Refereren naar aanbiedingen (salarissen) van recruiters

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lama83
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18-03 19:53
Refereren naar aanbiedingen (salarissen die je met recruiters/headunters bespreekt), wordt dat gezien als chntage of meer als loyaliteit dat je bij het bedrijf wilt blijven met verhoging van salaris?

Dus dat m'n waarde hoger ligt op basis van aanbiedingen/gesprekken met recruiters? Is dat op te voeren of is dat nadelig?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spectaculous
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17:11
Ik vind dat het heel erg ligt aan wat voor bedrijf je werkt, hoe je manager is etc. (op sommige plekken kan dit, andere niet), en vooral wat voor persoon jij bent of wilt zijn. Ik ben altijd gewoon eerlijk en open daarin. Je kan ook aangeven dat je niet perse verwacht dat het bedrijf het bedrag evenaart, dat je de werksfeer enorm leuk vind hier en als pre beschouwd, maar je wel graag wil doorgroeien en dat je wel graag iets richting dat bedrag zoekt. --Als je de waarheid verteld, hoeft je niets te onthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:02
Vertrouw je wat recruiters je vertellen?

In het algemeen mag je net zoveel bluffen als je wilt, maar moet je wel de consequenties overzien. Stel dat je baas zegt "ik ga je geen 75k betalen, als je dat wil dan ga je maar elders werken". dan zit je op een zijspoor. Is de aanbieding van de receuiter zeker genoeg en betrouwbaar genoeg om die gok te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lama83
t_captain schreef op woensdag 7 december 2016 @ 12:05:
Vertrouw je wat recruiters je vertellen?

In het algemeen mag je net zoveel bluffen als je wilt, maar moet je wel de consequenties overzien. Stel dat je baas zegt "ik ga je geen 75k betalen, als je dat wil dan ga je maar elders werken". dan zit je op een zijspoor. Is de aanbieding van de receuiter zeker genoeg en betrouwbaar genoeg om die gok te nemen?
Ik heb wel salariseisen gezegd en geen commentaar erop, dus dat is wel een punt. ik weet wel dat ik met dezelfde skills bij een andere sector toch wel 20% hoger kan zitten.

"wanneer een headhunter of concurrent je benadert. Je ligt goed in de markt en hebt een interessant profiel voor andere bedrijven. Dan is de kans groot dat een headhunter of concurrent je probeert te stelen van je huidige werkgever. Op zo’n moment heb je natuurlijk het perfecte argument om opslag te vragen. Het feit dat je dit bespreekt met je baas, toont dat je loyaal bent. Dat mag best beloond worden." aldus
http://www.vacature.com/c...anier-om-opslag-te-vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:52
lama83 schreef op woensdag 7 december 2016 @ 12:11:
[...]

Ik heb wel salariseisen gezegd en geen commentaar erop, dus dat is wel een punt. ik weet wel dat ik met dezelfde skills bij een andere sector toch wel 20% hoger kan zitten.

"wanneer een headhunter of concurrent je benadert. Je ligt goed in de markt en hebt een interessant profiel voor andere bedrijven. Dan is de kans groot dat een headhunter of concurrent je probeert te stelen van je huidige werkgever. Op zo’n moment heb je natuurlijk het perfecte argument om opslag te vragen. Het feit dat je dit bespreekt met je baas, toont dat je loyaal bent. Dat mag best beloond worden." aldus
Dat andere sector is toch wel key in je verhaal. Hoe staat je salaris nu in vergelijking met de sector waar je nu in zit? Daar heb je toen ook bewust voor gekozen.

Ik weet ook dat als ik naar een andere sector ga, dat ik minder ga verdienen bijvoorbeeld maar, misschien dat de prive sfeer daar dan meer waarde bij oplevert.

Alles is terug te redeneren naar 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lama83
Dat andere sector is toch wel key in je verhaal. Hoe staat je salaris nu in vergelijking met de sector waar je nu in zit? Daar heb je toen ook bewust voor gekozen.
dat is nog niet geheel duidelijk - heb nu 2 gesprekken en tot salaris is het nog niet gekomen. weet wel dat een ex-collega iets meer verdient dan dat hij voorheen deed (de oude functie was wel een functie met meer verantwoordelijkheden in mijn huidige bedrijf). maar hij heeft dan ook 0 ervaring (hij maakt overstap naar functie waar ik al 5 jaar inzit, en ik ben nu bij dat bedrijf ook aan het solliciteren).

