Audio 'jack' geeft niet alle tonen weer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb een late 2009 macbook pro, en het beestje werkt nog prima. Op één ding na..
Bij het spelen van muziek door externe speakers, aangesloten via de 'jack' opzij, worden de hogere tonen precies minder luid afgespeeld. Alles klinkt helder en zonder gekraak, maar de lijn van bijvoorbeeld de tweede gitaar wordt zachter afgespeeld, waardoor Nels Cline van tijd een beetje wordt onderdrukt door de rest van Wilco, en laat Nels Cline nu net de meestergitarist van de hele bende zijn.. Zonde dus..

Er zit niets in de geluidsingang van stof of dergelijke. Ik zie alle contactpinnetjes zitten. Als ik er eender welke kabel insteek zit deze er los in, en bij het verschuiven van de laptop valt deze er altijd gedeeltelijk uit, waardoor de muziek op de interne speakers verder loopt.

What to do? :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou zelf een andere jack plug proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphioli
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 11-09 14:42
Klinkt alsof de jack op je laptop een beetje kapot is, je zou op eBay voor ongeveer $1 een usb geluidskaart kunnen kopen.

http://www.ebay.com/itm/5...4e6990:g:GswAAOSwu4BVt0AP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-09 15:45

nelizmastr

Goed wies kapot

Al in de iTunes equalizer geklooid? (Mits je iTunes hiervoor gebruikt)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ooit "Boom" geïnstalleerd om je geluid te verbeteren? Klinkt alsof er een equalizer aan het werk is namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-09 16:35
Als de plug er niet goed in zit dan denk ik dat je of een andere jack kabel moet proberen of toch nog eens goed moet kijken naar de socket. Klinkt namelijk alsof er wel degelijk iets in zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:51

heuveltje

KoelkastFilosoof

Hoge en lage tonen gaan over hetzelfe pinnetje. Dus een kappotte jack kan opzich niet het probleem zijn.

Dus ik zou of eens kijken of je speakers niet gewoon zuigen, ofdat er ergens een compressor/equalizer op het signaal word gezet.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties.

Wat betreft het proberen van een andere plug: het probleem doet zich voor op beide plugs die ik regelmatig gebruik. De plugs zijn op twee verschillende versterkers aangesloten. De plug op mijn versterker wordt normaal gebruikt voor de tv, en dan is het geluid altijd in orde, hetgeen het probleem dus isoleert tot de laptop zelf.

Over de USB geluidskaart: hier had ik nog nooit van gehoord. Goed alternatief, hoewel ik toch liever een werkende geluidsuitgang heb, al is het maar voor het gemak. Maar zeker het overwegen waard.

Aangaande iTunes equalizer en Boom: ik heb noch aan de equalizer gezeten, noch een programma geïnstalleerd dat een invloed op het geluid heeft. Op de interne speakers klinkt de muziek ook zoals hij zou moeten klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Vanaf het bureaublad / Finder druk eens op CMD + SHIFT + U en open Audio MIDI instellingen. Daar kun meer instellingen voor je speakers / line-out vinden. Misschien staat er daar iets verkeerd bij de speakerinstellingen. Kan zijn dat er daar bij de Stereo / Multichannel instelling iets verkeerd staat.
Pagina: 1