[GTX 970] Zwarte vierkanten door scherm, of zwart scherm.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• tmch
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10-08-2023
Mijn vraag
Dus. Ik zat een spel te spelen met een vriend van mij, totdat het scherm ineens begon te flitsen en daarna zwart werd. Computer opnieuw opgestart, overal zwarte vierkanten en/of rare driehoeken. Computer opnieuw opgestart, het was weg totdat ik weer een spel opstartte (speelde ok voor eerste 5 minuten ofzo, hing daarna vast, ik deed alt+tab en kreeg zwart scherm). Even uitgelaten, weer aangezet, BSOD komt met VIDEO_TDR_FAILURE of VIDEO_SCHEDULER_INTERNAL_ERROR. Ik krijg nu bij login gewoon een zwart scherm met wat paarse lijntjes er doorheen. Zonder de drivers geïnstalleerd te hebben werkt de computer wel gewoon.

Specs
GPU: ASUS Strix GTX 970
CPU: AMD FX-8350
PSU: be-quiet straight power BQT-E7 450W (weet niet of dit echte naam is, ooit van een vriend gekregen nadat m'n oude kapot was)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Het ding opnieuw opstarten (was 't waard om te proberen)
- Drivers opnieuw installeren
- OS opnieuw installeren
- De GPU uit en weer in de slot gedaan (ik weet echt niet wat ik moet doen)

Screenshots
https://a.pomf.cat/piattv.png
https://a.pomf.cat/chnitq.png
(foto's waren om te laten zien aan een vriend, daarom de inhoud, en kan geen nieuwe screenshots maken i.v.m loginscreen = blackscreen)

Alle reacties

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:41

nelizmastr

Goed wies kapot

Heb je er nog garantie op? Lijkt me het beste om maar eens een RMA te gaan doen. Dit is geen software probleem.

Voor de zekerheid even testen in de pc van je vriend by the way. Dan weet je zeker dat het de kaart is.

[ Voor 32% gewijzigd door nelizmastr op 06-12-2016 16:57 ]

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-01 23:55
Dit ziet er sterk uit als een brakke videokaart,als ik google mag geloven kapot vram.
Dus testen in een andere pc heeft geen zin.

Heb je zelf nog een andere kaart,dan kan je checken of het weg gaat.

• dogtagz
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:40
Zonder de drivers geïnstalleerd doet hij het wel gewoon? Dat is aardig gek. Tenzij hij inderdaad niet gebruik maakt van alle resources van de kaart.

Edit: kijk even of je videokaart niet heel erg warm wordt, eventueel heel erg veel stof etc. Dat geeft deze error blijkbaar ook aan.
Je kan ook een tweede beeldscherm proberen aan t sluiten(evt een tv als je een lange HDMI kabel hebt). Er zijn gevallen dat hij de error en BSOD omzeilt.

[ Voor 52% gewijzigd door dogtagz op 12-12-2016 10:40 ]

$ alias cd='rm -rf'