Nieuwe accu verouderde Asus laptop K95

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeNukem3D
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-04-2024
Ik zoek een
Accu voor mijn Asus K95VM laptop uit 2012 die minstens zo goed presteert als de originele maar het liefst beter, omdat de oude accu en de nieuwe kloonaccu ondermaats presteren.

Wat is je budget?
€150

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Normaal gesproken zou ik een originele accu willen maar omdat Asus me verteld heeft dat die waarschijnlijk allemaal verouderd zijn, moet ik waarschijnlijk een kloon kopen.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Asus K95VM laptop met windows 8.1

Beste Tweakers,

Ik heb een Asus K95VM, een laptop uit 2012 met een 19" scherm, waarvan ik de originele accu enige maanden geleden heb vervangen omdat hij nog maar een half uur zonder netstroom kon. Na lang zoeken waarbij ik contact heb opgenomen met ca. 10 leveranciers en Asus zelf, heb ik een nieuwe accu gekocht, helaas een kloon, Subtel, met wat vermogen dan de originele accu, nl. 4400 mAh i.p.v. 4700 mAh, omdat ik geen originele accu meer kon krijgen, en ook geen accu met meer vermogen dan de originele. Van Asus zelf begreep ik dat alle originele accu's verouderd en dus waarschijnlijk van slechte kwaliteit zijn.

De nieuwe accu, Subtel dus, presteerde echter al snel onder de maat. Zo viel de laptop steeds eerder volledig uit, d.w.z. niet in slaapstand, waardoor ik gegevens kwijt was. Ik heb toen contact opgenomen met de leverancier van de nieuwe accu. Die verlangde dat ik de accu terugstuurde en ze me dan een nieuwe zouden sturen. Naast het feit dat ik er weinig vertrouwen in heb dat de nieuwe accu wel zal presteren, zit ik met een praktisch bezwaar. Helaas had ik de oude accu al weggegooid dus kan ik de nieuwe accu niet terugsturen, omdat ik mijn laptop dagelijks nodig heb voor mijn werk. Ik heb de laptop nu continu aan de netstroom, omdat hij op een gegeven moment zelfs al uitviel bij minder dan 75%. De leverancier kon geen uitzondering maken.

Sinds kort lijkt de nieuwe accu zo slecht te worden dat hij zelfs niet meer volledig oplaadt en Windows tijdens het gebruik overspringt op een ander energieprofiel. Dat zie ik aan de helderheid van het scherm dat continu verspring, heel irritant.

Ik ben daarom weer op zoek naar een nieuwe accu. Nu vraag ik me drie dingen af:

1) Waar kan ik een kwalitatief goeie accu vinden?

Ik kom soms shops tegen die wel accu's met meer vermogen dan 4400 mAh hebben maar vaak heb ik het idee dat dat oplichters zijn omdat de banners op de website crappy overkomen en hun websites soms erg op elkaar lijken, bijv:

http://www.laptopbatterye...95-Battery-p/asus-k93.htm
http://www.battery-center.net/asus-k95vm-battery.html

Verder zie ik verschillende modellen op Ebay en Alibaba maar die vertrouw ik ook niet.

2) Waar moet ik op letten bij de aanschaf van een goede accu?

Zelf dacht ik eraan om sowieso natuurlijk het juiste voltage en minimaal het aantal mAh te nemen van de originele (4700 mAh) en de de leverancier te vragen om de productiedatum van de accu. Zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten? Bijvoorbeeld het merk? Het wattage verschilt ook zie ik. Maakt dat nog uit?

3) Wat denken jullie van de onderstaande winkels en accu's?

2-Power (Duracell?)
http://www.duracelldirect...PCUi42_39ACFU2x7Qodn0kLdA

Andere kloon
https://www.amazon.co.uk/...93-X93-A93S/dp/B01CEAQXY0

Bedankt.

[ Voor 1% gewijzigd door DukeNukem3D op 06-12-2016 14:10 . Reden: Merken accu's toegevoegd, spellingsfouten ]

Prettige dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:14
DukeNukem3D schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 13:57:

2) Waar moet ik op letten bij de aanschaf van een goede accu?

Zelf dacht ik eraan om sowieso natuurlijk het juiste voltage en minimaal het aantal mAh te nemen van de originele (4700 mAh) en de de leverancier te vragen om de productiedatum van de accu. Zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten? Het wattage verschilt ook zie ik. Maakt dat nog uit?
Een Volt maal een Ampere is een Watt. Dus een batterij met dezelfde spanning (is inderdaad belangrijk) en een lagere Ampere rating heeft automatisch een latere Watt rating. Maakt verder niet uit, buiten dus dat deze batterij sowieso minder lang zal mee gaan dan de originele.
Mijn ervaring is dat je inderdaad nooit echt zal weten welk vlees je in de kuip hebt, tot je de batterij effectief thuis getest hebt. Of je zou een review online moeten vinden. Vaak komt het inderdaad niet in de buurt van de originele bij aanschaf :/

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:57
Plus je moet het geluk hebben dat de accu niet een paar jaar al op de plank heeft gelegen
Worden ze ook niet beter van helaas

Maar imitatie is het altijd afwachten of het werkt, met de laptop, hoe lang de accu meeblaast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeNukem3D
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-04-2024
Bedankt Malantur en freaky35. Ik heb hem besteld bij duracelldirect.

Prettige dag.