Ik heb een unraid server draaien
8 sata poorten op het moederbord
8 hotswapbays in de kast (ik gebruik ze niet als hotswap)
nu wil ik een cache drive toevoegen, maar die ssd schijven zijn zo klein (eerste ssd schijf die ik van zo dichtbij gezien heb)
die ssd past dus niet fijn in de hotswap, geen punt hang ik hem wel gewoon ergens in de kast
maar dan heb ik dus een hotswap bay die niet gebruikt kan worden
aan de overkant van de vijver (Amerika) zijn er genoeg goedkope kaartjes te vinden met minimaal 2 poorten
4 Port SATA Serial ATA PCI RAID Controller Card
maar die vind ik hier in nederland nergens terug (of ik kijk er helemaal overheen
mijn vraag dus, wat is een goedkope sata kaart met minimaal 1 poort die out off the box werkt met unraid
hardware
ASRock Fatal1ty Z170 Gaming K6
Intel Core i3-6100
Crucial CT2K8G4DFD8213
Kingston SSDNow V300 120GB
8 sata poorten op het moederbord
8 hotswapbays in de kast (ik gebruik ze niet als hotswap)
nu wil ik een cache drive toevoegen, maar die ssd schijven zijn zo klein (eerste ssd schijf die ik van zo dichtbij gezien heb)
die ssd past dus niet fijn in de hotswap, geen punt hang ik hem wel gewoon ergens in de kast
maar dan heb ik dus een hotswap bay die niet gebruikt kan worden
aan de overkant van de vijver (Amerika) zijn er genoeg goedkope kaartjes te vinden met minimaal 2 poorten
4 Port SATA Serial ATA PCI RAID Controller Card
maar die vind ik hier in nederland nergens terug (of ik kijk er helemaal overheen
mijn vraag dus, wat is een goedkope sata kaart met minimaal 1 poort die out off the box werkt met unraid
hardware
ASRock Fatal1ty Z170 Gaming K6
Intel Core i3-6100
Crucial CT2K8G4DFD8213
Kingston SSDNow V300 120GB