Windows 10 donker thema

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Nu online

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Al enige tijd ben ik op zoek naar een donker thema voor Windows 10, die in tegenstelling tot de standaard instellingen van W10 ook explorer donker maakt. Gezien ik gewend ben met Clover te werken, probeerde ik een thempack te installeren. Dat lukte me niet omdat ze volgens mij alleen voor Apple beschikbaar zijn. Vervolgens heb ik Total Commander geïnstalleerd, en ik vind dat er gewoon echt te oudbollig uitzien (sorry tweakers :+). Uiteindelijk heb ik een paar mooie donkere thema's gevonden, echter waren die niet beschikbaar om te downloaden.

Tldr; hoe kan ik het makkelijkst een donker thema instellen voor W10 (explorer), die niet te oudbollig is zoals TC? Thanks :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Standaard staat Windows geen 3rd party thema's toe, dus dan zou je Windows moeten patchen…

Qua thema zat ik te denken aan bijvoorbeeld Arc Dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Nu online

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Klinkt nog ingewikkelder dan ik dacht, ha. Ik ga er eens mee stoeien, en die Arc Dark ziet er wel goed uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Nu online

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Het duurde even voor ik er mee kon stoeien, want ik wilde toch nog mijn PC reimagen. Dat is inmiddels gebeurd, en ik ben zojuist een uur of langer bezig geweest met het proberen te installeren van bovenstaand thema. Zonder succes.. Ik volg de stappen die genoemd worden, echter krijg ik het niet voor elkaar:

1. Rename the default C:\Windows\Resources\Themes\aero\aerolite.msstyles to aerolite.msstyles.backup (you will need to take ownership of the file) hier ging het eerst al mis, ik kreeg maar geen ownership. Uiteindelijk mijn account volle permissies gegeven, en dat werkte blijkbaar ook.

2. Make a new folder in C:\Windows\Resources\Themes\aero\ called aerolite.msstyles

3. Put your selected theme folder in the aerolite.msstyles folder C:\Windows\Resources\Themes\aero\aerolite.msstyles\

4. Select your theme from the personalization menu.

Zodra ik bij stap 4 aankom, zie ik dus geen enkel custom theme. Ook niet na rebooten, etc.

Wie kan mij helpen? :+