Toon posts:

Welke van de 6 redhat's?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil dus redhat 6.1 hebben alleen dan staan er op dit ftp adres 6 ISo files welke moet ik daarvan hebben?

ftp://dl.xs4all.nl/pub/mirror/redhat/old-releases/redhat-6.1/iso/

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-07 15:42

RvdH

Uitvinder van RickRAID

6.1-i386.iso

Verwijderd

RH6.1, mag ik vragen waarom ?

Verwijderd

Op zaterdag 30 juni 2001 23:54 schreef SaintNightmare het volgende:
RH6.1, mag ik vragen waarom ?
wil ik ook wel weten want 7.1 is al uit

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alleen maar een bootflop van 6.1(met geluk gemaakt want ik snap er de ballen van die bootdisks voor linux.)En als ik boot met die 6.1 en dan zegt ie insert driver disk.................dan stop ik er rehat 6.2 in en dan zegt ie dat het een onjuiste versie is.

Maar als ik 7.1 download welke Iso moet ik dan hebben? En als ik een comp. heb met helemaal niks op de hd hoe krijg ik die 7.1 er dan op? Ik neem aan dat er een bootdisk voor nodig is. (want het is een 486 die niet kan booten vanaf cdrom)

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 23:04

jep

Als je de ballen er van snapt moet je NIET met 6.1 beginnen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Als je er dan bij zegt welke dan wel ...........is altijd wel handig

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:22
ISO downloaden en de cd is bootable, kan je em mooi vanuit daar opstarten en installeren. (dus 7.1 kan ook handig)

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

• Infern0
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:36

Infern0

Hou die ontzettende rust!!

Op zondag 01 juli 2001 00:06 schreef southpole het volgende:
(met geluk gemaakt want ik snap er de ballen van die bootdisks voor linux.)
Nee je heb niet de tijd genomen om rustig de text files door te lezen en verder te kijken dan je neus lang is. Want het maken van bootfloppy's is bij 90% van de distro's hetzelfde
rawrite enz.

http://www.bsdfreaks.nl Home site: http://rob.lensen.nu /me was RobL

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus ook slackware 7.1 En daar staat ook rawrite op. Dus ik met rawrite bare.i openen en op disk gezet. Vervolgens stop ik hem in de computer.......start ie op vanaf diskette en dan komt er te staan LI en dan doet ie niks meer.

• Felicia
  • Laatst online: 14:22
Je moet een bestand hebben die boot.(nogwat) heet en slackware ken ik zelf niet zo goed.

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

Verwijderd

Waarom redhat?
Veel gebruikt, dus veel howto's & info voor, updates worden snel uitgebracht, werkt gewoon lekker.

Waarom redhat 6.2?
Omdat zelfs Linuz Thorvalds de 7.x versie afgekraakt heeft. Beta compiler, na 3 weken uptime crashte het, etc..

• jep

jep

RedHat 7.1 voor meneer dan maar, inpakken of zo meenemen? ;)

• jep

jep

Op zondag 01 juli 2001 00:28 schreef southpole het volgende:
Ik heb dus ook slackware 7.1 En daar staat ook rawrite op. Dus ik met rawrite bare.i openen en op disk gezet. Vervolgens stop ik hem in de computer.......start ie op vanaf diskette en dan komt er te staan LI en dan doet ie niks meer.
Linear mode aanzetten en het werkt. Probeer maar eens :)

Verwijderd

Topicstarter
Hoe zet ik die aan? (Het is een 486 zoals ik al eerder zei)

• jep

jep

Dat staat ergens bij je install hoor, linear aan of uit ;)

Goed kijken!

Verwijderd

Topicstarter
Wat install? Waar? Op cd rom? (ik kom niet eens verder dan het booten vanaf diskette) dan zegt ie "LI" en kapt ie ermee. Waar moet ik dat dan veranderen volgens jou dat linear aan of uit ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan wel op de D: komen( dat is de cd rom speler) Maar wat moet ik dan intypen om ervoor te zorgen dat de setup vanaf cd rom start? Bij windows moet je dan iets van i386 intypen en hij gaat kopieeren (of setup).

