Hoe stil is een silverado nou eigenlijk??

Pagina: 1
Acties:

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Topicstarter
Na de search gebruikt te hebben en op de site van noisecontrol te hebben gekeken vroeg ik me nog steeds af hoe stil die silverado nu eigenlijk is??
Heb nu een SuperOrb. Hoor je het verschil echt? Hoeveel DB?
BVD!!

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Verwijderd

Ik heb ook een silverado en mijn voeding 400watt maakt meer geluid.
als je een silverado koopt krijg je koelpasta en spacer-ringetjes en een drie tal kabeltjes ze zijn verdeeld in processor snelheden ( 1000 1200 en bijzondere toepassingen(dus 1300+))ik heb m'n 1200 met het standaard kabeltje voor een 1200 lopen en het gaat wel aardig .
En je krijgt er ook een soort kurken drukpads bij dat is om eventuele trillingen tegen te gaan maar dat staat ook in de duidelijke handleiding .
alleen shit dat het 53 gulden duurder is omdat het een rembours uit het buitenland is
Errug tof van de kpn, is dat ding gelijk 35% duurder :( (internationale postwissel :r )

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Topicstarter
ok, bedankt...
Maar hoeveel was je kwijt??
Hij is nu nl ook te koop bij http://www.gistron.com voor f159,-.

Verwijderd

Het is alleen zo jammer dat de resultaten nogal wisselend zijn met deze koeler.

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Topicstarter
Inderdaad, heb de search (natuurlijk) gebruikt en de ene heeft super resultaten en de ander matige (cooler master) resultaten..

Verwijderd

Op maandag 02 juli 2001 00:59 schreef CrashOne het volgende:
Inderdaad, heb de search (natuurlijk) gebruikt en de ene heeft super resultaten en de ander matige (cooler master) resultaten..
Vaag is dat...
Hetzelfde hoor je ook over een andere superstille cooler: de Zalman CNPS3100G

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-05 23:14

Paitor

rages doen :P

Op maandag 02 juli 2001 03:04 schreef PsyFlux het volgende:

[..]

Vaag is dat...
Hetzelfde hoor je ook over een andere superstille cooler: de Zalman CNPS3100G
Ik denk dat het goede gebruik van coolpasta daarmee te maken heeft.
Een dikke laag werkt isolerend, en sommige mensen denken hoe dikker hoe beter :D

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Verwijderd

Tsja, maar ook reviews van redelijk bekende sites spreken elkaar tegen... Je zou toch mogen verwachten dat die het wel weten. Maar de 1 zegt dattie net een paar graden onder de prestaties van een alpha liggen terwijl de ander weer zegt dattie slechts geschikt is tot 1 gigahertz...

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

De Silverado vind ik goed werken... Ik heb hem nu op de middelste "stand" staan met mijn 1300... En mijn mobo en grafische kaart fan maken nog meer geluid naar mijn idee. En volgens Motherboar Monitor is mijn proccssor nu 39 graden (half stressed) dus is ook nog te doen. Nu ik ben erg tevreden. Ik heb hem trouwens bij Comex-sales gekocht daar was tie inclusief alles 180 piek (heb hem al een maandje of zo) Maar gewoon een goede, stille koeler. Alleen een beetje duur, maar dan heb je ook wat.

Verwijderd

Die silverado heeft me 132 DM gekost maar achter af nog meer (zie mijn vorige post).
en mijn proc. temp. is idle 45 C en stressed 57 C.moet kunnen vind ik ( mijn pc ook btw )
en als ik speel dan belast ik mn proc ook iets meer als nvidea gebruikers :) maakt niet uit eigenlijk, ik speel eigenlijk alleen UT en daar in is ie nog sneller als mijn broer z'n GF2pro :)(ok ok hij heeft ook maar een gig maar toch)

Verwijderd

oh ja nog iets er zitten 2 slakke(n)?huis fans in en deze draaien nu op een snelheid van 2570 rpm maar ze kunnen iets sneller draaien.
maar ook belangrijk is de airflow in de kast, als die niet goed is dan kan het behoorlijk warm worden.
en wat ik uit de testen opmaak is dat voor 2570 rpm hij de beste warmte wisseling heeft (misschien eens modden met een delta hp60?)

