Toon posts:

geheugen vraag!!!!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb 64mb 133mhz in de BIOS staat dit

AMD Durom 700Mhz (Auto)
64MB intern (Manual)
SMRAM Timing (Manual)
PH Limit : 32Cycles
Idle Cycle Limit : 8 Cycles
TRC Bank Cycle Time : 7 Cycles
TRP SRAS Precharge : 3 Cycles
TRAS Timing : 7 Cycles
TRCD Timing : 3 Cycles

dit moest ik zo zette van computerland omdat ik windows niet kreeg geinst. maar nu wil ik wel weten waar het voor dient(en of dit te maken kan hebbe dat mijn pc onstabiel is)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:17
Dit zijn bepaalde timings voor het geheugen. Wanneer deze, zeg maar te scherp of strak ingesteld staan, en de geheugenmodule kan het niet helemaal bolwerken krijg je inderdaad stabiliteitsproblemen, of shit dat je b.v. Windows niet kunt installeren. Zo heeft de PH limit betrekking op het aantal opeenvolgende Page Hits eer er een non-Page Hit verzoek kan worden gedaan (32 is darn high, 8 of zo is vaak default). Idle Cycle Limit staat voor de klokslagen dat een SDRAM uit z'n neus staat te eten (dat er dan geen aanvragen worden gedaan); pas na zoveel (in jouw geval 8) cycles wordt de SDRAM ge-recharged. TRC Bank Cycle staat voor minimale tijd (wederom in cycles) tussen activering v.d. zelfde bank.... etc etc. veel technische blabla dus. Veel settings, meer dan een gemiddeld mobo, heb je een Abit of zo? Anyway, het kan idd heel veel invloed op de stabiliteit van je bak hebben.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Op zondag 01 juli 2001 00:27 schreef abbadon het volgende:
Dit zijn bepaalde timings voor het geheugen. Wanneer deze, zeg maar te scherp of strak ingesteld staan, en de geheugenmodule kan het niet helemaal bolwerken krijg je inderdaad stabiliteitsproblemen, of shit dat je b.v. Windows niet kunt installeren. Zo heeft de PH limit betrekking op het aantal opeenvolgende Page Hits eer er een non-Page Hit verzoek kan worden gedaan (32 is darn high, 8 of zo is vaak default). Idle Cycle Limit staat voor de klokslagen dat een SDRAM uit z'n neus staat te eten (dat er dan geen aanvragen worden gedaan); pas na zoveel (in jouw geval 8) cycles wordt de SDRAM ge-recharged. TRC Bank Cycle staat voor minimale tijd (wederom in cycles) tussen activering v.d. zelfde bank.... etc etc. veel technische blabla dus. Veel settings, meer dan een gemiddeld mobo, heb je een Abit of zo? Anyway, het kan idd heel veel invloed op de stabiliteit van je bak hebben.
Jezus wat een verhaal 8-)

staat koel :P

Verwijderd

Topicstarter
heb je een Abit of zo?
Giga-Byte GA-7IXE4

maare wat een verhaal!!!
welke instellingen raad je aan?

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 14:23
de standaard instellingen, dan weet je zeker dat het werkt, misschien wel trager, maar ook stabieler :) en waar gaat het om? snelheid of stabiliteit? bij mij allebei, dus ik zoek een gulden middenweg... is die er dan? nee.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 01 juli 2001 00:51 schreef het_beest het volgende:
de standaard instellingen, dan weet je zeker dat het werkt, misschien wel trager, maar ook stabieler :) en waar gaat het om? snelheid of stabiliteit? bij mij allebei, dus ik zoek een gulden middenweg... is die er dan? nee.
standaart instellingen? dan doet widows reene ruk meer :( !!!!!!!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:17
Op zondag 01 juli 2001 00:48 schreef Bill_Gatjes het volgende:

welke instellingen raad je aan?
Kan ik niks over zeggen; is bij elke moederbord/geheugen combo weer anders. Normaal gesproken zou de standaard instelling moeten werken; de zogenaamde 'by SPD' instelling. De SPD (Serial Presence Detect) is een kleine eprom op de DIMM met daarin de gegevens over de DIMM zodat de BIOS 't spul met de juiste timings aanstuurt. Werkt dat niet goed (b.v. kwalitatief minder geheugen of een niet al te beste chipset/BIOS of implementatie daarvan op het mobo) dan moet je zelf bezig gaan. Maar met zoveel settings kan dat behoorlijk klotenwerk zijn, vooral als je er helemaal geen zin in hebt en gewoon een stabiel draaiende bak wil hebben. Als het je niet lukt gewoon mee terug naar de shop; het is eigenlijk van de gekke dat je met bovengenoemde settings bezig moet, die zijn meer voor de die-hards die tot het uiterste willen gaan. Veelal heeft spelen met de CAS latentie het meeste effect; deze op 3 zettten (als hij op 2 staat).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
t is niet het berte geheugen dus.....

ik bel morgen wel ff maar computerland!

Verwijderd

Topicstarter
ik draai nu op PH Limit van 4(stont op 32, keuse uit 1 4 32 en 64)

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Yooho, zie ook: [topic=174098] . Voor geheugen vragen kun je nu dus terrecht in [forum=7] -> dit topic is daar nu naar toe verplaatst ;)

Verwijderd

Topicstarter
kickup
Pagina: 1