Kan ik met deze specs Skyrim spelen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik vroeg me af of ik met mijn laptop Skyrim kon spelen (en misschien zelfs de remastered version), welke settings ik dan kan verwachten en welke fps bij de originele en remastered versie. Ik heb dit al opgezocht en kwam uit op een site die niet echt goed werkte aangezien er stond dat ik zelfs niet eens aan de minimum requirements kom, wat onzin was aangezien ik boven al die specs zat. Ik heb het ook al gevraagd aan anderen, maar daar heb ik nog geen fatsoenlijk antwoord van gehad, dus ik test mijn geluk hier :)

Acer Aspire V17 Nitro:
- Intel core i5 4210H 2,90 GHz
- Nvidia Geforce GTX860m 2GB virtual/ 2GB physical
- 8GB RAM
- 1TB HDD
- 8GB ssd

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerharrie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09 09:42
Grensgeval, welke resolutie ga je draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
tweakerharrie schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 23:12:
Grensgeval, welke resolutie ga je draaien?
Ik hoopte toch op zen minst om HD aan te kunnen, 1080p? Ik speel Dishonored op 1920x nog iets en het gaat best goed, maar ik weet niet hoe het bij Skyrim zal zijn. Wat raad jij me aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerharrie
Mijn zoon speelde op een 660GTX en een i3 en dat was krapjes met de frames aan de lage kant. Skyrim is dan als beleving minder fraai als het schokkerig is. Erg mooi spel trouwens. Is hij niet in de uitverkoop en gewoon gokje wagen?

http://gpuboss.com/gpus/GeForce-GTX-860M-vs-GeForce-GTX-660

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
tweakerharrie schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 23:25:
Mijn zoon speelde op een 660GTX en een i3 en dat was krapjes met de frames aan de lage kant. Skyrim is dan als beleving minder fraai als het schokkerig is. Erg mooi spel trouwens. Is hij niet in de uitverkoop en gewoon gokje wagen?

http://gpuboss.com/gpus/GeForce-GTX-860M-vs-GeForce-GTX-660
ik dacht dat des te hoger de nummer des te beter de kaart was? Maar dus dan kan ik Skyrim niet runnen op mijn laptop van 1000 euro? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

Jawel moet prima lukken hoor. Om een 550ti runt het al goed!
YouTube: Skyrim Special Edition on GTX 860M 2GB, Intel Core i5-4210H

[ Voor 51% gewijzigd door Galinsky op 06-12-2016 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Galinsky schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 23:33:
Jawel moet prima lukken hoor. Om een 550ti runt het al goed!
Ik weet eigelijk niet wat een 550ti is :p Maar das goed om te horen, kan je toevallig ook een gokje wagen op de settings/fps? thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galinsky
  • Niet online

Galinsky

--------->

Verwijderd schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 23:36:
[...]

Ik weet eigelijk niet wat een 550ti is :p Maar das goed om te horen, kan je toevallig ook een gokje wagen op de settings/fps? thanks
Zie edit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ah sorry :p En ja ik had hetzelfde filmpje gezien, maar wou het niet gebruiken om mijn laptop te vergelijken aangezien hij meer RAM had, en hij naast de snelheid van zijn processor iets met 'turboboost' had geschreven (wat ik denk ik niet heb), hij had meer ssd en achter zijn grafische kaart zegt hij dat hij nog een andere heeft (dus gebruikt hij er dan 2?)

Dus ik was een beetje in de war :p (sorry, ik weet namelijk niet zo veel van die dingen :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galinsky
  • Niet online

Galinsky

--------->

Verwijderd schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 23:43:

Ah sorry :p En ja ik had hetzelfde filmpje gezien, maar wou het niet gebruiken om mijn laptop te vergelijken aangezien hij meer RAM had, en hij naast de snelheid van zijn processor iets met 'turboboost' had geschreven (wat ik denk ik niet heb), hij had meer ssd en achter zijn grafische kaart zegt hij dat hij nog een andere heeft (dus gebruikt hij er dan 2?
1. Ram heb je genoeg dat krijg je met skyrim niet vol tenzij je heel veel op de background laat runnen chrome etc. Dus maakt niet uit mits je het volstouwt met achtergrond applicaties

2. Jij hebt die 2de grafische kaart ook, deze komt namelijk vanaf je cpu, maar die word niet gebruikt en maakt dus niet uit.

3. Je hebt dezelfde turboboost ;)

4. Ssd laad je game niet smoother runnen die laad bijv. Alleen je savegame sneller gezien hij die van de hardeschijf moet halen, of start het spel sneller op, dus dit maakt voor gameplay zelf weinig uit. Je savegame zou trouwens in jou situatie gewoon op prima snelheid geladen worden trouwens. Bij hem waarschijnlijk alleen net ietsjes sneller.

In het kort zal het net zo goed runnen als op het filmpje. (Misschien zelfs ietsjes beter gezien hij ook nog opneemt wat ook een nodig process is voor zijn pc.)

Lees ook nog beschrijving van dat filmpje e.g. nieuwe skyrim zwaarder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Galinsky schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 23:53:
[...]

1. Ram heb je genoeg dat krijg je met skyrim niet vol tenzij je heel veel op de background laat runnen chrome etc. Dus maakt niet uit mits je het volstouwt met achtergrond applicaties

2. Jij hebt die 2de grafische kaart ook, deze komt namelijk vanaf je cpu, maar die word niet gebruikt en maakt dus niet uit.

3. Je hebt dezelfde turboboost ;)

4. Ssd laad je game niet smoother runnen die laad bijv. Alleen je savegame sneller gezien hij die van de hardeschijf moet halen, of start het spel sneller op, dus dit maakt voor gameplay zelf weinig uit. Je savegame zou trouwens in jou situatie gewoon op prima snelheid geladen worden trouwens. Bij hem waarschijnlijk alleen net ietsjes sneller.

In het kort zal het net zo goed runnen als op het filmpje. (Misschien zelfs ietsjes beter gezien hij ook nog opneemt wat ook een nodig process is voor zijn pc.)

Lees ook nog beschrijving van dat filmpje e.g. nieuwe skyrim zwaarder is.
Oh ok, dankuwel. Ik had inderdaad ook gezien dat de nieuwe Skyrim zwaarder zou zijn, maar had ook een filmpje gezien van iemand die de oude skyrim met de special edition vergelijkte en hij zei dat op sommige plaatsen de remastered versie beter presteerde dan de oudere en liet daar een voorbeeld van zien, klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galinsky
  • Niet online

Galinsky

--------->

Verwijderd schreef op woensdag 7 december 2016 @ 00:02:
[...]

Oh ok, dankuwel. Ik had inderdaad ook gezien dat de nieuwe Skyrim zwaarder zou zijn, maar had ook een filmpje gezien van iemand die de oude skyrim met de special edition vergelijkte en hij zei dat op sommige plaatsen de remastered versie beter presteerde dan de oudere en liet daar een voorbeeld van zien, klopt dat?
Dat zou best kunnen natuurlijk qua optimalisatie. Persoonlijk zou ik mij er niet te veel druk over maken. Je hebt wat minder eye candy als met een high end pc. Maar op medium settings is het goed speelbaar! Het ziet er nog redelijk uit en het loopt soepel dus de gameplay t.o.v. een high end pc zal vrijwel hetzelfde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Galinsky schreef op woensdag 7 december 2016 @ 00:07:
[...]

