verschil tussen ontwikkelstraat Java en microsoft

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-09-2024
Mijn vraag
Hoi,

Ik weet niet of ik dit hier mag plaatsen zo niet mijn excuses hiervoor
Ik ben bezig met een opleiding applicatie en mediaontwikkelaar, nu loop ik tegen een vraag aan waar ik op vastloop.
de vraag is:
een ontwikkelstraat waar voornamelijk met java ontwikkeld wordt, ziet er anders uit dan een ontwikkelstraat die op microsoft georiënteerd is. zoek op internet zes verschillen op.

Ik weet nog niet veel van applicatie ontwikkelen, ik hoop dat iemand dit kan uitleggen, of een link waar ik het uit kan halen, ik moet het toch leren en op mijn manier moeten vertalen maar een klein beetje hulp zou heel fijn zijn.

Met vriendelijke groet

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
De opdracht lijkt me vrij duidelijk. Wat heb je zelf al gevonden? Nu lijkt het erop dat jij ons vraagt jouw huiswerk te doen.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Om te voorkomen dat we je het antwoord op een presenteerblaadje geven terwijl deel van de opdracht natuurlijk is dat je dit soort dingen zelf op leert te zoeken: je Engelse sleutelwoorden zijn "development cycle" of "development process." Die wil je natuurlijk per type op gaan zoeken en daarna de verschillen benoemen.

offtopic:
Ik vind het wel maar een vreemde vraag die nogal open-ended is zonder duidelijke, altijd-geldende antwoorden...

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexa
Hoi P_de_B

dat is het hem nou juist ik weet niet waar ik de verschillen kan vinden, ik weet nog helemaal niks van de ontwikkelstraat dus kan daardoor ook niet de verschillen tussen die twee uithalen. In het boek staat een klein stuk over geschreven maar niet de verschillen.
Het is zeer zeker niet de vraag of een ander mijn huiswerk wil doen maar ik zou graag een richt lijn willen hebben waar ik dan verder op kan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexa
Hoi NMe,

Dank je wel, ik ga daar mee aan de slag.

Met vriendelijke groet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Je ontwikkelstraat zal toch ook anders zijn omdat je wellicht platform onafhankelijk vs platform gebonden ontwikkelt? Iets in die richting?

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexa
Hoi temp00,

Ik doe een thuis studie en werk nog niet in de applicatie, dus ik kan me er niet zo veel nog van voorstellen en dat maakt het moeilijk.
Er staat wel het een en ander over een ontwikkelstraat in zoals de onderdelen ervan, maar niet over de verschillen tussen microsoft en java.
op internet kan ik het ook nog niet echt vinden, daarom was mijn vraag of iemand hier een tip of iets kon geven.

Met vriendelijke groet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nick_S
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:21

Nick_S

++?????++ Out of Cheese Error

Wat is jouw / (de opleiding) definitie van ontwikkelstraat?

Ik kwam deze tegen op internet:
Het totaal van tools, methoden, processen en mensen met als doel het effectief en productief ontwikkelen van software.
Daarna kun je gaan zoeken wat Microsoft op dit vlak aanbiedt en wat Java (wie? ;-) ) op dit vlak aanbiedt.

'Nae King! Nae quin! Nae Laird! Nae master! We willna' be fooled agin!'

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Er is geen "de" of "een" ontwikkelstraat. In ieder bedrijf of overal waar je zult komen ziet "de ontwikkelstraat" er anders uit. Dat sommigen misschien gelijkenissen hebben, soit. Het enige dat elke "Microsoft ontwikkelstraat" met elke andere "Microsoft ontwikkelstraat" gemeenschappelijk zal hebben is dat er ergens in die straat Microsoft producten gebruikt worden. Het enige dat elke "Java ontwikkelstraat" met elke andere "Java ontwikkelstraat" gemeenschappelijk zal hebben is dat er ergens in die straat Java gebruikt zal worden. Wat "een Microsoft ontwikkelstraat" met "een Java ontwikkelstraat" gemeen zal hebben is in 't ergste geval alleen het woordje "ontwikkelstraat" en dat 't op iets dat enen en nullen verwerkt zal draaien en in 't beste geval komt 99.999% van het hele zwikkie overeen.

