Toon posts:

Leadtek GF2 problemen, help please

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds enkele weken een Leadtek GF2 Pro, en merk dus al dat dat ding lang niet zo stabiel en makkelijk werkt als mijn G400 die ik hiervoor had. Ik draai win2k sp2, met dx8a. Ik gebruik nu de 10.80 drivers. De 12.41 en 12.90 drivers gaven artifacts in 3dmark. Als iemand betere suggestie heeft voor een (stabielere) driver voor mijn systeem (zie sig) dan hoor ik het graag. Ik ben nog niet zo thuis in het nvidia wereldje, dus als je oplossingen hebt voor volgende problemen laat het me ff weten :)

- De refresh rate. Ik stelde mijn gf2 op 1024x768 (waar ik in werk op desktop en in game) op 100 hz, en in games/3dmark ging ie doodleuk terug naar 60 hz. Met dxdiag instellen hielp niks, en ik ontdekte de 'brute force refresh' optie in powerstrip 3.0. Dat werkte wel leuk, maar nu lijkt het erop alsof ik voor elke game/3dapplicatie mijn monitor apart moet afstellen (dat terwijl het allemaal 1024x768 32b 100 hz is!), en af en toe dan is mijn monitor op de desktop weer helemaal scheef (iaw alsof ie helemaal verkeerd afgesteld is). Nou las ik dat je dit ook met nvmax kon oplossen maar in dat programmaatje kan ik dus niks vinden over refresh rates. Wie heeft een oplossing zodat ik mijn refresh/monitor gewoon 1 keer kan afstellen en dan overal goed/hetzelfde blijft

- Ik zat lekker tribes 2 te spelen en opeens kloenk verticale strepen op het beeld en systeem (win2k) keivast. Leek heel erg op een warmteprobleem. Ik heb de kaart niet overgeclockt, hij loopt gewoon standaard op 200/400. Wat ik heb gedaan is de standaard pasta tussen de hs en gpu vervangen door arctic silver. Dit omdat ik hoorde dat de standaard leadtek pasta niet zo goed is. Ik weet echter niet of warmte de oorzaak was, en lijkt me nog steeds vrij stug, voor een niet overgeclockte kaart. De chip wordt, toen ik voor het laatst de hardware monitor gebruikte (die in winme wel werkt en in win2k niet) 57 graden

- Instellingen. Ik heb dus een BX plank. Nou lees ik veel over fastwrites. Ik draai dus gewoon op agp 2x en nvmax beweert dat mijn fastwrites aanstaan (kan het ook niet veranderen). Is dit goed? Zo niet kan ik het uitschakelen? Hoe groot moet ik mijn AGP aperture size zetten? Staat nu op standaard 64 mb (kaart heeft ook 64 mb overigens). Zijn er verder nog belangrijke bios instellingen die ik speciaal voor de gf2 (vergeleken met mijn g400) moet maken?

- Installen/deinstallen drivers in win2k. In 98/me is het een kwestie van standaard pci driver instellen, rebooten en dan nieuwe driver instellen. In win2k lukt dit echter niet. Wat is de beste manier om drivers te uninstallen? Is er een tool voor (net als de matrox pd uninstall util)? Ik heb nu het gevoel dat dat niet lekker gaat met die drivers, aangezien ik toen ik 10.80 installeerde nog een 12.90 driver erbij zag staan die ik handmatig verwijderd heb.

- Emperor (battle for dune) springt na een tijdje spelen doodleuk terug naar de desktop, en is spoorloos verdwenen. Iemand een oorzaak/oplossing hiervoor?

- TV-out. Ik gebruik een gele tulp kabel en een scart blokje met beperkte pin bezetting (werkte voor mijn g400 prima). Krijg dus zwart/wit beeld op mijn eenvoudige samsung 51 cm tv (geen aparte instellingen, alleen pal, alleen 1 scart). Krijg ik kleurenbeeld als ik een svideo kabel koop met een svideo naar scart 2-weg convertor?

Ik weet dat het een heel verhaal is, en dat veel antwoorden ergens te vinden zijn op het forum, maar ik heb al een hoop afgezocht en niet echt antwoorden gevonden. Aangezien er veel GF2 gebruikers zijn, en vooral de laatste tijd veel leadtek gebruikers, omdat ie zo goedkoop is :), stel ik voor dat iedereen zijn problemen/oplossingen in dit topic vermeld.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Verwijderd

HMM, klinkt niet echt als een Video-kaart probleem, als je het mij vraagt. OK als het om warmte gaat, maar jij vindt niet dat hij te heet wordt.

Weet je zeker dat je windows goed is geinstalleerd, en dat je vorige vga-kaart wel goed is gedeinstalleerd?

Misschien is het probleem wel je HD of je ram. Was je ram altijd stabiel? Enne, die HD's van 7.200 toeren, ik hoor steeds vaker dat ze OOK gekoeld moeten worden. Mijn IBM is bij spellen ook vaak aan het koken.

Verwijderd

Topicstarter
Die HD's zijn prima gekoeld en veroorzaken imho echt geen instabiliteit. Geheugen is ook prima, maar heb ik voor de zekerheid maar weer op cas3 gezet. De kaart doet het ook prima, het ligt vooral aan de software (drivers voor refresh, emperor zelf) denk ik

Verwijderd

Om kleuren te krijgen op je tv moet je volgens mij dit doen:
eigenschappen voor beeldscherm -> Twinvieuw ->Kloon aanzetten indien uit ->klik op je tv (2e monitor) -> uitvoerapparaat -> Formaat wijzigen -> en dan en of ander PAL kiezen ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
Dat werkt dus niet, ik denk dat het aan de kabel ligt.

Heeft iemand nog oplossingen voor mijn andere vragen?