Hulp nodig bij het aansluiten van een modem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds vorige week heb ik internet van tele2 gekregen en ook al het doe het zelf pakket met het modem er in.

Nu is het probleem dat ik geen aansluiting kan vinden waar het internet op zit. Ik woon in een studentenwoning en we hebben allemaal telefoon aansluitingen in de kamers. Nu dacht ik dat daar het internet op zou zitten maar dat is niet. Na wat onderzoek kwam ik er achter dat het misschien in de meterkast zou zitten. het IS/RA kastje ging naar een ander kastje toe(denk een soort spitter) "Zie foto"

Bij het telefonisch contact met Tele2 werd er gezegd dat er op verbinding 3-4 al "iets" zat en dat ze daarom mijn abonnement op lijn 1 zetten. Bij het kastje op de foto lijkt het verhaal te kloppen. Maar is dat ook zo?

Moet ik dan in dit kastje zijn en op een of andere manier een draad trekken tussen het modem en dit kastje?

Alvast bedankt!

https://www.mupload.nl/db/9hb6szrr9ceoy

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

job

Het kastje op de foto is een telefooncentrale. Vermoedelijk gaat dat via een isdn lijn, en is jouw internet op het andere aderpaar geleverd.

Je moet je modem inderdaad aan het isra hangen (ook als er geen telefooncentrale in het spel was). En zo dicht mogelijk daar bij in de buurt. Vanaf daar kan je gerust een utp kabel aanleggen.

Dus naar het isra. Daar komen 4 draden binnen (2 paren) als we het over een woonhuis hebben.
1 paar (2 draden) gaat naar de quattrovox, het andere paar moet jij hebben.
Het komt wel eens voor dat iemand toch beide aders aansluit, terwijl je er toch maar echt 2 nodig hebt voor vdsl of telefonie.

Kom je er daarmee uit?
Plaats anders een foto van het isra en vertel ons je vragen/twijfels.

[ Voor 54% gewijzigd door job op 06-12-2016 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Job,

Dankje voor de snelle reactie.

Dit is het isra punt

Alleen hier kom ik niet uit. allemaal die kabels.
Ik moet wel nog bij zeggen dat ik alleen internet heb besteld bij Tele2
Plus ik zit in een studenten huis waarbij dit modem gaat dienen voor onze verdieping. er zit nog 1 verdieping hierboven en dan een zolder appartement. Ik denk dat ze ook allemaal via dit punt verbinding maken.

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/ejofrhy2jst6d.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

job

Ah, dat is een iets groter isra dan ik had verwacht :)
Een monteur erbij lijkt me handig.

Je kan er wel zelf uitkomen, maar je ziet zelf al wel dat er veel aderparen zijn die je moet testen.
En je mag zelf niet aan het isra komen, alleen aan de bekabeling die er uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hahah Oke. Ja ik was zelf ook al aan het twijfelen om gewoon een monteur te laten komen.

Maar in ieder geval bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:52
Er is 12 paar uitgeklabeerd, de vraag is of dit de binneninstallatie of de invoer vanuit het straat is. Ik vermoed dat dit de invoer is (aan de hand van die dikke blauwe kabel onderaan).
Dan moet er ergens nog een paar zitten dat op jouw kamer uitkomt. Dit kan je terugvinden met een piepertje (kabeltester). Jouw verbinding moet dan terecht komen op poortje 1 en 2. Dit moet je doen met een LSA-tool. Ik heb een vermoeden dat jouw internet momenteel op iemand anders zijn kamer binnenkomt.

[ Voor 7% gewijzigd door Arator op 07-12-2016 03:34 ]

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16-09 08:46

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Ik denk dat dat de monteur hierbij de oplossing is. :) Ik zou zelf niet hieraan gaan prutsen, voor je het weet, sloop je de hele boel.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16-09 08:46

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Is het gelukt?

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:52
Verwijderd schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 13:42:
Hahah Oke. Ja ik was zelf ook al aan het twijfelen om gewoon een monteur te laten komen.
En wat heeft de monteur gedaan?

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Pagina: 1