Welke AMD processor moet ik nemen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Sjoak
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-02 06:19
Mijn vraag
Ik ben bezig om een nieuw moederbord en processor uit te kiezen, bij Intel is het simpel te zien welk socket nieuw is etc.

Ik kom er op dit moment niet uit welk type AMD processor ik moet pakken welke het recentste is.

cpu en mobo gaan gebruikt worden in een computer waar soms op games op worden gespeeld heb GPU (gtx750ti)

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows, train simulator, office.

Kortom:

Welke processor van AMD zou ik moeten nemen.

Beste antwoord (via Sjoak op 07-12-2016 11:52)

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:51
hilgo schreef op woensdag 7 december 2016 @ 09:15:
AMD A6-6400K is een cpu met geïntegreerde gpu die geschikt is voor een HTPC of een office PC, meer dan dat zou ik er niet mee doen. De FX-4300 en de X4 840 zijn beiden cpu's voor het verouderde AM3+ platform. Als je écht AMD wilt zou ik een AMX X4 845 op het FM2+ platform aanraden.
En verder wat br00ky zegt: Intel is op dit moment de betere keuze.
De Phenom II X4 840 is een oude processor voor het AM3 platform, maar de pricewatch: AMD Athlon X4 840 Boxed die genoemd werd, is een veel nieuwere Kaveri processor voor het FM2+ platform, de voorloper van de X4 845 eigenlijk. De pricewatch: AMD Athlon X4 845 Boxed (low noise cooler) is dan wel de betere processor want die is sneller en komt met een betere koeler (en kost ongeveer even veel of iets goedkoper zelfs, al scheelt het maar een paar euro's).

Voor dit budget vind ik de Athlon X4 845 wel een goede optie, bij Intel heb je voor dat geld ook maar een dualcore Pentium. Upgraden met behoud van het moederbord gaat wel niet, veel snellere processors zijn er niet voor dat platform, en AMD gaat voor nieuwe processors nu over naar de AM4 socket. Als je een Intel Pentium zou kopen, kun je die op hetzelfde moederbord later nog vervangen door een (tweedehands eventueel) een Core i5 of Core i7 van dezelfde generatie.

Ik denk dat je beter iets tweedehands koopt, een wat oudere Intel Core i5 bv,
- Processor: V&A aangeboden: Intel Core i5 2400 Boxed
- Moederbord: V&A aangeboden: Intel Desktop Board DQ67OW Socket 1155
Dat moederbord is niet helemaal geweldig, maar doet wat het moet doen, al heeft het wel geen USB 3. Weet niet of afhalen in Amersfoort een probleem is, als je nog in Harderwijk woont, lijkt me dat wel mee te vallen. Wil je wel USB 3 is dit een alternatief V&A aangeboden: Asus P8H67-M Pro.

Blijf je bij AMD, dan moet je een moederbord met FM2+ socket hebben. Maar voor meer advies welk je dan precies best kiest (er zijn er behoorlijk wat), moet je toch iets meer vereisten geven.

Alle reacties

• wizai
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Welke AMD processors heb je zelf al gevonden?
Kijk eens bij een van de de Best Buy Guides

Anjunabeats

• Sjoak
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-02 06:19
wizai schreef op woensdag 7 december 2016 @ 08:57:
Welke AMD processors heb je zelf al gevonden?
Kijk eens bij een van de de Best Buy Guides
er zijn er zo gods veel,

AMD A6-6400K Boxed

AMD Athlon X4 840 Boxed

AMD FX-4300 Boxed

eigenlijk zoek ik uitleg over welke CPU recent is en welke waarvoor geschikt.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:43

br00ky

Moderator Harde Waren
Waarom zou je nog een AMD processor willen als die aan alle kanten voorbij is gestreefd door intel? Doe jezelf een lol en check de laatste best buy guides. AMD is op dit moment helaas geen goede koop.

• hilgo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:14

hilgo

Clear your mind of can't.

AMD A6-6400K is een cpu met geïntegreerde gpu die geschikt is voor een HTPC of een office PC, meer dan dat zou ik er niet mee doen. De FX-4300 en de X4 840 zijn beiden cpu's voor het verouderde AM3+ platform. Als je écht AMD wilt zou ik een AMX X4 845 op het FM2+ platform aanraden.

[ Voor 28% gewijzigd door hilgo op 07-12-2016 09:17 ]

Discogs

Acties:
  • Beste antwoord

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:51
hilgo schreef op woensdag 7 december 2016 @ 09:15:
De Phenom II X4 840 is een oude processor voor het AM3 platform, maar de pricewatch: AMD Athlon X4 840 Boxed die genoemd werd, is een veel nieuwere Kaveri processor voor het FM2+ platform, de voorloper van de X4 845 eigenlijk. De pricewatch: AMD Athlon X4 845 Boxed (low noise cooler) is dan wel de betere processor want die is sneller en komt met een betere koeler (en kost ongeveer even veel of iets goedkoper zelfs, al scheelt het maar een paar euro's).

Voor dit budget vind ik de Athlon X4 845 wel een goede optie, bij Intel heb je voor dat geld ook maar een dualcore Pentium. Upgraden met behoud van het moederbord gaat wel niet, veel snellere processors zijn er niet voor dat platform, en AMD gaat voor nieuwe processors nu over naar de AM4 socket. Als je een Intel Pentium zou kopen, kun je die op hetzelfde moederbord later nog vervangen door een (tweedehands eventueel) een Core i5 of Core i7 van dezelfde generatie.

Ik denk dat je beter iets tweedehands koopt, een wat oudere Intel Core i5 bv,
- Processor: V&A aangeboden: Intel Core i5 2400 Boxed
- Moederbord: V&A aangeboden: Intel Desktop Board DQ67OW Socket 1155
Dat moederbord is niet helemaal geweldig, maar doet wat het moet doen, al heeft het wel geen USB 3. Weet niet of afhalen in Amersfoort een probleem is, als je nog in Harderwijk woont, lijkt me dat wel mee te vallen. Wil je wel USB 3 is dit een alternatief V&A aangeboden: Asus P8H67-M Pro.

Blijf je bij AMD, dan moet je een moederbord met FM2+ socket hebben. Maar voor meer advies welk je dan precies best kiest (er zijn er behoorlijk wat), moet je toch iets meer vereisten geven.
Pagina: 1