USB diskdrive..??

Pagina: 1
Acties:

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Voor een laptop ben ik op zoek naar een 3.5" diskdrive met USB-aansluiting.

Ik weet van de Superdisk "oplossing", maar dat is wel een beetje erg prijzig èn nogal overkill... :'(

Is iemand ooit iets tegengekomen waar ik iets aan zou kunnen hebben? Alvast bedankt voor de tip ;)

[update]
Vraagje: Die drives voor de (i)Mac, werken die ook op een Windows PC ivm drivers etc...?
[/update]

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:18

Hoicks

Techno!

Zit er geen parallele poort op? Ik heb bij m'n laptop die ik in een removable bay kan schuiven en die ik op de lpt kan hangen.

Is waarschijnlijk ook een stuk cheaper.

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Nee, hij heeft alleen USB en PC-Card aansluitingen :(

Ik vrees dat het toch een Mac-diskdrive moet gaan worden, à 200,- :'(

• Vaagharses
  • Laatst online: 22-12-2022
Ik ken dit probleem. Heb er zelf ook last van gehad. Ik heb voor mijn thinkpad i1200 ook zo'n Mac diskdrive gekocht (Was best wel prijzig inderdaad 230 piek + een enorme speurtocht waar je hem kon kopen: Raf had hem).

Voorderest werkt het goed en is dat ding iets sneller dan een normale fdd (mag ook wel :) ). En je krijgt als extraatje 7 frontjes voor je fdd => kan je hem aanpassen aan je gemoedstoestand :D

Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?

• sjuk425
  • Niet online

sjuk425

blah.

Er zijn toch echt wel heel wat van die usb drives op de markt hoor.
van bijvoorbeeld Addtronics,Imation,Microtech,NewerTechnology.
Blader maar eens wat Mac tijdschriften door dan kom je ze wel tegen.

Verwijderd

Voor de mac zijn die dingen idd makkelijk te vinden..
alleen wat prijzig :(

• Vaagharses
  • Laatst online: 22-12-2022
Als het goed is zijn al die mac fdd's ook op een x86 systeem te gebruiken. Dus dat is geen probleem.

Tja ze zijn duur. Maar dat komt door de kleine afzet en omdat het USB is. Ook is de mijne lekker klein (net zo dun als mijn laptop) en heb je geen externe voeding nodig zoals zo'n superdisk => die is lomp en niet handig.

Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?

Verwijderd

Mja superdisk wil je idd niet..
Snap niet dattie dingen nog bestaan.. maar goed... dat vindtik ook van floppy's
Pagina: 1