Nieuwe PC -graag jullie advies en tips
Intel Core i5-6600K Boxed € 244,95
Asus Z170 PRO GAMING (moederborden) € 148,95
Gigabyte GeForce GTX 1060 G1 Gaming 6G (rev. 1.0) (Videokaarten) € 311,95
WD Red WD20EFRX, 2TB (Interne harde schijven) € 91,95
NZXT H440 New Edition Zwart/Zwart (Behuizingen) € 121,50
be quiet! Dark Rock Pro 3 (Processorkoeling) € 74,50
Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 (Geheugen intern) € 100,95
Corsair RM550x (Voedingen) € 95,95
Crucial MX300 2,5" 525GB (Solid state drives) € 123,-
Totaal € 1.313,70
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? videobewerking, grafisch en gamen
Deze PC zal bestemd zijn voor het bewerken van video (max. 30 min filmpjes), het gebruik van Adobe producten voor grafisch werk (Ps en ill.) en gamen (Star Citizen). Het moet dus een krachtpatser zijn die niet gaat haperen bij renderen of blijft hangen bij Photoshop.
Mijn vraag is: voldoet deze set-up? Ik heb er niet zoveel verstand van om dat goed te beoordelen. Graag hoor ik jullie mening ;-)
Mis ik bijv. nog wat of heb ik onderdelen die niet compatibel zijn?
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max. 1300 euro, met een uitschieter naar 1400 als het nodig is. Maar liever 1300 euro. Beeldscherm heb ik al.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen een beeldscherm en een printer. Toetsenbord en muis ontbreken.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Geen idee. Daarom vraag ik jullie - de kenners
Ik wil graag klaar zijn voor de komende tijd. Hoe krachtiger binnen het gestelde budget, hoe beter. Ik zat aan een i7 te denken, maar na rekenwerk blijkt dat toch iets te duur.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, hoor. Ik wil wel graag goede merken, aangezien ik voor de komende 5 - 6 jaar klaar wil zijn op het gebied van hardware.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Energieverbruik is voor mij belangrijk. Ik wil graag een zuinig systeem. Tips en advies zijn dus welkom. Een zacht klinkende PC vind ik ook fijn. De afmetingen van de kast maken niet uit.
Ga je overklokken?
Ik zou graag willen overklokken.
Wat verwacht je van ons?
Schiet vooral op mijn lijst. Ik ben, zoals eerder geschreven, geen kenner. Ik weet een en ander, maar veels te weinig. Ik wil graag een echt goede PC voor videobewerking en grafische verwerking en games (Star Citizen en nog wat anderen), maar hoef niet per se VR of 4K.
Alvast heel hartelijk dank voor jullie input!
Mvg,
Benny,
Intel Core i5-6600K Boxed € 244,95
Asus Z170 PRO GAMING (moederborden) € 148,95
Gigabyte GeForce GTX 1060 G1 Gaming 6G (rev. 1.0) (Videokaarten) € 311,95
WD Red WD20EFRX, 2TB (Interne harde schijven) € 91,95
NZXT H440 New Edition Zwart/Zwart (Behuizingen) € 121,50
be quiet! Dark Rock Pro 3 (Processorkoeling) € 74,50
Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 (Geheugen intern) € 100,95
Corsair RM550x (Voedingen) € 95,95
Crucial MX300 2,5" 525GB (Solid state drives) € 123,-
Totaal € 1.313,70
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? videobewerking, grafisch en gamen
Deze PC zal bestemd zijn voor het bewerken van video (max. 30 min filmpjes), het gebruik van Adobe producten voor grafisch werk (Ps en ill.) en gamen (Star Citizen). Het moet dus een krachtpatser zijn die niet gaat haperen bij renderen of blijft hangen bij Photoshop.
Mijn vraag is: voldoet deze set-up? Ik heb er niet zoveel verstand van om dat goed te beoordelen. Graag hoor ik jullie mening ;-)
Mis ik bijv. nog wat of heb ik onderdelen die niet compatibel zijn?
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max. 1300 euro, met een uitschieter naar 1400 als het nodig is. Maar liever 1300 euro. Beeldscherm heb ik al.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen een beeldscherm en een printer. Toetsenbord en muis ontbreken.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Geen idee. Daarom vraag ik jullie - de kenners
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, hoor. Ik wil wel graag goede merken, aangezien ik voor de komende 5 - 6 jaar klaar wil zijn op het gebied van hardware.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Energieverbruik is voor mij belangrijk. Ik wil graag een zuinig systeem. Tips en advies zijn dus welkom. Een zacht klinkende PC vind ik ook fijn. De afmetingen van de kast maken niet uit.
Ga je overklokken?
Ik zou graag willen overklokken.
Wat verwacht je van ons?
Schiet vooral op mijn lijst. Ik ben, zoals eerder geschreven, geen kenner. Ik weet een en ander, maar veels te weinig. Ik wil graag een echt goede PC voor videobewerking en grafische verwerking en games (Star Citizen en nog wat anderen), maar hoef niet per se VR of 4K.
Alvast heel hartelijk dank voor jullie input!
Mvg,
Benny,