• wibblemoo
  • Laatst online: 13:20
zet je good ol' 486je op cdrom bij boot sequence, en doe de cd erin als je opstart, dan kan je 'm zo instaleren

• Rhino
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:03

Rhino

Dat ben ik

Sorry meneer Southpole... leest eerstens maar eens de HOWTO's en de FAQ's als je op zo'n manier bezig bent is Linux niets voor jou.

Wortelkanaal behandelingen zijn volgens mij niet zo prettig

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:11
Op zondag 01 juli 2001 12:41 schreef wibblemoo het volgende:
zet je good ol' 486je op cdrom bij boot sequence, en doe de cd erin als je opstart, dan kan je 'm zo instaleren
D*O*H

Je bent al de tweede die dit voorstelt, terwijl ietsje naar boven toch VERREKTE duidelijk staat dat zijn ouwe PC (486) dat dus niet kan. Die optie bestaat volgens mij pas vanaf ongeveer de eerste Pentium-moederborden of daaromtrent (ten minste, ik heb nog geen 486's gezien die het hadden, misschien zijn ze er wel maar deze dus blijkbaar niet)

Sorry dat ik even zo uitval, maar de helft leest blijkbaar het probleem niet eens goed door |:(

OK als je computer tijdens het opstarten van diskette al blijft hangen terwijl er 'LI' op het scherm staat - dit terwijl je van DISKETTE boot (dus dat geklooi met 'linear' mode is helemaal niet aan de orde, dat was namelijk bij oudere versies nodig als je Linux partitie voorbij de 1024e cylinder van de HD staat - bij 7.1 maakt dit niet meer uit , zie ook deze url), dan is waarschijnlijk de diskette gewoon kapot. Al eens met een andere diskette geprobeerd?

J3P: jouw punt gaat inderdaad op als hij *na de installatie* niet van HD boot. Dan zou je ergens tijdens de install misschien kunnen aangeven dat die 'linear' mode aan moet.

Zo ver komt Southpole echter nog niet eens, zodra de diskette boot hangt 'ie. op LI

• jep

jep

Err cuse me :) Ik las 't ook te snel :)

HD even in een andere doos hangen? ;) Scheelt mischien een hoop gekloot..

• Wilke
Ja dat lijkt me een hele goeie suggestie

Aangezien er toch altijd een 'generic' kernel geinstalleerd wordt die alle gevonden hardware als module start (met modprobe), kom je er waarschijnlijk wel mee weg als je de HD in een andere (snelle :9 ) PC hangt, daar gewoon met een CD-tje boot en de zooi installeert, en daarna de HD terughangt en dan eens kijken wat 'ie doet. Op die manier schiet het ten minste ook een beetje op, installeren op een 486 is niet echt dolle pret ofzo...

Als het branden niet helemaal lukt: voor 10 piek kun je gewoon de CD thuis laten bezorgen via tienpiek.net

• Wilke
Oowja, als je dat gaat proberen, ff één dingetje waar je goed op moet letten: zorg dat de HD op hetzelfde IDE-slot zit. Dus waarschijnlijk is 'ie in je 486 Primary Master (/dev/hda) dan moet ie tijdens de install ook Primary Master zijn.

Doe je dit niet, en is hij bv. Primary Slave (/dev/hdb) of Secondary Master (/dev/hdc) of Secondary Slave (/dev/hdd), dan probeert Linux na het verplaatsen te booten van de verkeerde partitie en kan hij helemaal niks vinden etc.

Het is dan nog wel te redden (met een rescue-disk etc.), maar alleen als je weet wat je moet doen, het is mij laatst een keer overkomen en 't is gewoon niet zo slim |:(

Aangezien je Windows toch niet nodig hebt als je Linux vanaf een CD gaat installeren kun je die harddisk (aangenomen dat je een andere computer hebt, waar waarschijnlijk Windows op staat) gewoon loskoppelen zolang je bezig bent...
Pagina: 1