Definieer eerst eens "Microsoft georiënteerd"; dat kan werkelijk vanalles zijn van C#, VB.Net, C, C++ tot weet-ik-wat aan toe zijn (misschien zijn er zelfs "Office" ontwikkelstraten...). Definieer daarna eens wat een "ontwikkelstraat", in jouw ogen/boek/context, is. We missen nogal (een boel) context die jij wel zult hebben en die wij missen omdat die niet in je topicstart staat.

Er zijn -tig build tools voor "Microsoft" en ditto voor "Java", er zijn -tig compilers voor beiden, er zijn -tig CI producten, er zijn -tig deploymenttools en ga zo maar door.

Je vraag komt eigenlijk neer op: wat is het verschil tussen de productielijnen voor voertuigen en rode sportauto's. Dat hangt er nogal vanaf hoe Volkswagen, DAF, Boeing of Ferrari hun productielijnen hebben opgezet he? ;) Er is hier dan ook 1 van 2 dingen aan de hand: of je omschrijft je opdracht ontzettend karig en laat alle context achterwege, of je moet 't doen met een boek dat geschreven is door een auteur die beter spreuken voor op verjaardagskaarten kan gaan verzinnen en een docent die daar niet over valt en zichzélf niet afvraagt "WTF hoe moeten mijn studenten dat beantwoorden 8)7 ".
lexa schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 17:22:
de verschillen tussen microsoft en java.
Hoe langer ik er over nadenk, hoe groter de WTF... Je zegt hier, in essentie: de verschillen tussen de Albert Heijn en pepernoten :X Microsoft is een bedrijf, Java is een programmeertaal. Microsoft "produceert" een compleet scala aan programmeertalen, compilers, ontwikkelomgevingen, tooling en ga zo maar door en Java is, nog steeds, een programmeertaal. Als je nou "C# en Java" had gezegd dan kon ik er nog hout van snijden, maar dit slaat als een tang op een varken. Met "Microsoft georiënteerd" durf ik dan nog enigszins aan te nemen dat 't om .Net (maar dat is geen taal maar een framework) gaat en die lijn doortrekkend richting iets wat 't meest op Java lijkt dan kom ik richting C# uit. Maar als we al die aannames gedaan hebben kom ik weer uit bij de eerste alinea van deze post.

[ Voor 37% gewijzigd door RobIII op 06-12-2016 18:17 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexa
Dank je wel Nick_S ik zal hier ook is in verdiepen.

Roblll,
De vraag is precies zo gesteld, in eerste instantie had ik zo iets van microsoft is een bedrijf en Java is programmeer software, maar ik twijfel hierover omdat ik nog niet zo ver ben met alles.
Maar de vraag staat precies zo zo als ik beschreven heb, ik heb niks achter gehouden dit is echt de opdracht vraag.

In het boek praten ze over onderdelen van een ontwikkelstraat zoals: dashboard, editors, compilers, testtools, deploymenttools, integratietools, versietools, applicatieservers, databases en scripttools. Over elk onderdeel wordt kort beschreven ( 2 pagina`s) waar het voor is en wat het moet doen. Maar wat de verschillen zouden moeten zijn?, dat staat er niet in, Ik dacht dat een ontwikkelstraat net zo iets van een productiestraat zou zijn en de ene bedrijf richt het zo in en de ander doet het weer anders.

