Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devillwithin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-08 11:36
Voor een nieuwe PC build die ik wil gaan maken als KabyLake gereleased word wil ik gebruik gaan maken
van de NZXT H440 case (ik vind dit persoonlijk een hele mooie case).

nu vraag ik mij af of hier 2x een 360mm radiator in gaat passen.
eentje tegen de bovenkant en eentje tegen de voorzijde.
ik haal dan in ieder geval de 5,25" drive bays eruit want ik gebruik al jaren geen cd/dvd speler meer.

en als dit past waar moet ik rekening mee houden? Dikte van radiator? plaatsing van de fittingen?

Ik heb al aardig wat google afgespeurd en lijkt mogelijk te moeten zijn maar ik kan nog geen concreet antwoord vinden dus daarom vraag ik het hier maar even.

M.v.g.
Devillwithin

Beste antwoord (via devillwithin op 07-12-2016 13:08)

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:42
devillwithin schreef op woensdag 7 december 2016 @ 12:07:
ik was niet van plan de 140mm varianten te gebruiken en inderdaad ik had het gelezen op hun productpagina maar wilde er soort van wel zeker zijn dat ze gelijktijdig te gebruiken zijn.
dus zowel een 360mm (3x 120mm) aan de bovenkant en een 360 (3x 120mm)aan de voorzijde tegelijk te monteren.
Als ik dit filmpje zie lijkt het prima te kunnen: YouTube. Het zal een beetje afhangen van de dikte van je rad's, gok ik.

Dat is in de Razer Edition, dat wel. Ik heb er zelf geen één, dus pin me er niet op vast.

Zo snel niks kunnen vinden over optie om fans tussen rad en front panel te plaatsen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-09 00:26
De H440 heeft sowieso geen cd drive locaties aan de voorzijde, 2 360's passen volgens mij niet want die komen tegen elkaar aan en dan passen er geen fans op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devillwithin
hmmmm ook niet als ik de fans aan de voorkant tussen de front-panel en case monteer?
en ja kleine derp met cd drives want die kunnen er zowieso niet in

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-09 12:28

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

zelf heb ik ook een H440, bedenk vooral ook goed waar je je pomp/res wilt plaatsen. verder kun je e.e.a. uitspacen door met stukjes karton bijvoorbeeld diktes van radiatoren + fans na te bootsen. denk bijvoorbeeld aan de dikte van de radiator die in contact kan komen met het moederbord, of aan de voorkant met de andere radiator. Ik neem aan dat je direct ook je GPU meeneemt in je loop? want 2x360 voor enkel de CPU is wat overdreven, zeker op Intels Mainstream socket.
bedenk dat je met een 360 aan de voorkant je drives ook wel kan vergeten.

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devillwithin
wilde inderdaad mijn gpu meenemen in de loop haha inderdaad beetje overkill anders maar kan wel mn fans lekker langzaam zetten dan.
verder heb ik SSD's maar die kun je aan de achterzijde monteren en de paar hdd's voor data verberg ik wel creatief onder de cover bij de PSU (althans dat ik het huidige plan)
verder wil ik proberen een tube reservoir met pomp te gebruiken maar ben stiekem wel bang dat 1 pomp niet sterk genoeg is voor 2x 360 rads

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twam
Van de specificatie-sectie van de website van NZXT:
Fan Support
Front: 2x 140/3x120mm (3 x 120mm FN V2 Fans Included)
Top: 2x 140/3x120mm
Rear: 1x 140/120mm (1 x 140mm FN V2 Fan Included)

Radiator Support
Front 2 x 140 or 3 x 120mm
Top 2 x 140 or 3 x 120mm
Rear 1 x 140/120mm
En van de productpagina:
MASSIVE COOLING

Supporting both 140mm and 120mm fans, the steel top and front panels come Kraken-ready and fit radiators up to 360mm in size to offer you comprehensive water cooling performance in a sleek, minimalist package.
Ze lijken dus zelf te denken dat het kan, als je idd een variant van 120 mm breed neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devillwithin
ik was niet van plan de 140mm varianten te gebruiken en inderdaad ik had het gelezen op hun productpagina maar wilde er soort van wel zeker zijn dat ze gelijktijdig te gebruiken zijn.
dus zowel een 360mm (3x 120mm) aan de bovenkant en een 360 (3x 120mm)aan de voorzijde tegelijk te monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02:08
2x360 gaat zonder fans passen. Maar met fans niet echt. Dan moet je 1 fan achterwegen laten. En dan kan je net zo goed een 240 of 280 nemen. Maar over het algemeen is het gewoon net even te klein om alles er in te proppen. En zeker als beginner is ruimte erg makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:21
Als je een radiator voor in de kast plaatst met 2 x 140mm fans dan zuig je toch alleen warme lucht in je kast en dat komt de temps niet ten goede lijkt me.

Ik zie steeds meer kasten waar de radiator voorin geplaatst wordt. Bovenin kan ik me goed voorstellen omdat de warme lucht direct wordt afgevoerd. Of ben je dan verplicht bovenin de kast ook een aantal out-take fans te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devillwithin
front word idd intake en top word exhaust en de combinatie met grote rads veel fans komen uit of low fan speed en low temps (zover ik het begrepen heb van andere projecten) de warme lucht die vanaf de voorkant ingezogen word zou geen grote impact hebben op de temps van de loop (nogmaals zover ik het begrepen heb van andere projecten)

is het dus niet mogelijk om bij de H440 de radiator aan de binnenzijde van de kast te monteren en de fans tussen het frontpanel?

| kast..... radiator| fans | frontpanel

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Twam
devillwithin schreef op woensdag 7 december 2016 @ 12:07:
Als ik dit filmpje zie lijkt het prima te kunnen: YouTube. Het zal een beetje afhangen van de dikte van je rad's, gok ik.

Dat is in de Razer Edition, dat wel. Ik heb er zelf geen één, dus pin me er niet op vast.

Zo snel niks kunnen vinden over optie om fans tussen rad en front panel te plaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devillwithin
Twam!

Super! dit is praktisch het idee wat ik in gedachten had en zie inderdaad dat je wel smalle rads moet gebruiken. ik heb de video in ieder geval opgeslagen als referentie dit gaat mij zeker wel helpen bij mijn build.
Pagina: 1