Problemen bij Clonen van SSD naar grotere SSD.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• HowlingMad
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-09-2025
Beste tweakers,

Ik heb mijzelf tegoed gedaan aan een Crucial MX300 525GB. Deze zou ter vervanging dienen van mijn Crucial M4 128GB. Ik zou mijn oude Windows 7 installatie + data graag overzetten naar de grotere SSD.

Clonen zou in principe een stuk sneller moeten gaan dan een verse installatie. Echter ben ik nu al de gehele dag aan het kloten zonder resultaat. Wat ik tot nu toe heb gedaan:

- Directe kloon gemaakt met behulp van EaseUS Todo Backup Free 9.2. Gaat zonder problemen, direct booten van deze kloon geeft als error: unkown filesystem. Vervolgens een regel met grub resue > _. Ik heb deze error verholpen door het actief maken van de partitie.

- Vervolgens kwam de BOOTMGR is missing error. Deze heb ik verholpen met een zelfgemaakte Windows 7 rescue disk

- Hierna startte hij eindelijk door tot de desktop. De desktop blijft echter geheel leeg, lichtblauwe achtergrond met een bewegende cursor.

- Control + Alt + Del werkt wel. Aantal services zoals de Avast antivirus staan uit. Als ik deze handmatig probeer te starten verteld hij dat ik er geen acces toe heb.

Iemand nog ideeën?

Beste antwoord (via HowlingMad op 06-12-2016 20:05)

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ik denk dat je geen sector by sector clone hebt gemaakt en vergeten bent om de gekloonde partitie als aktief in te stellen.
Dus opnieuw clonen, niet rebooten maar eerst naar disk management en de nieuwe partitie als aktief instellen.
Daarna powerdown, oude disk AFKOPPELEN. En met alleen de nieuwe disk starten.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ik denk dat je geen sector by sector clone hebt gemaakt en vergeten bent om de gekloonde partitie als aktief in te stellen.
Dus opnieuw clonen, niet rebooten maar eerst naar disk management en de nieuwe partitie als aktief instellen.
Daarna powerdown, oude disk AFKOPPELEN. En met alleen de nieuwe disk starten.

• HowlingMad
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-09-2025
Geweldig!

Het is nu wel gelukt! Ik had de vorige keer inderdaad niet sector by sector gekloond.

Ik kreeg ook bij deze poging weer de BOOTMGR is missing error. Deze had ik op dezelfde wijze met de rescue disk verholpen, en nu startte hij prima door! Top!

Als ik nu een ''ouderwetse'' harddrive wil klonen naar een ssd, moet ik dan nog steeds gebruik maken van sector by sector?

Bedankt!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ja.