Vraag

• pimuhe
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 26-10 22:53
Dag lieve tweakers,

Gisteren is mijn PC uitgevallen en nu start hij niet meer op. Ik was er zelf niet bij, het gebeurde toen mijn huisgenoot hem gebruikte. Hij zei dat het zomaar was gebeurd, maar nogmaals, ik was er niet bij.

Nu start hij dus niet meer. De fans gingen niet eens draaien. Ik heb een andere stekker gepakt, en daarmee kon ik de fans eventjes laten bewegen (niet op volle snelheid, lampjes die continu moesten branden flikkerden) maar daarna hield hij er weer mee op.

Ik heb hem even opengeschroefd en kon geen loszittende kabeltjes o.i.d. vinden die voor kortsluiting zouden kunnen zorgen. Toen ik hem daarna nog een keer probeerde te starten, sloeg hij alle stoppen eruit. Ik ben eigenlijk al bang dat niks het meer doet.

Ik ga ervan uit dat het de voeding is en ik heb ook al een nieuwe besteld, maar ik zou graag jullie mening horen. Ik heb even rond gegoogled en ik ben erachter gekomen dat het ook het moederbord kan zijn. Ik hoop dat de nieuwe voeding het probleem zal verhelpen.

De build die ik gebruik (BBG van september '15 geloof ik). Ik gebruik hem al een jaar en er wordt denk ik per dag zo'n 6 uur op gegamed (niet alleen door mij, ook door mijn huisgenoot :P )
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 180,50€ 180,50
1ASRock B85M Pro4€ 63,-€ 63,-
1Sapphire Radeon R9 380 4GB Nitro€ 0,-€ 0,-
1Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB€ 73,50€ 73,50
1Corsair Carbide 100R Standaard€ 54,70€ 54,70
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 54,-€ 54,-
1Cooler Master B500 ver.2€ 45,50€ 45,50
1Crucial BX100 250GB€ 139,99€ 139,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 673,02

P.S. Ik heb mijn computer zelf in elkaar geschroefd maar ik weet er eigenlijk niet zo veel van, dus alvast mijn excuses als ik mijn probleem onhandig heb uitgelegd.

Alle reacties

• cossy nl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:33
Als je de stekker er uit trekt en dan de aan/uit knop een paar keer in drukt. Daarna de stekker er weer in, draaien de fans dan weer even? ( zelfde als toen je de nieuwe kabel gebruikte )

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:05
De pc heeft dus verder wel goed gewerkt, tot gister dan?
Hoe lang geleden heb je deze in elkaar gezet?

Dit neigt inderdaad wel erg naar de voeding, ik heb hetzelfde gehad met een computer, dat de fans een moment draaiden als je op de knop drukte en daarna niks meer.

Voeding vervangen en de computer ging gewoon weer

• Glen13
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12-01-2022
Je kan altijd eens proberen om je voeding uit de pc te nemen en deze na te meten met een multimeter!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:30
Als dat ding zelfs kortsluiting in je hele huis veroorzaakt is de voeding zeker weten stuk.
Andere voeding proberen en hopen dat er niks stuk is aan je elektronica

• pimuhe
Bedankt voor het reageren allemaal! De nieuwe voeding wordt vandaag geleverd, dus ik ga kijken wat er gebeurt. Helaas heb ik geen multimeter om te checken of het echt aan de voeding ligt. Ik gebruik deze voeding al een jaartje best intensief, en ik heb net gelezen dat de levensverwachting van dit model sowieso niet hoog is, maar ik vind een jaartje toch wel aan de korte kant.

Ik zal later vandaag updaten om te laten weten hoe het met de nieuwe voeding ging! Hopelijk heeft die kortsluiting niet mijn hele setup opgeblazen. Nogmaals bedankt!

• Glen13
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12-01-2022
Misschien eens kijken naar de garantie op je voeding want een jaar is inderdaad zeer kort, ongeacht de intensiteit van het gebruik

• freelh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-11 11:50
Onlangs net hetzelfde voorgehad, het was de GPU (HD7950). Ik zou voorstellen je PC uit elkaar te halen en met een minimum aan onderdelen op te starten. Vervolgens onderdeel na onderdeel een reboot.
PSU's hebben meestal een garantietermijn van 3j of langer trouwens. GPU's meestal niet...

• pimuhe
Hallo allemaal, daar ben ik weer. De nieuwe voeding zit er in en alles draait zoals het hoort. Ik ga meteen een review schrijven voor deze voeding. Bedankt voor jullie hulp!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:02

nelizmastr

Goed wies kapot

pimuhe schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 17:07:
Hallo allemaal, daar ben ik weer. De nieuwe voeding zit er in en alles draait zoals het hoort. Ik ga meteen een review schrijven voor deze voeding. Bedankt voor jullie hulp!
edit: lezen is lastig.

Ik zou de voedig wel terugsturen voor garantie. Kan-ie daarna op de plank voor nood.

[ Voor 16% gewijzigd door nelizmastr op 06-12-2016 17:56 ]

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

Verwijderd

Welke voeding heb je nu als ik vragen mag?

• pimuhe
Dezelfde, omdat ik niet echt wist wat ik anders had moeten doen. Ik ga denk ik inderdaad kijken wat ik met garantie nog gedaan kan krijgen.
Pagina: 1