Sinds ik bij een klant begin oktober een migratie gedaan heb van Exchange 2007->2013 werkt alles goed, behalve Public Folders. Die zijn gemigreerd maar onwerkbaar traag: een mailtje verschuiven duur 2 minuten. Ik heb geen idee hoe ik dat oplossen kan behalve door een tweede Exchange server op te zetten voor de Public Folders (de enige suggestie die ik op het net vond), maar dat is geen optie voor mijn klant (€€€).
Dus... een alternatief. Wat die mensen nodig hebben is eigenlijk niet meer dan een gedeeld postvak waar allen projekt-e-mails in verschuiven. Daarom vraag ik mij af: ja, waarom niet eenvoudigweg een reuzenmailbox aanmaken (100GB aan data) waar allen toegang tot hebben? Of zie ik dan iets over het hoofd?
Dus... een alternatief. Wat die mensen nodig hebben is eigenlijk niet meer dan een gedeeld postvak waar allen projekt-e-mails in verschuiven. Daarom vraag ik mij af: ja, waarom niet eenvoudigweg een reuzenmailbox aanmaken (100GB aan data) waar allen toegang tot hebben? Of zie ik dan iets over het hoofd?