Chromecast Ethernet Adapter

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STMPJ
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-05 09:12
Ik zoek een?
Chromecast ethernet adapter

Wat is je budget?
+- 20 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Officiële chromecast ethernet adapter

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
voor Chromecast 2015

Natuurlijk kun je deze adapter in de google shop bestellen, maar hier is het alleen mogelijk om via creditcard te betalen. Weet iemand waar je deze via Ideal / Paypal / Bitcoin kunt bestellen?

Beste antwoord (via STMPJ op 06-12-2016 11:11)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-05 15:42
Ik type jou vraag in google en krijgt dit https://goo.gl/JM5rHo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:49
Die werken niet omdat de chromecast zijn voeding krijgt via de microusb aansluiting. Je moet dus of die aansluiting kunnen splitsen of een adapter gebruiken die het zelf al splitst zoals de orginele adapter van Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:05
Met de juiste OTG-kabel kan dat goed werken, ook opletten dat de ethernetadapter de juiste Asix chipset bevat. Zie ook hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STMPJ
hcQd schreef op maandag 5 december 2016 @ 22:17:
Met de juiste OTG-kabel kan dat goed werken, ook opletten dat de ethernetadapter de juiste Asix chipset bevat. Zie ook hier.
Ik ben vooral op zoek naar de originele google chromecast ethernet adapter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningsGap
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15-05 13:05
Wat houd je tegen om een prepaid creditcardje te gebruiken? Genoeg opties, ook om die vervolgens af te rekenen met PayPal, BTC, etc. Ik heb zelf wel eens een kaartje gebruikt van 3vcards maar dat schijnt niet meer te bestaan ofzo? Doe er even een googeltje op.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STMPJ
Goopher schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 02:30:
Wat houd je tegen om een prepaid creditcardje te gebruiken? Genoeg opties, ook om die vervolgens af te rekenen met PayPal, BTC, etc. Ik heb zelf wel eens een kaartje gebruikt van 3vcards maar dat schijnt niet meer te bestaan ofzo? Doe er even een googeltje op.
Klopt. Ik had er al een paar gevonden, maar je zit al snel aan extra kosten vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menn0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-05 18:47
Is dit niet veel handiger?

https://www.amazon.com/gp...b00f58a1e57d77fbdaa3b187d

Ik zoek een manier om een chrome audio met 1 splitter PoE van power te zien en van netwerk.
Chromecast verkoopt wel een ethernet adapter maar helaas met een hele voeding erbij en dat wil ik niet :((

Het is voor een multiroom opstelling met 6x Chromecast Audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:17
heb zelf voor een paar euro een OTG splitter gekocht en een simpele USB NIC die 10/100 is. Die van Sitecom werken ook.
Heb al mijn Chromecast's bedraad aangesloten. Voordat Google met hun oplossing kwam al. De Google oplossing is wel geregeld duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Vreemd dat er geen andere aanbieders van dat ding zijn (de losse Chromecast wordt door meerdere aanbieders verkocht)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:17
Vhond schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 15:06:
Vreemd dat er geen andere aanbieders van dat ding zijn (de losse Chromecast wordt door meerdere aanbieders verkocht)...
Deels ben ik het met je eens maar de markt is blijkbaar dusdanig dat er geen of nauwelijks vraag hiernaar is. Daarbij ken ik ook erg weinig mensen die een Chromecast bekabeld hebben. De meeste hebben de Chromecast 2e generatie en die heeft ook dual band wifi. Aangezien de meeste modems tegenwoordig de hogere standaarden (N en AC) ook aankunnen hebben weinig gebruikers een probleem met het wifi signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhond
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Heb ook de 2e generatie, maar het wifi signaal is niet stabiel genoeg voor HD resolutie beeldmateriaal. (op mijn laptop geen probleem met dezelfde verbinding...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaenster
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-05 09:38
Vhond schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 11:53:
Heb ook de 2e generatie, maar het wifi signaal is niet stabiel genoeg voor HD resolutie beeldmateriaal. (op mijn laptop geen probleem met dezelfde verbinding...)
Allereerst sorry dat ik op een oud topic reageer, echter vroeg ik mij af: Kijk je toevallig dingen via Plex?

Ik heb exact hetzelfde probleem qua HD beeld via plex, maar dat komt meer omdat mijn Plex op mijn Synology nas staat en niet krachtig genoeg is om HD te transcoden. Echter voor mijn laptop worden dingen niet getranscode, en word het onbewerkt en als het waren rauw gestreamed zonder transcoding.

Lang verhaal kort: Als je het dan je Chromecast bedraad heb je nog steeds last van haperend HD beeld via Plex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STMPJ
jaenster schreef op maandag 22 januari 2018 @ 17:17:
[...]

Allereerst sorry dat ik op een oud topic reageer, echter vroeg ik mij af: Kijk je toevallig dingen via Plex?

Ik heb exact hetzelfde probleem qua HD beeld via plex, maar dat komt meer omdat mijn Plex op mijn Synology nas staat en niet krachtig genoeg is om HD te transcoden. Echter voor mijn laptop worden dingen niet getranscode, en word het onbewerkt en als het waren rauw gestreamed zonder transcoding.

Lang verhaal kort: Als je het dan je Chromecast bedraad heb je nog steeds last van haperend HD beeld via Plex.
Ik gebruik inderdaad Plex ja, maar dat was het probleem neit. Heb het ondertussen verholpen door mijn 5GHz router anders te plaatsen. Het klopt inderdaad dat Plex het vaker moeilijk heeft bij het transcoden, daarom gebruik ik zoiets als PlexPy om te kijken of het een Direct Play of Direct Stream is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tajvdz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 31-03 00:43
Ik ga een originele ethernet adapter bestellen bij Google maar ik heb ook 2 losse usb to ethernet adapters. Ik heb begrepen dat alleen chipsets van ASIX ondersteund worden. Is het mogelijk om er achter te komen welke chipsets er in mijn adapters zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
Stop ze in je PC en zoek de VID/PID op in een database.

Goede kans dat minstens een van de twee ASIX is, zoveel andere keus is er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tajvdz
hcQd schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 17:29:
Stop ze in je PC en zoek de VID/PID op in een database.

Goede kans dat minstens een van de twee ASIX is, zoveel andere keus is er niet.
ok, hoe kan ik die VID/PID vinden? bij apparaat beheer?

De ene is een sologic van de Action en de andere is een soort hub van Asus waar naast usb ook een ethernetpoort op zit

Ik heb ze nu nog niet met een OTG Y kabel geprobeerd omdat ik die nog niet had maar de Sologic met een gewone usb hub icm met de power en bij de Asus is dat niet nodig. In beide gevallen krijgt de Chromecast voeding.

[ Voor 20% gewijzigd door tajvdz op 23-01-2018 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
tajvdz schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 17:38:
ok, hoe kan ik die VID/PID vinden? bij apparaat beheer?
Ik zou het daar wel ergens verwachten, ik gebruik echter geen Windows dus ik kan het niet voor je nakijken waar precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tajvdz
Ik heb inmiddels de voorgestelde OTG Y kabel gebruikt en daarmee werkt de Sologic adapter van de Action wel. Beide samen kosten ongeveer 7,50!

De asus kan ik wel proberen maar is minder interessant omdat ik die voor wat anders gebruik.

[ Voor 25% gewijzigd door tajvdz op 25-01-2018 13:05 ]

Pagina: 1