vraagje: ik heb een dolby pro logic installatie met 5 boxen, met achterop een "aux" ingang. Kan ik een kabeltje trekken van een geluidskaart (bijv. soundblaster live 1024) en zo met games 3d geluid beluisteren, of met surround geluid DVD's bekijken?
Yep, alles waar dolby surround inzit gaat lukken. EAX en A3D gaat niet lukken. Daarvoor moet je je 4 kanaals geluidskaart aansluiten op vier aansluitingen van een "5.1 input". (moet r wel opzitten dan)
DVD's gaan zo dus _wel_ met dolby prologic surround.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
'k zoek nu dus een manier om _en_ een DVD speler op die poortjes aan te sluiten _en_ mijn 4 point surround vanaf mijn geluidskaart. Is daar een switchboxje ofzo voor.. of zal dolby-mp3 ook goed genoeg zijn ? Vond juist dat 4 point Mp3 in me huiskamer wel kewl.. maar Dolby Digital in me huiskamer is ook vet.Op zaterdag 30 juni 2001 23:27 schreef JvS het volgende:
Yep, alles waar dolby surround inzit gaat lukken. EAX en A3D gaat niet lukken. Daarvoor moet je je 4 kanaals geluidskaart aansluiten op vier aansluitingen van een "5.1 input". (moet r wel opzitten dan)
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.
Dan heb jij een dolby prologic versterker met 5.1 input en een soundblaster live! 5.1... 6 analoge kanalen aansluiten op 5.1 input en klaar is klaraOp zaterdag 30 juni 2001 23:30 schreef nigelator het volgende:
[..]
'k zoek nu dus een manier om _en_ een DVD speler op die poortjes aan te sluiten _en_ mijn 4 point surround vanaf mijn geluidskaart. Is daar een switchboxje ofzo voor.. of zal dolby-mp3 ook goed genoeg zijn ? Vond juist dat 4 point Mp3 in me huiskamer wel kewl.. maar Dolby Digital in me huiskamer is ook vet.
4 kanaals surround geluid dat uit je sblive komt, als je 4 speakertjes aansluit. (alleen gebruikt met spellen).
Niet helemaal, ik heb wel zo'n versterker, maar een losse DVD speler met Encoder erin. En dus een SB Live 1024 (met extra poortjes, geen 5 1/2 bayOp zaterdag 30 juni 2001 23:32 schreef JvS het volgende:
[..]
Dan heb jij een dolby prologic versterker met 5.1 input en een soundblaster live! 5.1... 6 analoge kanalen aansluiten op 5.1 input en klaar is klara
AEX e.d. wel alleen in spellen, mp3's kunnen ook gewoon over 4 speakers als je dat wilt, net als je windows pling e.g.Op zaterdag 30 juni 2001 23:35 schreef JvS het volgende:
4 kanaals surround geluid dat uit je sblive komt, als je 4 speakertjes aansluit. (alleen gebruikt met spellen).
Op zaterdag 30 juni 2001 23:37 schreef nigelator het volgende:
[..]
Niet helemaal, ik heb wel zo'n versterker, maar een losse DVD speler met Encoder erin. En dus een SB Live 1024 (met extra poortjes, geen 5 1/2 bay)
m'n schaduw antwoord weer sneller dan dat ik het kon lezen
Je kan wel drie stereo switchboxen kopen. Of ze 6kanaals bestaan wee'k nie..
Op zaterdag 30 juni 2001 23:38 schreef RRR het volgende:
Bedankt.
Thx to JvS too
Hehe.. zou er dan voor 4p surr. 2 nodig hebben.. wel omslachtig.. ga wel ff proberen..Op zaterdag 30 juni 2001 23:39 schreef JvS het volgende:
[..]
m'n schaduw antwoord weer sneller dan dat ik het kon lezen.
Je kan wel drie stereo switchboxen kopen. Of ze 6kanaals bestaan wee'k nie..
jah geen probleem
heb het ook een keer gedaan. is wel leuk
alleen m'n crappie toren begaf de versterker het een beetje, dus vaag gekraak, nu moet ik het met normale boxen. al hoewel deze zijn 80 watt each die andere waren maar 35 watt each. dus veel harder volume
alleen m'n crappie toren begaf de versterker het een beetje, dus vaag gekraak, nu moet ik het met normale boxen. al hoewel deze zijn 80 watt each die andere waren maar 35 watt each. dus veel harder volume
Splitters dus?Op zondag 01 juli 2001 00:41 schreef vinkie het volgende:
jah geen probleem
Erm, guys?
Nee, splitters niet. Dan kan je alles door elkaar heen horen, enzo... Switchboxen werken beter, en is veiliger.
(je gaat er trouwens echt je stereo niet van opblazen hoor).
Ow, okeOp dinsdag 03 juli 2001 20:47 schreef JvS het volgende:
Nee, splitters niet. Dan kan je alles door elkaar heen horen, enzo... Switchboxen werken beter, en is veiliger.
Pagina: 1