Er
is geen "
de" of "
een" ontwikkelstraat. In ieder bedrijf of overal waar je zult komen ziet "de ontwikkelstraat" er anders uit. Dat sommigen misschien gelijkenissen hebben, soit. Het enige dat elke "Microsoft ontwikkelstraat" met elke andere "Microsoft ontwikkelstraat" gemeenschappelijk zal hebben is dat er
ergens in die straat Microsoft producten gebruikt worden. Het enige dat elke "Java ontwikkelstraat" met elke andere "Java ontwikkelstraat" gemeenschappelijk zal hebben is dat er
ergens in die straat Java gebruikt zal worden. Wat "een Microsoft ontwikkelstraat" met "een Java ontwikkelstraat" gemeen zal hebben is in 't ergste geval alleen het woordje "ontwikkelstraat" en dat 't op
iets dat enen en nullen verwerkt zal draaien en in 't beste geval komt 99.999% van het hele zwikkie overeen.
Definieer eerst eens "Microsoft georiënteerd"; dat kan werkelijk vanalles zijn van C#, VB.Net, C, C++ tot weet-ik-wat aan toe zijn (misschien zijn er zelfs "Office" ontwikkelstraten...). Definieer daarna eens wat een "ontwikkelstraat", in jouw ogen/boek/context, is. We missen nogal (een boel) context die jij wel zult hebben en die wij missen omdat die niet in je topicstart staat.
Er zijn -tig build tools voor "Microsoft" en ditto voor "Java", er zijn -tig compilers voor beiden, er zijn -tig CI producten, er zijn -tig deploymenttools en ga zo maar door.
Je vraag komt eigenlijk neer op: wat is het verschil tussen de productielijnen voor voertuigen en rode sportauto's. Dat hangt er nogal vanaf hoe Volkswagen, DAF, Boeing of Ferrari hun productielijnen hebben opgezet he?

Er is hier dan ook 1 van 2 dingen aan de hand: of je omschrijft je opdracht
ontzettend karig en laat alle context achterwege,
of je moet 't doen met een boek dat geschreven is door een auteur die beter spreuken voor op verjaardagskaarten kan gaan verzinnen en een docent die daar niet over valt en zichzélf niet afvraagt "WTF hoe moeten mijn studenten dat beantwoorden

".
Hoe langer ik er over nadenk, hoe groter de WTF... Je zegt hier, in essentie: de verschillen tussen de Albert Heijn en pepernoten

Microsoft is een bedrijf, Java is een programmeertaal. Microsoft "produceert" een compleet scala aan programmeertalen, compilers, ontwikkelomgevingen, tooling en ga zo maar door en Java is, nog steeds, een programmeertaal. Als je nou "C# en Java" had gezegd dan kon ik er nog hout van snijden, maar dit slaat als een tang op een varken. Met "Microsoft georiënteerd" durf ik dan nog enigszins aan te nemen dat 't om
.Net (maar dat is geen taal maar een framework) gaat en die lijn doortrekkend richting iets wat 't meest op Java lijkt dan kom ik richting C# uit. Maar als we al die aannames gedaan hebben kom ik weer uit bij de eerste alinea van deze post.
[
Voor 37% gewijzigd door
RobIII op 06-12-2016 18:17
]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij