data automatisch importeren in XML-file

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-10 07:19
Hallo,

Op het werk moeten wij voor een mobiele app wekelijks data aanpassen. Het gaat om een XML-file die wij moeten updaten, waardoor wekelijks nieuwe afbeeldingen en linken worden geplaatst in de carrousel van de app. Nu gebeurt dit handmatig, de XML-file openen, de id's aanpassen en de linken van de afbeeldingen aanpassen. Omdat die file vrij veel code bevat, gebeurt het heel gemakkelijk dat door een menselijke fout, een < te veel of te weinig wordt geplaatst, of iemand een link is vergeten te plaatsen etc...

Nu mijn vraag is, kunnen wij op een manier ervoor zorgen dat die data automatisch worden ingevuld, aan de hand van een excel die wordt uitgelezen? Dan denk ik vooral dat in de xml-file, de variabele data dan wordt gedefinieerd als pakweg $id of zo, en dat die dan verwijst naar de excel naar diezelfde kolom? Lijkt mij logisch dat zoiets kan, maar ik heb zelf geen idee welk systeem je daarvoor best gebruikt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Cronjob icm. PHP icm. JSON.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boogie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-11-2024
idd, data in een database, webfrontje ervoor die checkt of alle velden gevuld zijn bij invoer.
Eventueel begin/einddatum erbij en dan een php scriptje de geldige records laten ophalen
en een xml van laten genereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Excel = XML. Gewoon een unzip doen.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boogie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-11-2024
Maar simpeler kan ook, CSV (van Excel bestand naar XML omzetten is met een willekeurige scripttaal te doen.
Bijna elke taal kan een CSV regel in delen knippen en wegschijven in een ander bestand met <tags> eromheen. Begin tag ervoor en sluit tag er achteraan en je bent klaar.

Heb nu ergens een CMD draaien die on-the-fly XML bestanden genereert met datum-filters voor een andere functie om zo exports per periode te maken :-)
Maar @DJMaze heeft gelijk, nieuwe Excel bestandformaten zijn al XML, al gok ik dat daar nog wel wat extra overhead in zit ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-10 07:19
kan dit eventueel ook opgelost worden zonder frontend-werk en scripting? Bv via een of ander programma die dergelijke zaken zou kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-10 13:33
Hmmm kun je de XML niet via een template laten genereren? Dus hoofdtemplate voor de XML en dan subtemplate voor de links? Waardes kun je dan in een CSV of Excel zetten. In Python kan je het vrij snel uitprogrammeren met Jinja2 bijvoorbeeld. In PHP kun je Smarty pakken.

Als je het script en de templates gemaakt hebt is het een kwestie van CSV / Excel met de nieuwe waardes klaarzetten en scriptje aanroepen. Maken van het scriptje is niet heel veel werk.

Kant en klaar programma zou ik er niet voor weten; denk dat het lastig wordt om het dan precies in het goede format te krijgen. Heb je evt een voorbeeld van hoe het eruit zou moeten komen te zien?

[ Voor 17% gewijzigd door Morrar op 08-12-2016 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Pagina: 1