lama83 schreef op woensdag 7 december 2016 @ 11:58:
Refereren naar aanbiedingen (salarissen die je met recruiters/headunters bespreekt), wordt dat gezien als chntage of meer als loyaliteit dat je bij het bedrijf wilt blijven met verhoging van salaris?
Dus dat m'n waarde hoger ligt op basis van aanbiedingen/gesprekken met recruiters? Is dat op te voeren of is dat nadelig?
Refereren naar een ander aanbod doet mij insinueren dat je partijen wilt uitspelen. Chantage lijkt me een groot woord maar gewenst zal het niet zijn. Blijven werken in ruil voor een hoger salaris vind ik daarnaast niet echt een teken van loyaliteit. Bij je huidige werkgever blijven, ondanks het hogere bod, omdat je waardeert wat het bedrijf in het verleden voor jou heeft betekend, schaar ik wat dat betreft meer onder die definitie.
Daarnaast prima mogelijk dat jij voor een ander bedrijf een andere waarde vertegenwoordigd. Beetje appels met peren. Zet mij met mijn 2 linker handen op een willekeurige werkplaats en ik kan je verzekeren dat mijn waarde praktisch 0 is.
Ergo, mocht je van mening zijn dat een salarisverhoging passend is, ga in gesprek met je baas. Ga hierbij niet smijten met bait van recruiters, maar toon aan wat jouw extra (meer)waarde is voor de huidige werkgever.
Ps. Zelfde wat betreft vergelijkingen tussen collega's. Ouder persoon brengt meer ervaring mee, wat ook een bepaalde waarde kan vertegenwoordigen. Daarnaast niet echt netjes om jezelf te profileren over de rug van anderen. Nogmaals, ga uit van je eigen kwaliteit! Als jij sinds jouw start, 300% meer ROI oplevert, is dat misschien een valide reden om een hogere vergoeding aan te kaarten.
[
Voor 12% gewijzigd door
Switchie op 08-12-2016 22:38
]
'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren