Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 636090

Topicstarter
Helden! Ik heb een vraag over het extern benaderen van mijn foscam IP camera....
Het is nu als volgt

Internet heb ik via Ziggo modem. Daar heb ik een andere router aan gekoppeld. Deze router staat in bridge modus. Dit doe ik in verband de grote van het pand. Ik weet niet wat ik verkeerd heb staan maar ik kan niet extern bij mijn ip cam komen. Ik kan alleen via de router die in bridgemodus staat de camera bereiken (dus alleen als ik thuis ben) Upnp heb ik op de twee routers en op de IP cam ingeschakeld. Hellup!

Dank dank dank! |:( |:( |:(

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jant
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Tikkeltje summiere info. De volgende vragen:

1) Bedoel je niet dat je ziggo modem in bridge modus staat?
2) heb je op je andere router iets van port forwarding ingesteld?
3) wat bedoel je met 'ik kan alleen de camera bereiken via de router' (die in bridgemodus staat, terwijl dat discutabel is.)

Zelf heb ik het probleem van het benaden van een camera in mijn huist opgelost met een openvpn icm met een raspberry pi. Wel zo veilig.

[ Voor 18% gewijzigd door jant op 06-12-2016 00:20 . Reden: suggestie voor een oplossing ]

Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-05 15:16
1. Heb je wel een publiek IPv4 adres? (is het externe IP wat je in je ziggom modem/router ziet hetzelfde als bv op www.whatismyip.com ?). Als je geen IPv4 adres hebt (of een CGN oplossing) dan is portforwarding op IPv4 niet mogelijk tenzij Ziggo je modem omzet)

2. Waarom een 2e router in bridge? Dat maakt het alleen maar onoverzichtig

Een tekening met de gebruikte IP's kan wel handig zijn om eea wat duidelijker te krijgen.

[ Voor 17% gewijzigd door DJSmiley op 06-12-2016 09:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• burnedhardware
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:18
voor je hiermee verder gaat... lees eens wat verhalen over het mirai botnet dat gebruik maakt van cameras e.d. die op deze wijze aan het internet geknoopt zijn... voorbeeldje: https://krebsonsecurity.c...cks-900k-germans-offline/

als je vanaf elders bij een camera wil kunnen, zorg dan dat je dat doet via een VPN verbinding niet door prot forwarding...

upnp werkt alleen op je eerste router. als je dus twee routers hebt die in bridge staan, heb je als het goed is ook twee subnets. als die tweede router ook een firewall is, dan zal je daarover poort 80 en of 440 moeten vrijgeven naar je camera.

Ik weet niet of een NAT router via port forwarding een device beschikbaar kan maken uit een ander subnet dan het eerste LAN subnet... het is namelijk een zeer ongebruikelijke opstelling...

internet --- internet router / NAT --- subnet 1 --- interne router --- subnet 2 --- ip camera

[ Voor 50% gewijzigd door burnedhardware op 06-12-2016 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 636090

Topicstarter
jant schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 00:18:
Tikkeltje summiere info. De volgende vragen:

1) Bedoel je niet dat je ziggo modem in bridge modus staat? --- Nee de tweede---
2) heb je op je andere router iets van port forwarding ingesteld? --- nope-----
3) wat bedoel je met 'ik kan alleen de camera bereiken via de router' (die in bridgemodus staat, terwijl dat discutabel is.) ----- de camera maakt draadloos verbinding met de 2e router, die in bridgde staat. Als mijn laptop daar ook verbinding mee maakt kan de camera kijken -----

Zelf heb ik het probleem van het benaden van een camera in mijn huist opgelost met een openvpn icm met een raspberry pi. Wel zo veilig. ---- :F ------ snap ik (nog) niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnedhardware
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:18
bediel je dat je niet snapt waarom je die dingen niet beschikbaar wil maken anders dan via VPN?

Gewoon wat voorbeelden:
https://gizmodo.com/a-cre...-private-secur-1655653510

nieuws: Tachtig Sony ip-camera-modellen bevatten debugging backdoor

https://www.grahamcluley.com/mirai-botnet-password/
Pagina: 1