Op zondag 01 juli 2001 12:41 schreef wibblemoo het volgende:
zet je good ol' 486je op cdrom bij boot sequence, en doe de cd erin als je opstart, dan kan je 'm zo instaleren
D*O*H
Je bent al de tweede die dit voorstelt, terwijl ietsje naar boven toch VERREKTE duidelijk staat dat zijn ouwe PC (486) dat dus niet kan. Die optie bestaat volgens mij pas vanaf ongeveer de eerste Pentium-moederborden of daaromtrent (ten minste, ik heb nog geen 486's gezien die het hadden, misschien zijn ze er wel maar
deze dus blijkbaar niet)
Sorry dat ik even zo uitval, maar de helft leest blijkbaar het probleem niet eens goed door
OK als je computer tijdens het opstarten van diskette al blijft hangen terwijl er 'LI' op het scherm staat - dit terwijl je van DISKETTE boot (dus dat geklooi met 'linear' mode is helemaal niet aan de orde, dat was namelijk bij oudere versies nodig als je Linux partitie voorbij de 1024e cylinder van de HD staat - bij 7.1 maakt dit niet meer uit , zie ook
deze url), dan is waarschijnlijk de diskette gewoon kapot. Al eens met een andere diskette geprobeerd?
J3P: jouw punt gaat inderdaad op als hij *na de installatie* niet van HD boot. Dan zou je ergens tijdens de install misschien kunnen aangeven dat die 'linear' mode aan moet.
Zo ver komt Southpole echter nog niet eens, zodra de diskette boot hangt 'ie. op LI