Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikesmit
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08-05 16:55
Beste tweakers,

tijdje terug kreeg ik een ingeving om het aantal apparaten omtrent kabel tv in huis te verkleinen, echter heb ik jullie hulp nodig om te vinden wat ik nodig heb.

situatie schets:
woonkamer een horizon decoder van ziggo die door mijn xbox one gaat naar mijn Home cinema set door naar mijn tv.

slaapkamer 1: humax decoder rechtstreeks in tv
slaapkamer 2: humax decoder rechtstreeks in tv

nu is mijn idee dus dat ik centraal in de meterkast een decoder wil hebben die door middel van een ci+ module het coax signaal decodeert en vervolgens ongecodeert weer output zodat ik deze kan verdelen naar de rest van mijn huis.

het resultaat zal zijn dat ik via een kleine usb tuner (ja die bestaat) rechtstreeks het signaal in mijn xbox kan doen en bij de andere tv's de kabel rechtstreeks in de tv's (deze hebben geen ci+ modules {buitenlandse modellen}) kan doen. dit betekent dat ik de logge en langzame horizon box de deur uit kan doen. en extra geld bespaar op electriciteit door het verdwijnen van de humax kastjes.

mijn vraag aan jullie is. zijn jullie op de hoogte van het bestaan van een coax -> coax decoder? of is mijn zoektocht zinloos (door een verbod in de ci+ spec ofso)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewfuz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:43
<nb: onderstaand werkt alleen in het ziggo gebied, dus zit je in upc gebied dan gaat dit niet werken en is het toch niet de oplossing>

Doe eens wat onderzoek naar een HD Homerun.. Is bijna ongeveer precies net niet wat jij zoekt.

Hangt in de meterkast, is dan een 4 in 1 tuner. Kan standaard niet CI+ signlaar decoderen, want daar gaat geen smartcard in.. Komt ook geen coax uit.. Het is juist een netwerk tuner.. Volges mij zou je dan met dlna wel op je xbox moeten kunnen kijken. Dan kun je dus de kanalen over je netwerk streamen en dus overal waar er netwerk is tv kijken, danwel indien je een client hebt die dat aankan.

Het vereist behoorlijk wat inzet, configuratieskills en doorzettingsvermogen om het aan de praat te krijgen, Maar in combinatie met een losse smartcard reader en tenminste iets van een server (om de nodige software te draaien) is een totaaloplossing mogelijk waar je dan ook gecodeerde kanalen onbeperkt je netwerk op kunt streamen, van op kunt nemen, doorsturen naar vakantie adres, wat jij wil

Ik zelf ben net begonnen met opzetten en heb het decoden nog neit aan de praat. Vanuit die ervaring kan ik je dus vertellen dat er handleidingen zijn die je in je onderzoek tegen zult komen. Deze handleidingen zijn niet sluitend en klakkeloos volgen leidde bij mij nog niet tot de oplossing.. Ik heb wel het volle vertrouwen dat dat goed gaat komen.

Dus samenvattend, doe eens wat onderzoek naar een HDHomeRun, als je denkt dat je de configuratie van diverse stukken server-software zit zitten. Kan dat ding dus een goeie totaal oplossing zijn. Zoek je iets plug ń playś dan is dat het dus ook niet

[ Voor 4% gewijzigd door dewfuz op 08-12-2016 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Giordino schreef op donderdag 8 december 2016 @ 19:59:
<nb: onderstaand werkt alleen in het ziggo gebied, dus zit je in upc gebied dan gaat dit niet werken en is het toch niet de oplossing>

[knip]
Ik moet mij aardig vergissen maar aangezien Ziggo's Irdeto DVB-C apparatuur met een (eventueel) geactiveerde Irdeto smartcard ook werkt in oud UPC zou ik zo niet in kunnen denken waarom de HdHomerun ook niet aan de praat te krijgen zou zijn in datzelfde gebied. Tevens is het aan de praat krijgen van een servertje met kaartlezer, zodat bij een (nogmaals) geactiveerde Irdeto smartcard het hele standaard pakket in HD opengaat, beslist niet zo'n hele heisa. Bij de buren van Hardware Info is al voldoende info en bijbehorende voorbeeld-software binnen te hengelen.

Na het opstellen van bovenstaande setup is het idd mogelijk om o.a. op elk dnla apparaat binnen je netwerk het TV beeld zichtbaar te krijgen. Daarbij is het inderdaad ook mogelijk om programma's op te nemen om deze via hetzelfde dlna netwerk af te spelen.

Voor oud UPC abonnees is de grootste uitdaging eigenlijk om een geactiveerde Irdeto smartcard in het bezit te krijgen indien men het basispakket volledig in HD zou willen bekijken, of aanvullende zenderpakketten. Is HD geen noodzaak en is het basis zenderpakket verder afdoende, dan is de kaartlezer en smartcard ook overbodig en stelt het allemaal vrijwel niets meer voor om draaiende te krijgen.

Testing, one, two ...