door gertjanvdheuvel op 09-12-2016 09:51 . Reden: Toevoeging: Migratie van 1.x naar 2.x ]

CBD olie , Gezonder Leven , Bumper Beschermer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-02 20:18
Ziet er goed uit! Zal dit topic in de gaten houden.

Tip, ook een how to om een 1.9.x installatie te migreren naar 2.x
Er zijn op internet een hoop te lezen, echter zijn deze vaak niet compleet.

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjanvdheuvel

gertjanvdheuvel

Topicstarter
Inderdaad, migratie van 1.x versie naar een hogere 1.x is al een crime soms, laat staan naar 2.x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjanvdheuvel

gertjanvdheuvel

Topicstarter
Ik heb een dev doc gevonden die de migratie van 1.x naar 2.x omschrijft en heb dit toegevoegd in de TS. Ik wil werken aan een NL stappen plan maar dat gaat wel een maandje of anderhalf duren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
Ook leuk om een soort van top 10 te maken met diverse templates.

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

Leuke een magento 2 topic. Heb wel gekeken om de overstap te gaan maken, maar een hoop (betaalde) modules zijn nog niet beschikbaar waarvan de bouwers ook aangeven dat ze niet weten wanneer dit beschikbaar komt. Ik ga dit topic zeker volgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
Iemand ervaring met een gratis OpenSource CRM pakket die goed met Magento 2 werkt?
Of een goed betaalbare CRM pakket?

Bij het zoeken op Google kom ik telkens SugarCRM tegen, maar deze is vrij gebruiks onvriendelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWSAH
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-04-2023
Allen, is het in Magento 2 mogelijk om een volledige categorie te voorzien van dezelfde upsells/cross sells en/of aanverwante producten?

Stel een winkel verkoopt t-shirts en wil, vanwege de zomer, een bepaalde nieuwe slipper als upsell toevoegen aan alle t-shirts: is dit mogelijk? En vica versa om met de winter bijvoorbeeld de slipper te vervangen voor thermoshirts als upsell.

Ik hoor het graag. In de huidige situatie (Magento 1) moet elk product apart en handmatig voorzien worden van de juiste upsells.
Pagina: 1