Aanpassing thuisnetwerk. Tips?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipjr
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-09 11:22
Beste Tweakers,

Ik heb de afgelopen jaren wat twijfels gehad over de huidige staat van mijn netwerk en aanverwante producten.

Momenteel draait er een Asus RT-AC66U als router in de woonkamer. Verbonden met een UTP Cat5 is een HTPC die continue aanstaat en tevens dienst doet als PVR en muziekinstallatie. Dit apparaat heeft twee hardeschijven (4+2GB)

In de studeerkamer staat een gamepc (Wifi) met een SSD en een Hardeschijf van 2GB. Op mijn laptop een SSD en een hardeschijf van 2GB

Via een VPN kijk ik met regelmaat series of versleep ik bestanden tussen de laptop en HTPC (als ik niet thuis ben)

Ik zit me nu af te vragen of er verbeteringen aan te brengen zijn in dit netwerk of hebben jullie nog suggesties om het een of andere?

Alvast bedankt :)

Beste antwoord (via kipjr op 07-12-2016 11:19)

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 19:53
Misschien investeren in een nas?

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Tja, in theorie zijn alle onderdelen voor verbetering vatbaar. Overtuiging hier op GOT is echter, "if it ain't broke, don't fix it" (enkele fanatiekelingen daargelaten)

Enfin... Tegen welk probleem loop je specifiek aan? Als alles werkt zoals gewenst is het zonde om er geld in te stoppen.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
kipjr schreef op woensdag 7 december 2016 @ 01:16:
Beste Tweakers,

Ik heb de afgelopen jaren wat twijfels gehad over de huidige staat van mijn netwerk en aanverwante producten.

Momenteel draait er een Asus RT-AC66U als router in de woonkamer. Verbonden met een UTP Cat5 is een HTPC die continue aanstaat en tevens dienst doet als PVR en muziekinstallatie. Dit apparaat heeft twee hardeschijven (4+2GB)

In de studeerkamer staat een gamepc (Wifi) met een SSD en een Hardeschijf van 2GB. Op mijn laptop een SSD en een hardeschijf van 2GB

Via een VPN kijk ik met regelmaat series of versleep ik bestanden tussen de laptop en HTPC (als ik niet thuis ben)

Ik zit me nu af te vragen of er verbeteringen aan te brengen zijn in dit netwerk of hebben jullie nog suggesties om het een of andere?

Alvast bedankt :)
Ik zou beginnen met grotere harde schijven.
2GB is niet echt meer van deze tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipjr
Ik heb al op de HTPC een hardeschijfcrash meegemaakt en de wildgroei aan hardeschijven (met bijbehorende data) lijkt me enigszins uit de hand te lopen. 2-4GB is meer dan genoeg voor mijn alledaagse dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
kipjr schreef op woensdag 7 december 2016 @ 01:37:
Ik heb al op de HTPC een hardeschijfcrash meegemaakt en de wildgroei aan hardeschijven (met bijbehorende data) lijkt me enigszins uit de hand te lopen. 2-4GB is meer dan genoeg voor mijn alledaagse dingen.
Ik zal het GB laten voor wat het is :+ misschien lees je het terug, en zie je je vergissing in ;)

Waar loop je tegenaan dan ?
Welk onderdeel heeft problemen, wat gebeurt er wanneer, waardoor je twijfelt over de opstelling ?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 19:53
Misschien investeren in een nas?

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oyay
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22:25
Dat

If The Bitch Don't Like Me Something Must Be Wrong With The Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipjr
Ik heb het even nagezocht en ik denk dat een NAS wel goede oplossing voor mijn wildgroei is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oyay
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22:25
kipjr schreef op woensdag 7 december 2016 @ 11:19:
Ik heb het even nagezocht en ik denk dat een NAS wel goede oplossing voor mijn wildgroei is
Dan zal ik alvast antwoord geven op je volgende vraag. Neem een Synology 2bay nas. Liever niet de J versies. Zo ben je ook meteen toekomst proof :)

If The Bitch Don't Like Me Something Must Be Wrong With The Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
kipjr schreef op woensdag 7 december 2016 @ 01:37:
kipjr schreef op woensdag 7 december 2016 @ 11:19:
Spreek je jezelf nu niet een heel klein beetje tegen ?
Je wil geen grotere harde schijven ( hoewel ik nog steeds moet lachen om je 2/4GB hdd's ) vanwege de wildgroei, maar dan zet je een NAS in de (meter)kast ...

Als je ergens wildgroei krijgt, is het wel op zo'n verzamelbak met ruimte.
( eigen ervaring, alles wordt er op gezet, en nooit meer verwijderd ... 5TB aan films, series, databestanden en foto's )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-09 08:50
#ProductPrijsSubtotaal
2WD Red WD40EFRX, 4TB€ 157,91€ 315,82
1Synology DiskStation DS216play€ 234,90€ 234,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 550,72
Met een gigabit kabeltje aan je AC66U hangen en klaar is kees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adamvansanten
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-07 16:38

adamvansanten

Appletje voor de dorst

Balance schreef op woensdag 7 december 2016 @ 17:32:
[...]

#ProductPrijsSubtotaal
2WD Red WD40EFRX, 4TB€ 157,91€ 315,82
1Synology DiskStation DS216play€ 234,90€ 234,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 550,72
Met een gigabit kabeltje aan je AC66U hangen en klaar is kees.
Dit is exact de NAS-configuratie die ik ook thuis heb staan en wil nooit meer terug naar losse schijven! Ideaal om alles centraal in je netwerk en benaderbaar/streambaar via internet te hebben. Kan het absoluut aanraden, hoef je ook nooit meer een grotere schijf in je computer/laptop erbij te zetten.

Battle.net: adamvsan#2784 | Steam: adamvansanten | PSN: adamvansanten

Pagina: 1