Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Travel Laptop

Pagina: 1
Acties:

• Chiemel
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-11-2024
Wat ga je met je laptop doen?
Hier wringt het schoentje! Ik ben vooral bezig met foto/videobewerking, dus programma's zoals photoshop/lightroom/premiere zouden (enigszins) vlot moeten draaien. Voor onderweg zou het plezant zijn om wat lichtere spelletjes te kunnen gaan spelen (terraria, game dev tycoon,...)

Voor eventueel renderen kan een apart vast systeem thuis gebruikt worden.

Wat is je budget?
€800 - 1300, maar kan dus mits correcte investering iets meer zijn nog.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Volmondig ja! Tussen de 13" en 15" zou perfect zijn.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Teveel opties - teveel twijfel! Altijd tevreden geweest van Asus, wat minder van Acer, voor de rest weinig ervaring.

Is een dedicated GPU nodig voor hetgeen ik hiermee wil bereiken? Is de Skylake processor,of staat Kaby Lake toch al een stap verder? i7 lijkt me een betere investering naar videobewerking, maar heb ik dat nodig? Dedicated GPU echt nodig of kan het perfect zonder? Wat kan ik verwachten binnen mijn budget?

Kan dus nog op veel vlakken wat raad gebruiken.

Volgende had ik momenteel op het oog:
pricewatch: Dell XPS 13 9360-80VVD -- i5 7200U (€1299 bij Dell)
pricewatch: Dell XPS 13 9360-KX17J -- i7 7500u (€1399 bij Dell)
pricewatch: HP Envy 13-ab011nb

http://www.dell.com/be/p/...ron-13-5378-2-in-1-laptop -- Hier maak ik mij zorgen over schermkwaliteit, voor de rest prima hardware voor een mooie prijs lijkt me...

Alle hulp is welkom!

• jovadca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:26
Heb je met jouw budget al eens gekeken naar een MacBook?
Kijk eens op deze site.

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22-11 14:00
jovadca schreef op woensdag 7 december 2016 @ 00:33:
Heb je met jouw budget al eens gekeken naar een MacBook?
Kijk eens op deze site.
Heb je zelf wel eens gekeken naar die macbook prijzen waar je naar linkt? Die zijn vanaf 1700 euro toch echt veel hoger dan het budget dat aangegeven wordt in de topic start.

Ik denk dat de XPS serie prima volstaat.

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

De Intel CPU's hebben hedendag voldoende spierballen voor een simpel spelletje. Programma's als Photoshop kunnen echter veel profijt hebben van een dedicated gpu maar dit hangt volledig af van het specifieke gebruik. Wellicht kun je het onderweg gebruik dus wat verder specificeren. De kreten Photoshop en Premiere zeggen namelijk ansich niet zoveel. Een (wellicht wat kinderachtige) vraag die ik dan stel is; "Ga je snorretjes tekenen op de Facebook foto van je klasgenoot of ontwerp je banieren die het gehele gemeentehuis van Amsterdam moeten bedekken?

PS. Nog 2 vragen die mij te binnen schieten. - Je geeft aan het renderen eventueel op een apart systeem te willen doen? In hoeverre is het dan benodigd dat de laptop ditzelfde kan?
- Filmmateriaal kan qua MB'tjes lekker aantikken. Moet de laptop ook nog een minimale opslagruimte hebben?

[ Voor 20% gewijzigd door Switchie op 07-12-2016 02:01 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Chiemel
@jovadca - tuurlijk heb ik wel al eens durven kijken naar de "prestige" van een Macbook, maar alhoewel ik overtuigd ben dat de kwaliteit tip top is, ben ik er ook van overtuigd dat ik voor die prijs een nog steeds kwalitatieve laptop, met performantere hardware kan verwachten. Met meer poorten :)

@Switchie - Om op je vragen te antwoorden: het zit dichter bij het snorretje dan bij de banieren. 't is vooral de combinatie photoshop - premiere voor kleine filmpjes van 4 - 5 min op 1080p die daarna gewoon de externe HDD opkunnen, en Illustrator voor wat kleinere ontwerpen (simpele vectors voor kledingsdrukwerk).

Die kleine filmpjes worden steeds op locatie gemaakt, dus toch ergens "wat" kunnen renderen zou handig zijn.

Opslagruimte beschouw ik 256 gb als minimum, en als werkbaar in samenwerking met externe HDD.

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:03
Surface Pro 4 is ideaal voor onderweg en met dockingstation perfect voor kantooromgeving.
i7 met 256GB SSD en 16GB Ram is wel ietsje boven budget (€1700). Of een topper uit de Pro 3 serie zien te scoren.

• jovadca
Verona27 schreef op woensdag 7 december 2016 @ 01:47:
[...]

Heb je zelf wel eens gekeken naar die macbook prijzen waar je naar linkt? Die zijn vanaf 1700 euro toch echt veel hoger dan het budget dat aangegeven wordt in de topic start.

Ik denk dat de XPS serie prima volstaat.
Hier is iets fout gegaan, want ik wilde een andere site laten zien als dat er nu op staat. Ik ga de bewuste site nog even terugzoeken en zal die posten.

• Chiemel
En misschien nog een stuk informatie die ook wel van belang kan zijn - eerste reis is naar de VS volgende week, misschien dat ik daar wel een betere deal kan slaan dan hier?

• jovadca
De site die ik in mijn eerdere reactie bedoelde is deze.
Deze site heeft niet alleen nieuwe modellen,maar ook gebruikte. Misschien interessant voor je?
Er is één nadeelte; Switch zit in België. (Ik kom vaak in België, omdat m'n vriendin daar woont.) Ik ben niet zo goed op de hoogte van deze zaken in Nederland.
Pagina: 1