Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:27
Hoi,

Ik bezit sinds ongeveer 2 maanden een Nexus 5X echter ondervind ik een eigenaardig probleem waar ik de oplossing niet voor kan vinden.
Voor whatsapp gebruik ik regelmatig whatsapp-web, deze geeft om de haverklap de meldingen "Telefoon niet verbonden, controleer uw internet verbinding" en "Telefoon niet bereikbaar". Dit lijkt voor de handliggend, maar is het niet. Op dat moment is mijn telefoon namelijk gewoon verbonden met 3g of wifi.

Wat scenario's
- Mijn telefoon staat eigenlijk vrijwel standaard op batterijbesparingsstand. Ja, de setting dat de app in de achtergrond data mag verbruiken staat aan. Maar ook als ik deze bespaarstand uitzet dan komen dezelfde meldingen voor. Wel minder frequent, maar nog steeds ruimschoots aanwezig. Wanneer deze aan de lader hangt lijkt het probleem bijna non-existant.
- Als whatsapp-web helemaal wegvalt en deze opnieuw verbinding probeert te maken helpt het soms om whatsapp op mijn telefoon te openen. Vaak kan whatsapp-web dan wel ineens verbinden, maar dit werkt niet altijd.
- Af/aanmelden op whatsapp-web dmv code scannen werkt ook niet.
- Gisteren idem, ik besloot snel en andere app te openen welke echt data verbruikt, en deze kon 'ineens' geen verbinding maken.

Dit laatste doet mij vermoeden dat de netwerkchip kuren heeft. Heb al diverse ping en monitoring tools geprobeerd maar deze lijken gewoon stabiel te zijn. Een laatste test welke ik nog
wil uitvoeren is met een ftp server/client een verbinding opzetten, voor minuten lang een stroom aan data overpompen en kijken of deze ook hikt/hangt. Echter komt hier wat meer voorbereiding bij kijken.

Zijn er andere dingen welke ik snel kan proberen om het e.e.a. uit te sluiten?

Alvast bedankt! :)

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:13
kan je whatsapp eens op "niet geoptimaliseerd" zetten? dan zal je toestel minder agressief background processen stoppen.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
Waar stel ik dat precies in? :)

Bij geïnstalleerde applicaties -> Whatsapp:
- Achtergrondgegevens
Gebruik van mobiele data op de achtergrond toestaan -> aangevinkt

- Onbeperkt datagebruik toestaan
Onbep. datatoegang toestaan indien databesparing aan -> aangevinkt

Databesparing staat ook uit trouwens.

Edit: Oh, niet bij de app zelf, maar via 'optimalisatie' zoeken bij instellingen kwam ik in het scherm "Accuoptimalisatie" terecht waar ik optimalisatie kon uitzetten voor Whatsapp.
Heb het nu veranderd. We gaan het zien. Geen bericht = goed bericht. ;)

Edit 2: Het lijkt wel beter te zijn geworden, maar nog steeds dezelfde problemen. :'(

[ Voor 36% gewijzigd door enira op 06-12-2016 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Heb je nu een Nexus 6p of Nexus 5X? In de tekst heb je het over de Nexus 5p en in de titel over 5X.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enira
Nexus 5X, sorry!

Heb het nu de rest van de dag bekeken, en de bovenstaande dingen lijken niet te helpen. Nog altijd de meldingen dat mijn telefoon niet verbonden is met internet. Ik begin er sterk aan te twijfelen of het niet gewoon mijn chip is die wat brak is, omdat het op zowel wifi als 3g een issue is, en ook met andere apps speelt welke data verbruiken.

Toch maar stoeien met dataoverdracht dan denk ik, als er geen makkelijke apps voor zijn om dit door te meten. Ping is namelijk een te ruime interval om dit goed te kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Welke provider heb je? Ziggo toevallig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 16:33
Hoe weet je zeker dat je telefoon geen verbinding heeft en dat het geen brakheid is in de whatsapp web app? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
rens-br schreef op woensdag 7 december 2016 @ 11:05:
Welke provider heb je? Ziggo toevallig
Mijn provider is Simyo, echter had ik hier voorheen nooit last van met mijn oude mobiel (Lumia 920).
borft schreef op woensdag 7 december 2016 @ 11:08:
Hoe weet je zeker dat je telefoon geen verbinding heeft en dat het geen brakheid is in de whatsapp web app? ;)
Omdat andere apps die data verbruiken het op dat moment ook laten afweten? Dat heb ik nu 2x vluchtig gezien, maar het is een korte periode waarop de verbinding weg valt. Dus het moet maar net samenkomen met de request van de applicatie/browser.
Niemand ervaring met een tooltje welke een x kb/sec per seconde als test over het lijntje weet te trekken (geen speedtest)? Ik zoek iets voor een langere periode én wat minder data verbruikt. Het liefst instelbaar.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 16:33
Ik doe dat soort dingen altijd met een datakabel en adb. Dan start ik een shell, en draai een continue ping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
Kleine schop. Heb helaas nog niet de tijd gevonden om het bovenstaande met ADB te testen, zal moeten uitzoeken hoe dat exact werkt.
Wel merk ik dat het met bellen ook niet altijd vlekkeloos gaat. Meestal gaat het bellen goed, maar de laatste paar gesprekken.

- Wordt het signaal omgezet naar jibberish of is het scrambled, continu, dus niet alleen als de ander spreekt. Verbinding verbreken is de enige optie.
- Hoort de andere persoon mij ineens niet meer praten, maar ik hen wel. Dit hersteld zich soms na een seconde of 5, maar soms ook helemaal niet. Verbinding verbreken is dan weer enige optie.
- De verbinding valt gewoon helemaal weg; ik hoor niks, of wordt uit zichzelf verbroken.

Zal zelf eens naar wat signal testers zoeken, of meer statistics kunnen uitlezen van m'n mobiel. Maar iets met bomen en bos, :'(

[ Voor 8% gewijzigd door enira op 14-12-2016 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag,
Wij hebben al maanden problemen met de 4G en telefoonverbinding van de Nexus 5X. Diverse nieuwe simkaarten hebben het probleem niet opgelost. Volgens Belsimpel was het een vochtprobleem, volgens degene die daarna het toestel geopend heeft niet, omdat het 'verklikkerpapiertje' gewoon helderwit was.
Het zou een softwareprobleem kunnen zijn: het apparaat denkt dat het op vliegtuigstand staat, maar dat is niet het geval. De instellingen zijn helemaal teruggezet op fabrieksinstellingen. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

@Verwijderd Maak even een nieuw topic aan. Iemand anders zijn topic kapen is namelijk niet toegestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry, was niet de bedoeling en ik kon toen niet vinden hoe ik een nieuw topic moest aanmaken. Intussen een nieuwe simkaart aangevraagd (een mogelijke optie die we probeerden werkte niet). Als met de nieuwe simkaart het probleem dan nog bestaat - wat ik wel verwacht, zal ik een nieuw topic openen.
Pagina: 1