Compressie exe files

Pagina: 1
Acties:
  • 157 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:19
Ik kwam net bij op de site van het progje UPX

http://upx.sourceforge.net

Het is een progje dat executable files compressed, ik heb het eens geprobeerd met een progje dat ik gemaakt heb en het ging van 700 naar 140 kb ! En het draait verder nog prima, ik merk geen verschil met het origineel.

Ik vraag met af wat dit soort programma's precies doen, en hoeveel het uit zal maken in snelheid van je programma's. :)

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op zaterdag 30 juni 2001 23:04 schreef Pc123 het volgende:
en hoeveel het uit zal maken in snelheid van je programma's. :)
Niets. Bij het starten van je programma wordt 't in het geheugen gedecomprimeerd, en daarna dus gewoon op volle snelheid uitgevoerd. :)

• Pc123
Alleen bij het opstarten dus :)

Grappig, hij start gewoon even snel op (nou is het niet zo'n zwaar progje, 1-2 sec opstarttijd, maar k merk geen verschil :P

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op zaterdag 30 juni 2001 23:05 schreef Onno het volgende:
Niets. Bij het starten van je programma wordt 't in het geheugen gedecomprimeerd, en daarna dus gewoon op volle snelheid uitgevoerd. :)
Dus het starten duurt dan langer, maar de rest niet :)

Overigens heb ik van zoiets wel gehoord, dat het niet vreselijk stabiel was.

• Pc123
Dit lijkt me wel een goed doorontwikkeld programma (ze hebben 3 jaar over de eerste stable release gedaan :) ). Ik zit al een tijdje met in m'n gecomprimeerde exe te werken alles gaat prima.

Verwijderd

En wat nog een nadeel is is dat sommige programma's copyright erin gaan zetten. En dat is ook niet tof

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-08 22:57

Gerco

Professional Newbie

Het is idd behoorlijk netjes, die compressie, maar probeer dit:
Compress winword.exe (of zoiets) en draai het een stuk of 20x
Probeer dat nu zonder compressie en vergelijk je geheugen (mis/ge)bruik.

Need I say more?

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• Pc123
Dit is een open-source programma.

De compressie is zelfs beter dan als je je exe met WinZip comprimeerd.

Maar mijn programma's comprimeer ik toch al als ik ze op internet zet, dus echt veel zal het niet uitmaken. En om 500 kb hd ruimte ligt tegenwoordig niemand meer wakker :)

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op zaterdag 30 juni 2001 23:12 schreef Pc123 het volgende:
Maar mijn programma's comprimeer ik toch al als ik ze op internet zet, dus echt veel zal het niet uitmaken. En om 500 kb hd ruimte ligt tegenwoordig niemand meer wakker :)
Ik heb ook exe's van 10-20MB... :P

• Pc123
Ik heb t net ook met wat van m'n grote exe's geprobeerd (10 mb), en die draaien ook prima :P Merk ook geen verschil.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op zondag 01 juli 2001 11:42 schreef Pc123 het volgende:
Ik heb t net ook met wat van m'n grote exe's geprobeerd (10 mb), en die draaien ook prima :P Merk ook geen verschil.
Verdere uitwijding op wat gerco zei:
De exe's worden met een bepaalde omgeving (dll zooi etc, shared dingen dus vooral) ingeladen.

Bij meerdere instanties van een normale exe worden die dll's maar 1 keer geladen.
Bij zo'n compressed exe elke keer.

Bij 5 word's had gerco 110MB geheugen ipv 20MB in gebruik, geloof ik.

• JayTaph
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 28-11-2025

JayTaph

Portability is for canoes.

>Dus het starten duurt dan langer, maar de
>rest niet Overigens heb ik van zoiets wel
>gehoord, dat het niet vreselijk stabiel was.

Nee hoor, net zo stabiel als dat pkzip/winzip is. Die dingen zijn en doen precies hetzelfde.. Toch vreemd dat je het tegenwoordig niet meer echt ziet (then again, met al die overtollige gigabytes op ieders schijf).. De vroegere LZ91 en PKLITE werkten echt perfect. *De* meest ideale tools (afgezien van tasm) in 4 en 64kb compo's.. :)

Yo dawg, I heard you like posts so I posted below your post so you can post again.

• Pietb
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Van http://www.jrsoftware.org/striprlc.htm:

Why not use an EXE compressor?

Some have asked why I made StripReloc when there are EXE compression programs such as ASPack and UPX that will trim more bytes off of executables than StripReloc ever could.

The reason is there are downsides to using EXE compressors. Most notably:

Upon startup of a compressed EXE/DLL, all of the code is decompressed from the disk image into memory in one pass, which can cause disk thrashing if the system is low on memory and is forced to access the swap file. In contrast, with uncompressed EXE/DLLs, the OS allocates memory for code pages on demand (i.e. when they are executed).
Multiple instances of a compressed EXE/DLL create multiple instances of the code in memory. (So if your EXE is 1 MB and the user starts 5 instances of it, that adds up to 5+ MB.) With uncompressed EXE/DLLs, the code is only stored in memory once and shared between instances.
Some older virus scanners flag compressed EXE/DLLs as being virus-infected. (This is this reason I stopped compressing Inno Setup's EXEs.)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik heb de OpenGL ICD en de Metal dll van mijn tweakdrivers ermee gecomprimeerd. Scheelt een heleboel als je die debug-info wegsodemietert...

Overigens heeft dat geen nadeel: wie gebruikt er 2 OpenGL apps tegelijk op een S3 kaart?
Pagina: 1