Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gingo
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 29-04 15:00
Hoi,

De jaarlijkse gebeurtenis is weer is gebeurd, mijn headset is weer is stuk. Dit is nu ongeveer de derde keer op rij en ik heb dus (weer) een nieuw model nodig. Ik wil nu graag een wat steviger model. Ik ga de headset vooral gebruiken om games mee te spelen zoals Overwatch en Rainbow six siege. Ik zou het liefst een 7.1 headset willen kopen. Een mic is overbodig omdat ik zelf al een stidio microfoon heb.

Mijn budget is: € ±120

Wat ik zelf gevonden heb is deze headphone: Kingston HyperX Cloud II Red

Maar het probleem is dat deze headphone simulated 7.1 heeft en misschien een beetje te oud?

Alvast heel erg bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06:29

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Aud > cea

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepvreezo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01:18

deepvreezo

Redacteur
De HyperX Cloud II is nog geen twee jaar geleden geïntroduceerd, dus zo oud is hij nog niet. Bij headsets en koptelefoons gaan de ontwikkelingen niet zo snel als bijvoorbeeld die van smartphones, waarbij je met een twee jaar oud model al achterloopt.

Hoewel de Cloud voor een headset geen slechte keus is, zou ik eerder kijken voor een goede koptelefoon als je geen microfoon wil. Bij een headset betaal je daar immers ook voor, zonde als het toch niet wordt gebruikt. Voor rond de 120 euro koop je een Beyerdynamic DT770 die goed wordt beoordeeld op geluidskwaliteit, soundstage en constructie. Op die koptelefoon zitten geen 7.1-foefjes, maar volgens mij is de meerwaarde daarvan toch beperkt (ook op duurdere headsets dan de Cloud gaat het vaak om gesimuleerde '7.1', want om echt zo veel luidsprekers in een koptelefoon te proppen is lastig). Ik denk dat je je in het maken van een keuze beter op andere aspecten kunt richten.