Dat zou best kunnen natuurlijk qua optimalisatie. Persoonlijk zou ik mij er niet te veel druk over maken. Je hebt wat minder eye candy als met een high end pc. Maar op medium settings is het goed speelbaar! Het ziet er nog redelijk uit en het loopt soepel dus de gameplay t.o.v. een high end pc zal vrijwel hetzelfde zijn.
Ok, dus dan zou ik beter de remastered kopen in plaats van de oude? Sorry dat ik u zoveel vragen stel, maar ik wil er graag zeker van zijn voor ik het spel ga kopen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-09 09:52
Nou lees maar eens een paar reviews over die nieuwe versie. Die heeft als enige pluspunt dat het grafisch veeleisender is, nu net wat je niet wil met jouw hardware. De nadelen zijn ook aanwezig. Gameplay is er niet op vooruitgegaan en mod support (nu juist wat skyrim zo leuk maakt volgens velen) is, dacht ik, afwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Znorkus schreef op woensdag 7 december 2016 @ 00:11:
Nou lees maar eens een paar reviews over die nieuwe versie. Die heeft als enige pluspunt dat het grafisch veeleisender is, nu net wat je niet wil met jouw hardware. De nadelen zijn ook aanwezig. Gameplay is er niet op vooruitgegaan en mod support (nu juist wat skyrim zo leuk maakt volgens velen) is, dacht ik, afwezig.
Ja dat begrijp ik, best vervelend, misschien beter om dan de oudere te kopen en die op hogere settings te spelen dan? Ik was sowieso niet echt van plan om mods te installeren en ALS ik het zou doen zou ik er maar 1 installeren ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerharrie
Skyrim is uit 2011, en SKyrim is met een beetje goede FPS een leuk en onderhoudend spel. Mooie verhalen, landschappen, puzzles en gevechten. De remake is beetje beter grafisch maar geen schokkende verschillen. Je moet vooral voor de gameplay gaan want met jouw hardware kan je niet op de maximale instellingen spelen. De meerwaarde van de remake versie is dan laag. De gewone versie is 15 euro.

Een laptop van 1000 is niet altijd een garantie voor goede FPS in games. Dan moet je het nog hoger zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wee Man
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 11-09 17:17
Verwijderd schreef op woensdag 7 december 2016 @ 00:09:
Ok, dus dan zou ik beter de remastered kopen in plaats van de oude? Sorry dat ik u zoveel vragen stel, maar ik wil er graag zeker van zijn voor ik het spel ga kopen :p
Zou ik niet doen met jouw hardware. De remaster is feitelijk hetzelfde spel maar dan met een betere engine, wat betere textures en extra lichteffecten, dus je mist niets aan content als je het origineel speelt.

Ook is het origineel plus de DLCs (ook wel bekend als "Legendary Edition") goedkoper dan de remaster.
Znorkus schreef op woensdag 7 december 2016 @ 00:11:
mod support (nu juist wat skyrim zo leuk maakt volgens velen) is, dacht ik, afwezig.
Er is wel zeker mod support. Niet meer via de Steam workshop maar via Bethesda zelf (via een in-game menu) en de populaire mod website Nexus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
tweakerharrie schreef op woensdag 7 december 2016 @ 13:25:
Skyrim is uit 2011, en SKyrim is met een beetje goede FPS een leuk en onderhoudend spel. Mooie verhalen, landschappen, puzzles en gevechten. De remake is beetje beter grafisch maar geen schokkende verschillen. Je moet vooral voor de gameplay gaan want met jouw hardware kan je niet op de maximale instellingen spelen. De meerwaarde van de remake versie is dan laag. De gewone versie is 15 euro.

Een laptop van 1000 is niet altijd een garantie voor goede FPS in games. Dan moet je het nog hoger zoeken.
Ja dat is best wel rot. Ik wil inderdaad ook gaan voor de gameplay, maar ik ben eerder van plan om nu te 'exploren' aangezien ik het al heb uitgespeeld op de ps3 toen ik het geleend had van een vriend. Maar ik zou graag ook wel deftige graphics hebben en ik denk dat op medium settings het er niet zo goed zal uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wee Man schreef op woensdag 7 december 2016 @ 13:50:
[...]

Zou ik niet doen met jouw hardware. De remaster is feitelijk hetzelfde spel maar dan met een betere engine, wat betere textures en extra lichteffecten, dus je mist niets aan content als je het origineel speelt.

Ook is het origineel plus de DLCs (ook wel bekend als "Legendary Edition") goedkoper dan de remaster.

[...]

Er is wel zeker mod support. Niet meer via de Steam workshop maar via Bethesda zelf (via een in-game menu) en de populaire mod website Nexus.
Oke, spijtig, dankuwel
Pagina: 1