Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Cadeau ouders --- Beste laptop 13''

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers :) ,

Ik dacht dat ik er zelf wel even uit zou komen maar helaas, heb toch wat hulp nodig.

Ben nu al de nodige uren aan het zoeken naar een mooie laptop voor mijn ouders van rond de 500eu.

Waar moet hij aan voldoen?

- 11-13inch
- Om en nabij de 500eu
- Duurzaam (moet de komende jaren mee gaan)
- Goede accu en evt snel opstarten
- Normaal gebruik (Mail, office, internet, etc.)

Zat zelf te denken aan dit model: Asus VivoBook R301LA-FN260T http://www.laptopshop.nl/...vobook-r301la-fn260t.html

Wie heeft er ervaring of kennis over laptops met deze wensen? Ik hoop dat iemand mij uit de brand kan helpen.

Alvast bedankt! _/-\o_

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

reviews: Laptop Best Buy Guide - December 2016 ?

Geen idee hoeveel haast er is maar mogelijk kan je wachten op laptops met de nieuwe Kaby Lake CPU's aan boord; die kan je herkennen door bijvoorbeeld "Intel 7xxx" als CPU-type. De eerste voorlopige benchmarks op andere sites, laten zien dat je tot wel 20% aan accu kan besparen met deze CPU's ten opzichte van een vergelijkbare Intel 6xxx CPU.

Gezien het budget zou het allicht aan te raden zijn om een Chromebook aan te schaffen; deze is dan niet Windows-based en er zitten links & rechts een heel stuk aan nadelen aan omtrent storage, apps etc. Maar voor dat geld krijg je wel een relatief mooi & licht apparaat.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Max,

Allereerst bedankt voor je snelle reactie en goede tip.

Het voorgestelde linkje bevat helaas een 15inch laptop.

Er zit wel redelijke spoed bij, in die zin dat ik hem aanstaande vrijdag cadeau wil doen. Wanneer verwacht je dat de laptops met Kaby Lake CPU's te koop zijn?

Chromebooks heb ik ook al naar gekeken; ik denk dat het wellicht iets makkelijker is voor mijn ouders om het Windows-based te houden.

Enig ander alternatief voor een 13''?

Alvast bedankt!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:56

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Waarom 13 inch?

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ze een niet al te grote laptop willen. Bij wijze van spreken op schoot kunnen computeren.

Iemand ideeën?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 17:25:
Omdat ze een niet al te grote laptop willen. Bij wijze van spreken op schoot kunnen computeren.

Iemand ideeën?
Ik heb nu een laptop van 17 inch op mijn schoot. Zie het probleem niet. :? 13 inch met oudere mensen, lees slechtere ogen. Niet doen.

Voor die prijs heb je een Asus van 15 inch met i3 en een SSD. Mijn Asus gaat hier denk ik nu 4 jaar met intensief gebruik mee.

pricewatch: Asus AsusPro Essential P2520LA-DM1021T

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2016 17:36 ]

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:06
Ik heb zelf de ervaring dat een 14 inch laptoppie ook errug prettig werkt. Zowel op tafel als op schoot.
Voor dit soort budgetten kan het ook erg lonen om eens op V&A te kijken omdat daar door betrouwbare verkopers erg mooie laptops aangeboden worden voor een leuke prijs en met garantie. Heb tot nu toe zelf (maar dat kan persoonlijk zijn) erg goede ervaringen met Dell laptops gehad. Vaak zijn het zakenlaptops die er op gebouwd zijn om lang mee te gaan en waarvan de onderdelen relatief makkelijk te vervangen/upgraden zijn.

Zoiets als dit bijvoorbeeld : V&A aangeboden: Dell E5470: i5 6300u, 256GB SSD, 8GB, 14" FHD IPS scherm (Nie...

Vaak hebben ze ook een verlicht toetsenbord. Een niet te onderschatten toevoeging die verrekte prettig is als je er mee op schoot werkt :)

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Verwijderd schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 17:29:
[...]

13 inch met oudere mensen, lees slechtere ogen. Niet doen.
+1

• sbin
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 15:59
/semi offtopic - Uit eigen ervaring.. geef ze een iPad..

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:25
Of een netbook. Maar misschien dat een surface tablet met toetsenbord ook wel een optie voor ze is....

...

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

sbin schreef op donderdag 8 december 2016 @ 00:16:
/semi offtopic - Uit eigen ervaring.. geef ze een iPad..
Prima advies trouwens, mijn ouders hebben onze eerste 10 inch sammsung Tab.

Een ipad air 2 kost ook 400

• sbin
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 15:59
Fraggert schreef op donderdag 8 december 2016 @ 08:03:
[...]

Prima advies trouwens, mijn ouders hebben onze eerste 10 inch sammsung Tab.

Een ipad air 2 kost ook 400
Ik spreek uit ervaring.. Had mijn ouders ook een kleine laptop gegeven (HP Stream) voor wat internetten/bankzaken etc. Moest klein zijn om op schoot te kunnen gebruiken.. Maar in de praktijk gebruik je die laptop zo nooit, zeker niet zonder muis. En alle benodigde Apps (bank etc) zijn ook als iOS app verkrijgbaar. iOS is ook een beetje meer noob friendly dan Android, dus heb ze een iPad Air 2 gegeven laten kopen voor Sint. Zijn er dolgelukkig mee en kunnen nog mooi de kleinkinderen filmen ook :)
Pagina: 1