[ Voor 9% gewijzigd door lama83 op 07-12-2016 12:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Praten met een recruiter is niet hetzelfde als solliciteren. Dat begint eigenlijk pas als jij bij de klant van de recruiter op gesprek komt. Daar horen ook gewoon salarisonderhandelingen bij. De recruiter is niet degene die je aan gaat nemen en betaalt ook je salaris niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:50

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

lama83 schreef op woensdag 7 december 2016 @ 11:58:
Refereren naar aanbiedingen (salarissen die je met recruiters/headunters bespreekt), wordt dat gezien als chntage of meer als loyaliteit dat je bij het bedrijf wilt blijven met verhoging van salaris?

Dus dat m'n waarde hoger ligt op basis van aanbiedingen/gesprekken met recruiters? Is dat op te voeren of is dat nadelig?
zal er sterk aan liggen hoe je het brengt...
Ik denk dat als je ermee binnenkomt het eerder negatief opgeakt wordt, maar als je gewoon een gesprek aangaat erover dat je je salarisontwikkeling op dit moment te laag vind, en in dat gesprek je het bv op een gegeven moment als voorbeeld neemt, kan het verder ook positief opgevat worden...

Maar begin vooral met wat relevant is voor jou en je huidige werkgever: Ben je van mening momenteel te weinig te krijgen tov van wat je waard bent voor je huidige werkgever?

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lama83
Maar begin vooral met wat relevant is voor jou en je huidige werkgever: Ben je van mening momenteel te weinig te krijgen tov van wat je waard bent voor je huidige werkgever?
ja, we hebben onlangs een oudere werknemer in dienst, die verdient puur op basis van zijn leeftijd meer, terwijl ik alle processen ken, stuk sneller ben, en meer bekwaam is in de tools.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
lama83 schreef op woensdag 7 december 2016 @ 12:52:
[...]

ja, we hebben onlangs een oudere werknemer in dienst, die verdient puur op basis van zijn leeftijd meer, terwijl ik alle processen ken, stuk sneller ben, en meer bekwaam is in de tools.
Klinkt alsof je bij de (semi-)overheid werkt :-) Maar wat Specaculous ook al zegt, je vraag is lastig te beantwoorden. Bij het ene bedrijf is uitzondering de regel, en bij het andere bedrijf is uitzondering not-done (of écht uitzondering).
Ook bij een nieuw bedrijf zullen ze je niet in één keer geven wat je maximaal zou kunnen verdienen. Er moet wel wat ruimte over blijven om iemand te kunnen belonen als hij het goed doet. Vergeet de secundaire arbeidsvoorwaarden overigens niet, dit kan nog een verschil maken van enkele honderden euro's (netto) i.v.m. eigen bijdrage leaseauto, eigen bijdrage pensioen, 100% reiskostenvergoeding of vast bedrag per maand etc.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:22
Je maakt de verkeerde vergelijking. Wat jij waard bent voor jouw baas heeft weinig te maken met wat je collega's verdienen of wat je bij een ander bedrijf zou kunnen verdienen.

Argumenten van het soort 'maar Pietje heeft een hoger salaris dan ik' en 'bij grote boze concurrent X willen ze me meer betalen' moet je daarom achterwege laten, tenzij je bereid bent om vandaag nog je spullen te pakken en elders te gaan werken. Je weet niet waarom die oudere werknemer meer betaald krijgt dan jij. Misschien is dat verplicht volgens CAO, misschien zijn zijn sociale skills beter dan de jouwe, misschien brengt hij een netwerk mee, misschien verwachten ze op basis van zijn werkervaring dat zodra hij ingewerkt is, en dus ook de processen kent en bekwaam is in de tools, dat hij dan kwalitatief beter werk af zal leveren dan jij. Jij zegt dat het hogere salaris puur op basis van zijn leeftijd is, maar je was niet bij de onderhandelingen en je kunt niet in het hoofd van je baas kijken, dus je weet niet of dat echt zo is.

