Beste Tweakers,
Dit wordt de eerste keer dat ik zelf een pc ga bouwen. Ik heb me zo goed mogelijk ingelezen maar er zijn ongetwijfeld nog puntjes die beter kunnen of die ik verkeerd heb. Graag jullie feedback!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil de pc voornamelijk gaan gebruiken voor gamen in 1080p. Denk aan spellen als FIFA, World of Warcraft, Hearthstone, Overwatch, Battlefield 1. Af en toe zal ik op een tweede scherm (waarschijnlijk tv via hdmi) nog Netflix er bij open hebben staan voor zo ver dat interessant is.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget voor de PC zonder randapparatuur is ongeveer 1000€
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen een muis, een HDD pricewatch: WD My Passport Ultra 2TB Zwart en eventueel een scherm, een pricewatch: Samsung Syncmaster 2493HM Zwart
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Hieronder een lijstje met onderdelen die ik denk nodig te hebben. Onderaan heb ik een paar van deze onderdelen nog een keer staan omdat ik daar een vraag over heb.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet per se. Wel graag een Intel processor.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag mijn games op 60 fps spelen en dan uiteraard met de graphics op een zo hoog mogelijke stand. Ook wil ik in ieder geval de komende 3 jaar niks hoeven te vervangen en het liefst de komende 5 jaar.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb een aantal vragen waar ik graag antwoord op zou willen hebben!
Dit wordt de eerste keer dat ik zelf een pc ga bouwen. Ik heb me zo goed mogelijk ingelezen maar er zijn ongetwijfeld nog puntjes die beter kunnen of die ik verkeerd heb. Graag jullie feedback!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil de pc voornamelijk gaan gebruiken voor gamen in 1080p. Denk aan spellen als FIFA, World of Warcraft, Hearthstone, Overwatch, Battlefield 1. Af en toe zal ik op een tweede scherm (waarschijnlijk tv via hdmi) nog Netflix er bij open hebben staan voor zo ver dat interessant is.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget voor de PC zonder randapparatuur is ongeveer 1000€
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alleen een muis, een HDD pricewatch: WD My Passport Ultra 2TB Zwart en eventueel een scherm, een pricewatch: Samsung Syncmaster 2493HM Zwart
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Hieronder een lijstje met onderdelen die ik denk nodig te hebben. Onderaan heb ik een paar van deze onderdelen nog een keer staan omdat ik daar een vraag over heb.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6500 Boxed | € 209,90 | € 209,90 |
| 1 | Gigabyte GA-B150-HD3P | € 85,95 | € 85,95 |
| 1 | Gigabyte GeForce GTX 1060 WINDFORCE OC 6G | € 289,- | € 289,- |
| 1 | NZXT S340 Zwart | € 69,70 | € 69,70 |
| 1 | Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM | € 24,93 | € 24,93 |
| 1 | Crucial CT2K8G4DFD8213 | € 89,95 | € 89,95 |
| 1 | Cooler Master GM G550M | € 63,95 | € 63,95 |
| 1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 161,95 | € 161,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 995,33 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet per se. Wel graag een Intel processor.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag mijn games op 60 fps spelen en dan uiteraard met de graphics op een zo hoog mogelijke stand. Ook wil ik in ieder geval de komende 3 jaar niks hoeven te vervangen en het liefst de komende 5 jaar.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb een aantal vragen waar ik graag antwoord op zou willen hebben!
- Nog algemene op- of aanmerkingen op de mijn lijstje? Zijn er onderdelen nog niet compatible of zou je uberhaupt een bepaald onderdeel vervangen? Ben zelf niet 100% zeker of alles op het moederbord past en of de voeding goed is.
- In mijn lijstje heb ik gekozen voor de pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1060 WINDFORCE OC 6G
Ik vind de keuze moeilijk tussen de GTX 1060 van verschillende merken. Ik weet zelf eigenlijk niet eens zo goed waarom ik precies deze heb gekozen, behalve dat de reviews prima zijn.
Ook twijfel ik over de optie om een versie van de RX480 te halen in plaats van de GTX 1060. Ik heb zelf alleen maar ervaring met Nvidia, dus daarom neig ik meer naar het vertrouwde (dus de GTX 1060). Ik heb begrepen dat de RX480 meer future proof zou zijn, omdat hij beter presteert met Directx12. Echter zal ik mijn pc vooral de komende 3 jaar gebruiken voor gamen en ik denk dat het daarna minder zal worden.
- In mijn lijst heb ik gekozen voor de pricewatch: Crucial CT2K8G4DFD8213. Zit er iets van verschil tussen deze versie en bijvoorbeeld de pricewatch: Crucial CT2K8G4DFS8213? Ik kan hier weinig informatie over vinden.
- Als SSD heb ik gekozen voor de pricewatch: Samsung 850 EVO 500GB. Om wat geld te besparen heb je ook nog de pricewatch: Crucial MX300 2,5" 525GB. Ik dacht dat de Samsung net iets beter was dan de Crucial, maar in welke mate is dat verschil in prestaties het geld waard? Eventueel nog een optie is ook nog de pricewatch: Crucial MX300 2,5" 750GB.
- Ik wil misschien nog wel een nieuwe monitor aanschaffen, maar dat hangt van mijn oude scherm af. Kan ik met een budget van 150€ een nieuwe monitor aanschaffen die aanzienlijk beter is dan de Samsung? Zoja, dan zou ik daar graag een aantal suggesties voor krijgen!