Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• gilligan
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10:11
Hallo,

Ik ben op zoek naar een budgettelefoon voor mijn moeder. Aangezien Whatsapp aan het eind van het jaar niet langer haar huidige toestel met Android 2.2 ondersteund moet ik voor haar een nieuwe uitzoeken. Ik ben daarom op zoek naar een mooi toestel voor een mooie prijs (hooguit 200 euro). Ik vroeg me dan ook af welke mobiel in die prijscategorie het meeste waar voor zijn geld biedt?

De eisen zijn:
- prijs < 200 euro
- zwart toestel, normaal formaat
- recente Android-versie (6.0+ ofzo)
- makkelijk in gebruik

Ik heb al een ander gelezen, onder andere deze vergelijking van Tweakers, maar weet niet of dat inmiddels alweer achterhaald is. De winnaar (Wileyfox Swift Zwart) is in ieder geval nergens te koop op het moment. Ik zag ook de Motorola Moto G4 Play, maar daar waren de reacties ook wisselend over. Wat zouden jullie mij aanraden?

Groet

• ikbenerniet
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:02
Reacties zijn altijd wisselend in deze prijsklasse.

Tweedehands is nog een optie:
categorie: Smartphones

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:32
General Mobile met Android One er op, support uit Google, dus zit al op Android 7. Daar moet je een mooi poosje mee vooruit kunnen:
pricewatch: General Mobile Android One 4G Zwart

De Wileyfox Swift is opgevolgt voor de Swift 2, die zit ook in je prijsklasse:
pricewatch: Wileyfox Swift 2 Blauw

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-11 22:45
Ik zou zoeken naar een tweedehands Nexus 5X.

Nieuw zou ik inderdaad ook kijken de twee bovengenoemde toestellen. De Swift 2 is imo het meeste bang voor je buck, alleen is Cyanogen wel iets meer gericht op Tweakers dan op moeders, met veel opties en instellingen die in ieder geval mijn moeder te ingewikkeld zou vinden.

Wil je iets meer besteden, dan is de Galaxy A3 ook een leuke keuze. Is imo een stuk mooier toestel met een beter scherm en een stevigere behuizing en een betere camera. Lekker compact en toch vrij vlot. Samsung-bloated misschien, maar over het algemeen kunnen moeders zich daar juist goed mee redden.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10 21:07
Voor 130 euro heb je een Wileyfox Spark +, voor dat geld een prima telefoon.

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:07

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Zou inderdaad ook lekker voor de pricewatch: Wileyfox Swift 2 Blauw gaan, er staat wel dat die blauw is. Maar het is eigenlijk meer tegen zwart aan.

Dit toestel heeft dezelfde voordelen als de Swift, maar dan wat moderner en meer sensoren. Verder draait het op CyanogenOS, in mijn ogen de beste schil / rom van Android.

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
Waarom raadt niemand TS de Xiaomi Redmi Pro 4 aan?

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

50Miles schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 18:55:
Waarom raadt niemand TS de Xiaomi Redmi Pro 4 aan?
Het is voor zijn moeder. Dan moet TS dus al zorgen voor de .eu ROM, en dan ook nog eens altijd bijspringen mocht er iets mis gaan.

Zeer leuke telefoon voor Tweakers, maar voor anderen, wellicht wat minder.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:55

knakworst

Get more sats!

Jeroenneman schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 18:59:
[...]

Zeer leuke telefoon voor Tweakers, maar voor anderen, wellicht wat minder.
Als ze nu met Android 2.2 gelukkig is, kan ze denk ik met een stable EU rom ook wel uit de voeten zonder iedere week te updaten.

• Tripple20
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online

Tripple20

- Target Lost -

Is de eis voor Android 6.0 of hoger echt nodig?

Als het puur is wegens langere ondersteuning van de fabrikant of WhatsApp zou je misschien nog eens naar een Windows Phone/ Mobile kunnen kijken.

Die zijn wat mij betreft heel geschikt voor eenvoudig gebruik.
Lees: Bellen, WhatsApp en internet voor een lage prijs.

Let vooral even op de Homescreen afbeeldingen, het is namelijk wel een omschakeling wat betreft startscherm / hoeveelheid apps.

Mocht dit wat zijn, dan denk ik dat een pricewatch: Microsoft Lumia 650 Zwart of de pricewatch: Microsoft Lumia 640 4G Zwart wel geschikt is.

• DirtyBird
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-11 22:00

DirtyBird

Praktiserend denker

Ik heb sinds twee weken de bq a4.5. Ik heb hem via amazon.de besteld voor 166 euro ofzo.
Ik ben er prima tevreden mee (ik heb wel de 2gb versie). Als je een wat uitgebreider ervaringsverslag wil kan dat ik straks via een pc wel even typen.

Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Als je je beperkt tot Europese telefoons:
Zenfone 3 Max (190 euro)
Samsung Galaxy J5 (J510) (210 euro)
Huawei Honor 5C (180 euro)
Pagina: 1