• _mARCO_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 15:17

_mARCO_

Hier staat niks

Ik heb zelf sinds kort ook een Silverado, en hij bevalt me zeer goed. Mijn bevindingen:

- Spire heatsink + 60MP fan, cpu (onder stress uiteraard) 62 graden, herrie-index: 100.
- Silverado op 12 volt, cpu 56 graden, herrie-index: 90
- Silverado op 10 volt, cpu 59 graden, herrie-index: 75
- Silverado op 8 volt, cpu 61 graden, herrie-index: 65
- Silverado op 6 volt, cpu 64 graden, herrie-index: 55

Fan in voeding heeft zeg maar herrie-index 70. Op 10 volt komt de Silverado dus iets boven de voedings-fan uit, en op 8 volt hoor ik de Silverado helemaal niet. Ik gebruik trouwens Arctic Silver en mijn case is altijd open.

Op dit moment heb ik hem op 8 volt staan: hij koelt nou iets beter dan mijn oude Spire + Delta combo, maar je hoort hem totaal NIET. Met het warme weer van afgelopen weekend had ik hem op 10 volt lopen om de temp een beetje op niveau te houden, en dan hoor ik een zachte zoef-toon.

Als je er ook eentje wilt zou ik dat via www.gistron.com doen, kost 159 piek + 25 piek ofzo rembourskosten. Behoorlijk wat voordeliger dan rechtstreeks uit Duitsland dus....

// edit: layout en typefoutjes //

sigloos

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Die van mij doet op 12V 3700rpm. En de bij mij meegeleverde koelpasta doet het voor geen meter.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

De koeler opzich is stil, alleen als je de kurken vulplaatjes niet gebruikt kan je last hebben van lichte resonanties.

Idle 47 graden C.
Stressed 55 graden C.
(Dit met een slechte airflow in mijn kast).

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Topicstarter
Allen erg bedankt voor jullie ervaringen met deze koeler (naar mijn idee een koeler zoals iedere koeler moet zijn nl lekker stil).
Dit brengt mij weer een stap dichterbij het kopen van een Silverado, als mijn bankrekening het toelaat tenminste *D

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

---> DOC

Verwijderd

ergens teseten hoe goed coolt ie ?

Afbeeldingslocatie: http://www.gistron.com/Onderdelen/info/cpu/siverado1.jpg

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:09
Mijn voeding maakt zeker meer geluid.
Mijn 1400, die al ongeveer de hele dag aanstaat, heeft nu een temperatuur van 42 graden. Dan zit ik met 5 IE vensters open, en als ik ctr-alt-del druk staan er 16 programma`s. Best wel nette temperatuur lijkt me. Verder: ik heb totaal geen kast koeling: er zitten 3 koelers in pc: 1 van voeding, 1 van proc, en 1 van northbridge (abit kt7a).

Heel netjes vind ik, helemaal aangezien de kast ook nog een dicht is en de slechte airflow die mogelijk is in een aopen hq08...
ik vind het het geld waard...

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Gewoon kopen, zeker je geld waard....

• Tha BasZ

Tha BasZ

- niks -

Ik weet dat het hier niet mag, maar ik heb er nog een te koop. Verkeerde bestelling, nieuw in de doos. Eersthands......

Verwijderd

Op dinsdag 03 juli 2001 13:04 schreef Basz19 het volgende:
Ik weet dat het hier niet mag, maar ik heb er nog een te koop. Verkeerde bestelling, nieuw in de doos. Eersthands......
wil ik wel
makesyouwanna.dance@wanadoo.nl

Verwijderd

Anders wil ik hem wel,geef er 185 voor inclusief rembourskosten.

audiojunk66@chello.nl

• [Yellow]
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik zat er zelf ook over te denken om een silverado te kopen, maar als ik het hier zo lees ben ik al wat minder overtuigd ;(

Ik haal met m'n mini copper orb (fl 48,-) ongeveer 59-60c onder full load (koetje) en deze is ook behoorlijk stil...

Oh, ik heb wel mn kast open liggen....

Verwijderd

Ik heb sinds vorige week een Silverado. Ik heb 'm gekocht bij Gistron en ik moet zeggen dat ik erg tevreden mee ben! De levertijd was ook maar twee dagen. :)

Op 6V wordt mijn TB 1 Ghz 40 C (idle) en met full load 48 C. Dit is met de kast open. Met de kast dicht wordt mijn proc. 53 maar dat is omdat ik nog geen goede airflow heb.

Ik heb verscheidene andere koelers gehad (coolermaster & spire) en die maken een verschrikkelijke herrie vergeleken met de Silverado.

• HENNEP
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 11:06

HENNEP

Just Someone

Is de Silverado beter dan de OCZ Gladiator,wat betreft het coolen van je proc??

Verwijderd

Mijn ervaringen zijn:

-duron 850
-slechte case ventilatie
-27 graden binnen (ik zit op 't zuiden)
-case temp 40 C
-cpu temp 59 C met silverado op 6 volt en standaard koelmiddel
Pagina: 1