Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• Refuge
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:07
Stel:
ik koop een moederbord met dat upgradebaar is naar kabylake
en ik koop een kabylake
ik steek cpu op mobo kan ik dan upgraden?
of moet dit eerst worden geupgrade alvorens ik de cpu er in steek?
want ik denk niet dat er al mobos zijn die out of the box geupgrade zijn?

Alle reacties

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:22

br00ky

Moderator Harde Waren
Je bedoelt een BIOS upgrade? Ligt er vaak aan wanneer je je moederbord aanschaft. Na introductie van de benodigde BIOS liggen er natuurlijk nog borden op de plank die niet zijn geupgrade. Degene die nieuw worden geleverd hebben dat probleem niet.

• Refuge
ja, een nog niet up to date mobo met bvb versie 6.0 krijg ik dat geupdate als ik er rechtstreeks een kaby lake zou opsteken? of post het moederbord dan gewoon niet?

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Refuge schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 13:36:
ja, een nog niet up to date mobo met bvb versie 6.0 krijg ik dat geupdate als ik er rechtstreeks een kaby lake zou opsteken? of post het moederbord dan gewoon niet?
Naar wat ik in het verleden al heb meegemaakt, niet, nee. Je moederbord kan gewoon niet met die CPU overweg en kan dus zelf ook geen update uitvoeren. Je moet hier dan een Skylake processor voor gebruiken.

Je kan altijd aan 'n vriend of het service center van een computerwinkel vragen of ze even de update voor je willen doen met een geschikte processor :)

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Refuge schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 13:36:
Inderdaad, dan post het niet.

Dus, als je een dergeljk mobo koopt in Januari (of later), vraag dan altijd aan de shop om er de laatste bios op te zetten die de cpu ondersteund die je ook koopt. Dat zullen ze doen, en jij krijgt dan wel een geopende doos, met een reeds uitgepakt moederbord.

• Tjm De Groot
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02-2021
Ik zou wachten tot de fabrikanten met de nieuwe bordjes komen. https://nl.hardware.info/...270-sli-plus-moederborden

Kan niet echt lang meer duren.

I7 8700K, MSI PRO CARBON Z370, GTX MSI 1080, 16 gigabyte ddr4 3200.

• Refuge
bedankt voor het advies heren!
Pagina: 1