Als je salarisverhoging wilt, moet je daarom niet naar collega's of andere bedrijven kijken, maar de vraag stellen: Lever jij genoeg meerwaarde voor je baas op, dat hij je ook zou willen behouden als hij daar flink meer salaris tegenover zou moeten zetten?
Als je denkt van wel, zet jouw argumenten daarvoor dan op een rij en ga op basis daarvan met je baas in gesprek. En dat gaat dan dus om werkinhoudelijke argumenten: je trekt proactief extra verantwoordelijkheden naar je toe, je krijgt goede beoordelingen, je doet meer dan op basis van je functieomschrijving verwacht mag worden, je stelt je flexibel op m.b.t. werktijden, je (interne/externe) klanten zijn uitermate tevreden over je, je levert rechtstreeks geld op voor je baas (bijv. door goedkoper in te kopen bij leveranciers, meer producten/projecten te verkopen dan verwacht, op eigen initiatief interne processen te verbeteren waardoor efficiënter gewerkt wordt) etcetera. Overtuig je baas er gewoon van dat jij die salarisverhoging waard bent, niet omdat een ander dat vindt, maar omdat jij die meerwaarde dagelijks laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:02
lama83 schreef op woensdag 7 december 2016 @ 12:11:
[...]

Die tekst gaat er vanuit de de concurrent opdracht heeft gegeven om jou te hunten. Ver van de gemiddelde realiteit. Meestal heeft een willekeurige werkgever een willekeurige vacature en beginnen een stuk of 100 agencies ongevraagd om kandidaten te zoeken. In de hoop dat de werkgever hapt. Je kunt wel bedenken hoe realistisch de voorgehouden arbeidavoorwaarden zijn, van een recruiter die vaak geen enkele relatie heeft met de werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

t_captain schreef op woensdag 7 december 2016 @ 14:17:
[...]

Die tekst gaat er vanuit de de concurrent opdracht heeft gegeven om jou te hunten. Ver van de gemiddelde realiteit. Meestal heeft een willekeurige werkgever een willekeurige vacature en beginnen een stuk of 100 agencies ongevraagd om kandidaten te zoeken. In de hoop dat de werkgever hapt. Je kunt wel bedenken hoe realistisch de voorgehouden arbeidavoorwaarden zijn, van een recruiter die vaak geen enkele relatie heeft met de werkgever.
Dit dus. Zo"n recruiter poetst 2 dingen op: jouw CV en de arbeidsvoorwaarden uit de vacature. Jouw opgepoetste CV gaat naar de werkgever en de opgepoetste vacature gaat naar de "kandidaat".

Dat kan overigens best werken, maar zolang je nog niet verder bent dan praten met de recruiter weet je nog helemaal niet of de werkgever ook maar enige interesse in je heeft. De recruiter hoopt van wel, want een match levert hem veel geld op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeveloperNL
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-06-2024
Recruiters hebben helemaal geen positie om een salarisindicatie te geven, vaak zijn het lokkertjes.

Er zijn 4 mogelijkheden:
1: recruiter werkt in opdracht van werkgever en geeft salarisbandbreedte aan (tot 75k) werkgever is dit alleen bereid te geven voor de echte krent in de pap (ben jij dat).
2: recruiter bluft en schuift je cv door en geeft salaris indicatie door aan werkgever (vergeet niet werkgever is ook nog tussen 15k en 25k kwijt aan recruiter).
3: er is geen werkgever en hij gaat me je cv aan de haal.
4: het is een interne recruiter en weet precies wat werkgever kan bieden.

Daarnaast als je nu onderbetaald wordt bij huidige werkgever zal je altijd onderbetaald blijven, want je werkgever waardeert je dan niet genoeg en zul je altijd moeten knokken om een verhoging te krijgen, daarnaast werkt dit trucje 1x bij je manager en krijg je meestal een vlaggetje achter je naam (werknemer denkt te vertrekken, geen energie in stoppen).