Maar door de vraag ben ik gaan zoeken, maar wist eigenlijk niet naar wat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:04
Je noemt nu in 1 zin al een aantal soorten tools die onderdeel kunnen uitmaken van een 'ontwikkelstraat'. Als je nou eens gaat zoeken wat de populairste tool in zijn soort is voor zowel c# en java en deze naast elkaar zet met de kenmerken van elk van die tools, kom je al een heel eind met het antwoord op de vraag, lijkt me.
Verder ben ik het eens met RobIII, de vraag is idioot en de vraagsteller zou eens moeten gaan afvragen wat die aan het doen is. Of het moet een strikvraag zijn ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexa
Hoi Caelorum,

Dank je wel ik ga hiermee aan de slag, ik ben al lang blij dat ik niet de enigste ben die hier zo over denkt en begon daardoor wel even te twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf doe ik ook deze studie en heb nu precies dezelfde vraag! 8)7 ook ik vindt dit maar vaag.
Met deze tips ga ik iig verder. _/-\o_
Lexa, Ik hoop dat je het alsnog goed heb beantwoord dmv deze tips en wellicht heb je de opleiding inmiddels al afgerond. :)

De leerstof is zeer goed te begrijpen en de paratekennisvragen zijn wel duidelijk en terug te vinden in de tekst. Maar de toetsen? Ik ben altijd een hele dag bezig met een toets van een paar vragen, gewoon omdat de vragen vaak onduidelijk of vergezocht zijn. Dat kost zo onnodig veel tijd. Ik had het gemeld bij LOI maar ze doen er niets mee. Ondertussen is de beoordeling wel zeer strict en is het juiste antwoord vanuit de docent niet altijd uit de tekst te halen :? maar dan nog wel de opmerking er achteraan dat ik de stof goed begrijp om mij nog enigszins te motiveren...ik zit tegenop de examens ;w Maar goed, beetje off topic. Ik ga hiermee verder

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oljoner
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13-06 08:46
Volgens mij zoek je het te ver en is het eerder een opsomming als dit:

JavaMS
IDEEclipseVisualStudio
Artifactsjarexe
Dependency resoltuionMavennuget

enz.

[ Voor 203% gewijzigd door Oljoner op 13-10-2017 10:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kajel
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-09 09:07

Kajel

Development in Style

Jesus, wat een waardeloze vraag is dat om aan je studenten te stellen! Mag ik de suggestie doen dat jullie beter op zoek kunnen gaan naar een andere opleiding, lexa en effeenvraag? Ik kan jullie nu al vertellen dat jullie niet opgeleid gaan worden tot goede applicatieontwikkelaars...

Overigens wel vreemd dat er niemand hier is, behalve RobIII, die de vraag, docent en opleiding uberhaupt in twijfel trekt. Ik weet dat dit topic lijkt op een standaard "huiswerk topic", maar in dit geval vind ik dat de TS niet zoveel aan te rekenen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 09:41
Kajel schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 20:46:
Jesus, wat een waardeloze vraag is dat om aan je studenten te stellen! Mag ik de suggestie doen dat jullie beter op zoek kunnen gaan naar een andere opleiding, lexa en effeenvraag? Ik kan jullie nu al vertellen dat jullie niet opgeleid gaan worden tot goede applicatieontwikkelaars...

Overigens wel vreemd dat er niemand hier is, behalve RobIII, die de vraag, docent en opleiding uberhaupt in twijfel trekt. Ik weet dat dit topic lijkt op een standaard "huiswerk topic", maar in dit geval vind ik dat de TS niet zoveel aan te rekenen valt.
Inderdaad, als je nou een vraag stelt als 'welke tools worden er in Java gebruikt in een ontwikkelstaat en welke in . Net?' dan slaat het nog enigszins ergens op.
Dan krijg je verschillen als JVM vs CLR, IntelliJ / eclipse / netbeans vs Visual Studio, Cucumber vs SpecFlow, Jenkins vs VSTS, Maven / Gradle vs NuGet en ga zo maar door.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kajel
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-09 09:07

Kajel

Development in Style

.NET vs Java was inderdaad een relevantere vraag geweest.
Pagina: 1