Toon posts:

Hoe modem te optimaliseren voor Online-Games ???

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Af en toe speel ik een spelletje via internet,maar nu is het te verwachten dat ik een lage ping heb ( door mun 56 K ! ) !
Dus hou optimaliseer ik mun pc ( modem ) het beste voor Games ( welke progjes, enz enz ? ).

BTW : Ik heb een ping van 160 bij een clanbase-server ( 1 vs 1 ).

Bijvoorbaat dank !

PS : Kabel word waarcheinlijk niet meer aangesloten hiero in WINSCHOTEN ( GR ) !
DAMN ! :( :( !

Verwijderd

Topicstarter
Kom op jongens,niemand die een progje of zo weet waarmee ik die ping naarbenden kan halen ??

Verwijderd

Ik vindt een ping van 160 met een 56k-modem nog best goed hoor, die krijg je echt niet verder naar beneden... Of neem ISDN.

• BitBit3r
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-03-2025

BitBit3r

Lid

Door een router oid is langzamer.
Een firewall uitzetten kan ook schelen.

Zit je op 1 bepaalde server?
Misschien is een serverswitch wel de oplossing.

En ja 56K is nou eenmaal niet zo snel/lage ping als kabel.

Volgens mij zijn er niet eens programma's om je ping te verlagen. Dat ligt namelijk aan de plaats van de server en de drukte tussen jou en de server.

Wat er ook gebeuren moogh...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een site gevonden : http://www.tweakfiles.com/ ,daar staan veel progjes ter optimalisatie van je internetverbinding enz !

• wizzard
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-04 15:19
Op zaterdag 30 juni 2001 23:07 schreef stanley het volgende:
Af en toe speel ik een spelletje via internet,maar nu is het te verwachten dat ik een lage ping heb ( door mun 56 K ! ) !
Dus hou optimaliseer ik mun pc ( modem ) het beste voor Games ( welke progjes, enz enz ? ).

BTW : Ik heb een ping van 160 bij een clanbase-server ( 1 vs 1 ).

Bijvoorbaat dank !

PS : Kabel word waarcheinlijk niet meer aangesloten hiero in WINSCHOTEN ( GR ) !
DAMN ! :( :( !
ook al een slachtoffer ik leef mee woon in zuidhorn en de informatie bus van over kabel is hier al geweest en nu trekken ze de stekker eruit G$&**%^#$# hmm ja zo iets

MMO-Cataclysm We need people who can write !!!! want to be a news poster do ask :)

Verwijderd

Topicstarter
Niemand meer :(
Anders close hem maar.

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 12:52

EXX

EXtended eXchange

Modem tweaks werken maar marginaal.

1. Is het een software modem of een hardware modem? Hardware modems zijn beduidend beter!

2. Probeer je modem eens terug te schakelen naar 33K3. Dit lijkt tegenstrijdig, maar wat telt bij on-line games is niet zozeer de datasnelheid, maar de vertragingen/latency. Die is bij 33K3 beter dan bij 56K. 56K is geoptimaliseerd voor normaal surfen (veel download, weinig upload). De 56K wordt dan ook bereikt ten koste van de upload verbinding. 33K3 en 28K8 zijn echter wel symmetrisch en dat is beter voor te gamen. Een voorbeeld: ikzelf heb een intern 56K modem en een extern 28K8 modem. Ik speel veel UT on-line. Met het interne modem heb ik pings tussen de 350 en 450. Met het externe modem tussen de 200 en 300.

Het beste voor on-line games is overigens ISDN. Daar heb je geen modulatie-techniek, alles is direct digitaal. Dat geeft de laagste pings.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Verwijderd

Topicstarter
kameraad van me heeft ook ISDN,en een ping van 30-40 is normaal !

Mischien toch in plaats van het zo lang wachten op kabel ( mischien dat het niet eens meer komt :( ) !

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 12:52

EXX

EXtended eXchange

Op maandag 02 juli 2001 14:31 schreef stanley het volgende:
kameraad van me heeft ook ISDN,en een ping van 30-40 is normaal !

Mischien toch in plaats van het zo lang wachten op kabel ( mischien dat het niet eens meer komt :( ) !
Als fanatiek UT-er voel ik met je mee... Ik wacht ook al tijden op kabel of ADSL, whatever comes first...

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-08 23:03
je bedoelt een hoge ping ;)

Verwijderd

Topicstarter
Foutje :)

Verwijderd

Voor bepaalde spellen heb je progjes.
Ik ken alleen GLUE. Dit is voor HL en HLmods.
Het stelt je rate, decals ect. in. Ze hebben ook bepaalde preset waardes die afhangen van je connectie.

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat mij meer om Quake2.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een beetje bezig geweest met progjes,en tot dus ver zit ik op een ping van 120-160, niet slecht dacht ik ( Quake2 1vs1,railonly ).

Ik denk dat ik die ping echt niet minder kan krijgen,maar als er mensen zijn met tips,heel graag.
Pagina: 1