[ Voor 0% gewijzigd door DeveloperNL op 08-12-2016 21:39 . Reden: Autocorrect :( ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkanjo
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:29
lama83 schreef op woensdag 7 december 2016 @ 12:52:
[...]

Wat heeft een collega ermee te maken? Jij moet aantonen waarom je meer waard bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

lama83 schreef op woensdag 7 december 2016 @ 11:58:

Refereren naar een ander aanbod doet mij insinueren dat je partijen wilt uitspelen. Chantage lijkt me een groot woord maar gewenst zal het niet zijn. Blijven werken in ruil voor een hoger salaris vind ik daarnaast niet echt een teken van loyaliteit. Bij je huidige werkgever blijven, ondanks het hogere bod, omdat je waardeert wat het bedrijf in het verleden voor jou heeft betekend, schaar ik wat dat betreft meer onder die definitie.

Daarnaast prima mogelijk dat jij voor een ander bedrijf een andere waarde vertegenwoordigd. Beetje appels met peren. Zet mij met mijn 2 linker handen op een willekeurige werkplaats en ik kan je verzekeren dat mijn waarde praktisch 0 is.

Ergo, mocht je van mening zijn dat een salarisverhoging passend is, ga in gesprek met je baas. Ga hierbij niet smijten met bait van recruiters, maar toon aan wat jouw extra (meer)waarde is voor de huidige werkgever.

Ps. Zelfde wat betreft vergelijkingen tussen collega's. Ouder persoon brengt meer ervaring mee, wat ook een bepaalde waarde kan vertegenwoordigen. Daarnaast niet echt netjes om jezelf te profileren over de rug van anderen. Nogmaals, ga uit van je eigen kwaliteit! Als jij sinds jouw start, 300% meer ROI oplevert, is dat misschien een valide reden om een hogere vergoeding aan te kaarten.

[ Voor 12% gewijzigd door Switchie op 08-12-2016 22:38 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:10

Stoney3K

Flatsehats!

Ga je ook niet rijk rekenen met aanbiedingen van recruiters. Die lui zijn niks anders dan crawlers die vacatures aan CV's matchen, zolang er nog geen contact is geweest met het bedrijf in kwestie hoef je niets te verwachten.

Goed kans dat het betreffende bedrijf ongevraagd een aanbod van die recruiter heeft gekregen terwijl ze misschien helemaal niet met jou in zee willen (of überhaupt iemand zoeken).

Als er een eerste sollicitatie/kennismaking is geweest dan is het een ander verhaal en zou je kunnen onderhandelen.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lama83
bedankt voor jullie input.
Daarnaast niet echt netjes om jezelf te profileren over de rug van anderen. Nogmaals, ga uit van je eigen kwaliteit!
zoiets lees ik hier ook.
http://cio.nl/carriere/87...ogelijke-salarisverhoging

ik heb het overigens wel even genoemd in gesprek, maar de puntsgewijze samenvatting voor op de mail maak ik het meer generiek (nieuwkomers die meer verdienen terwijl ik het allemaal beter snap - ik doe wel eens QC werk en daar komen wel elementaire fouten naar voren).

uit eerdere bronnen lees ik dat je ook assertief moet zijn, en als het kan het salaris van je collega's proberen te achterhalen. ook als ik sommige andere collega's zie: doen simpel werk: bestellingen en daarmee boxjes samenstellen met sticker erop plakken die ouder en meer verdienen, terwijl ik 2 universitaire studies gedaan heb (had ik net zo goed geen opleiding kunnen doen en 10 jaar bespaard). alleen dat al is een motivatie om t ergens anders beter te gaan zoeken (gesprekken in andere sector waarmee ik +400 meer zou verdienen zijn uiteindelijk stukgelopen omdat ze mij niet voldoende training konden bieden in een bepaalde tijd) en mij minder gebruikt te voelen, ondanks dat de sfeer vaak wel oke is. begrijp ook dat meer collega's verhogingen kunnen vragen totdat ze een ons wegen, en dat exit-gesprekken vaak over het magere loon gaan.

[ Voor 19% gewijzigd door lama83 op 09-12-2016 11:58 ]

Pagina: 1