Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Thuisnetwerk 2 modems

Pagina: 1
Acties:

• robvdheijden
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:41
Hoi,

Ik heb een vraag met betrekking tot de instellingen in mijn thuisnetwerk.
Mijn situatie;
Ik heb 2 kpn experia boxen met 2 ADSL verbindingen.
Een is de experia box v7 dit is de hoofdmodem met dhcp aan.
In directe verbinding hiermee zit een experia box v10 met dhcp uit met eigen ip 250 ipv 254.
Nu is dit om een van de computers een soort van internet garantie te geven en heb ik in de ipv4 configuratie de standaard gateway op 250 gezet.

Dit werkte tot nu toe perfect.
Nu heb ik afgelopen week een laptop opnieuw geïnstalleerd en zag ik dat de Windows update met een snelheid aan het downloaden was dat hij de internet verbinding gebruikte van beide modems. Ik merkte al snel dat hij gewoon zijn ipv-4 verbinding maakte met modem 1 en hier met de ipv-6 verbinding van modem 2 de snelheid aanvulde.

Nu is mijn vraag is het mogelijk om de internet verbinding op deze manier te koppelen?
Het is me nog niet gelukt dit resultaat na te bootsen met een desktop pc kan het zijn dat hij deels via wifi en deels via ethernet verbinding had?

Alvast bedankt, Rob

• EricNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-09 12:40
robvdheijden schreef op woensdag 7 december 2016 @ 11:46:
Hoi,

Ik heb een vraag met betrekking tot de instellingen in mijn thuisnetwerk.
Mijn situatie;
Ik heb 2 kpn experia boxen met 2 ADSL verbindingen.
Een is de experia box v7 dit is de hoofdmodem met dhcp aan.
In directe verbinding hiermee zit een experia box v10 met dhcp uit met eigen ip 250 ipv 254.
Nu is dit om een van de computers een soort van internet garantie te geven en heb ik in de ipv4 configuratie de standaard gateway op 250 gezet.

Dit werkte tot nu toe perfect.
Nu heb ik afgelopen week een laptop opnieuw geïnstalleerd en zag ik dat de Windows update met een snelheid aan het downloaden was dat hij de internet verbinding gebruikte van beide modems. Ik merkte al snel dat hij gewoon zijn ipv-4 verbinding maakte met modem 1 en hier met de ipv-6 verbinding van modem 2 de snelheid aanvulde.

Nu is mijn vraag is het mogelijk om de internet verbinding op deze manier te koppelen?
Het is me nog niet gelukt dit resultaat na te bootsen met een desktop pc kan het zijn dat hij deels via wifi en deels via ethernet verbinding had?

Alvast bedankt, Rob
Je haalt wel heel veel dingen door elkaar. Daarnaast is het voor "ons" (Tweakers) altijd fijn om even een simpele overzichtelijke tekening te hebben met, als het even kan, de IP adresjes erbij.

Wat ik van je verhaal begrijp is:
- De downloadsnelheid op de laptop leek alsof hij jouw 2 internetverbindingen combineerde.

Belangrijkste in dit geval is: hoe was jouw laptop op dat moment aangesloten (wifi/kabel)? Wat was z'n gateway?

Nogmaals, ik zie iets te veel verschillende zaken in je verhaal voorbij komen om er gelijk iets zinnigs over te zeggen. Kortgesproken: 2 experiaboxen aan elkaar knopen met allebei een eigen internetlijntje gaat niet voor loadbalancing/aggregation zorgen.

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

• robvdheijden
EricNL schreef op woensdag 7 december 2016 @ 11:59:
[...]

Je haalt wel heel veel dingen door elkaar. Daarnaast is het voor "ons" (Tweakers) altijd fijn om even een simpele overzichtelijke tekening te hebben met, als het even kan, de IP adresjes erbij.

Wat ik van je verhaal begrijp is:
- De downloadsnelheid op de laptop leek alsof hij jouw 2 internetverbindingen combineerde.

Belangrijkste in dit geval is: hoe was jouw laptop op dat moment aangesloten (wifi/kabel)? Wat was z'n gateway?

