Wat ga je met je laptop doen?
Hier wringt het schoentje! Ik ben vooral bezig met foto/videobewerking, dus programma's zoals photoshop/lightroom/premiere zouden (enigszins) vlot moeten draaien. Voor onderweg zou het plezant zijn om wat lichtere spelletjes te kunnen gaan spelen (terraria, game dev tycoon,...)
Voor eventueel renderen kan een apart vast systeem thuis gebruikt worden.
Wat is je budget?
€800 - 1300, maar kan dus mits correcte investering iets meer zijn nog.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Volmondig ja! Tussen de 13" en 15" zou perfect zijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Teveel opties - teveel twijfel! Altijd tevreden geweest van Asus, wat minder van Acer, voor de rest weinig ervaring.
Is een dedicated GPU nodig voor hetgeen ik hiermee wil bereiken? Is de Skylake processor,of staat Kaby Lake toch al een stap verder? i7 lijkt me een betere investering naar videobewerking, maar heb ik dat nodig? Dedicated GPU echt nodig of kan het perfect zonder? Wat kan ik verwachten binnen mijn budget?
Kan dus nog op veel vlakken wat raad gebruiken.
Volgende had ik momenteel op het oog:
pricewatch: Dell XPS 13 9360-80VVD -- i5 7200U (€1299 bij Dell)
pricewatch: Dell XPS 13 9360-KX17J -- i7 7500u (€1399 bij Dell)
pricewatch: HP Envy 13-ab011nb
http://www.dell.com/be/p/...ron-13-5378-2-in-1-laptop -- Hier maak ik mij zorgen over schermkwaliteit, voor de rest prima hardware voor een mooie prijs lijkt me...
Alle hulp is welkom!
Hier wringt het schoentje! Ik ben vooral bezig met foto/videobewerking, dus programma's zoals photoshop/lightroom/premiere zouden (enigszins) vlot moeten draaien. Voor onderweg zou het plezant zijn om wat lichtere spelletjes te kunnen gaan spelen (terraria, game dev tycoon,...)
Voor eventueel renderen kan een apart vast systeem thuis gebruikt worden.
Wat is je budget?
€800 - 1300, maar kan dus mits correcte investering iets meer zijn nog.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Volmondig ja! Tussen de 13" en 15" zou perfect zijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Teveel opties - teveel twijfel! Altijd tevreden geweest van Asus, wat minder van Acer, voor de rest weinig ervaring.
Is een dedicated GPU nodig voor hetgeen ik hiermee wil bereiken? Is de Skylake processor,of staat Kaby Lake toch al een stap verder? i7 lijkt me een betere investering naar videobewerking, maar heb ik dat nodig? Dedicated GPU echt nodig of kan het perfect zonder? Wat kan ik verwachten binnen mijn budget?
Kan dus nog op veel vlakken wat raad gebruiken.
Volgende had ik momenteel op het oog:
pricewatch: Dell XPS 13 9360-80VVD -- i5 7200U (€1299 bij Dell)
pricewatch: Dell XPS 13 9360-KX17J -- i7 7500u (€1399 bij Dell)
pricewatch: HP Envy 13-ab011nb
http://www.dell.com/be/p/...ron-13-5378-2-in-1-laptop -- Hier maak ik mij zorgen over schermkwaliteit, voor de rest prima hardware voor een mooie prijs lijkt me...
Alle hulp is welkom!