Toon posts:

Teufel Motiv 2 geen geluid met Samsung smart tv

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Onze nieuwe Teufel Motiv 2 is niet via een RCA of optische kabel te linken aan onze Samsung UE40F6340SS smart tv (3jr oud). We krijgen geen geluid , terwijl er wel fijn geluid uit de Teufel komt bij Bluetooth of via USB - kabel vd mobiel. Beide kabels (rca en optisch) waren nieuw aangeschaft.
Zijn er meer mensen die deze ervaring hebben of een oplossing weten? We krijgen nu wel een nieuwe set opgestuurt van Teufel (nette service) omdat misschien de input in de box niet kan werken. Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:45

FeaR

In GoT we trust

Heb je ook andere devices getest via RCA dan wel optisch aan de Teufel dan wel een andere set aan de Samsung? Dat is de manier om uit te sluiten welk apparaat het niet goed doet. Als het bijvoorbeeld aan de Samsung TV ligt dan gaat een nieuwe Teufel ook niet werken.Voor nu is het voor ons ook niet te doen om aan te wijzen waar het fout gaat.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Verwijderd schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 21:35:
Onze nieuwe Teufel Motiv 2 is niet via een RCA of optische kabel te linken aan onze Samsung UE40F6340SS smart tv (3jr oud). We krijgen geen geluid , terwijl er wel fijn geluid uit de Teufel komt bij Bluetooth of via USB - kabel vd mobiel. Beide kabels (rca en optisch) waren nieuw aangeschaft.
Zijn er meer mensen die deze ervaring hebben of een oplossing weten? We krijgen nu wel een nieuwe set opgestuurt van Teufel (nette service) omdat misschien de input in de box niet kan werken. Alvast bedankt
Moet je misschien nog de output selecteren in de geluidsopties van de tv? Goede input op de Motiv selecteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moest op mijn Samsung tv in de opties aangeven dat het geluid via de Optische uitgang gestuurd moest worden. Alleen aansluiten is niet voldoende!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equazor_
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:41
Bij mijn samsung TV moet ik ook in het menu aangeven of ik de interne luidsprekers wil gebruiken of externe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:34
Dat moet eigenlijk bij vrijwel elke tv. In het menu aangeven dat je niet de interne speakers gebruikt maar het geluid doorstuurt "Passthrough" naar een ander device wat het geluid verder afhandelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi. Thx maar nieuwe Motiv 2 ontvangen en die doet (lees nu deed)het. Bij deze samsung tv/ motiv 2 hoefde ik niet over te schakelen naar externe speaker. Dat ging vanzelf. Optische kabel er weer in in de nieuwe sub en geluid. Tot net... opeens stopt de optische kabel ermee en geen geluid meer. Optische kabel zit opeens ook erg los nu in de sub. Ben wel een btje klaar met deze motiv 2.
Pagina: 1