Nogmaals, ik zie iets te veel verschillende zaken in je verhaal voorbij komen om er gelijk iets zinnigs over te zeggen. Kortgesproken: 2 experiaboxen aan elkaar knopen met allebei een eigen internetlijntje gaat niet voor loadbalancing/aggregation zorgen.
Dat 2 experiaboxen niet samen voor loadbalancing/aggregation gaat zorgen is mij duidelijk, tenminste dat dacht ik tot nu toe. En het klopt, de laptop heeft me het gevoel gegeven dat het wel kan aangezien zijn downloadsnelheid op ongeveer 700kb/s zat voor ruim een uur, tot ik de ipv-6 van modem 2 uitgezet heb.
Laptop was aangesloten met een ethernet kabel. Op het netwerk had hij hierbij zijn standaard gateway als standaard op 192.168.2.254 staan.
Zijn ipv-6 standaard gateway stond hierbij wel op die van router 2 aangezien dit de enige is die ipv-6 support. Deze heb ik sindsdien uitgezet.

Hieronder een afbeelding van de huidige situatie. (mijn excuses voor mijn paint skills)
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/21ag4n8.png

[ Voor 5% gewijzigd door robvdheijden op 07-12-2016 13:45 ]

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

robvdheijden schreef op woensdag 7 december 2016 @ 12:12:
[...] zijn downloadsnelheid op ongeveer 700kb/s zat voor ruim een uur,..
Da's toch een slakkegang? Zelfs voor ADSL. Ook al zou je (waarschijnlijk wel) bits en bytes door elkaar halen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• robvdheijden
Klopt het gaat over een verbinding van 2.8 en 3.2 mbit. Dat is ook de reden dat ik 2 modems heb.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Ja ja, En 700 kBytes/s komt overeen met 5.6 Mbit/s en da's die twee lijnen opgeteld (bijna)
Ik hou het er op dat 't toeval is. Windows update is een grote spagetti van downloads, die zo ongeveer allemaal van een andere server komen. En daar zullen gerust een paar tussen zitten die geen of een onjuiste ipv6 registratie hebben. Of de handshake over ipv6 lukte niet. Dan gaat windows gewoon naar het volgende dns record; eerst alle ipv6 records, daarna alle ipv4 records. En het toeval wilde dus dat bij jouw ipv4 over een andere connectie loopt dan ipv6.

Maar er zullen niet veel huishoudens zijn waarvoor dit geldt.

OTOH zou je er handig gebruik van kunnen maken, Voorwaarde is dat je een applikatie gebruikt die meerdere downloads naar verschillende servers parallel af kan handelen. De meeste usenet downloaders kunnen dit wel, bijv.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
@TS: VDSL niet beschikbaar?

• robvdheijden
Brahiewahiewa schreef op woensdag 7 december 2016 @ 22:20:
Ja ja, En 700 kBytes/s komt overeen met 5.6 Mbit/s en da's die twee lijnen opgeteld (bijna)
Ik hou het er op dat 't toeval is. Windows update is een grote spagetti van downloads, die zo ongeveer allemaal van een andere server komen. En daar zullen gerust een paar tussen zitten die geen of een onjuiste ipv6 registratie hebben. Of de handshake over ipv6 lukte niet. Dan gaat windows gewoon naar het volgende dns record; eerst alle ipv6 records, daarna alle ipv4 records. En het toeval wilde dus dat bij jouw ipv4 over een andere connectie loopt dan ipv6.

Maar er zullen niet veel huishoudens zijn waarvoor dit geldt.

OTOH zou je er handig gebruik van kunnen maken, Voorwaarde is dat je een applikatie gebruikt die meerdere downloads naar verschillende servers parallel af kan handelen. De meeste usenet downloaders kunnen dit wel, bijv.
Allereerst bedankt voor jullie reactie, het lijkt er dan inderdaad op dat het toeval was of dat ik er met standaard gebruik niet veel aan heb.
Nee dit is niet beschikbaar ik zit op ongeveer 6km van de wijkcentrale.
Pagina: 1