_DJ schreef op maandag 5 december 2016 @ 20:59:
[...]
Het doel legde ik hierboven uit. Daar ik geen internet heb betekent dat ik geen modem/router heb die IP-adressen uitdeelt, dus kan ik de NAS niet via de netwerkkabel aansluiten.
Ik koos ooit voor raid 1 om ervoor te zorgen dat bij 1 disk failure niet alle data kwijt is. Raid 1 kopieert de data naar beide schijven, vandaar dat ik je zin "Dus als je een HD weghaalt, kan je dus AL je data kwijtraken als er iets met de andere HD gebeurt (blikseminslag bv)." niet begrijp.
Je kan je NAS een vast IP adres geven.
Verder is het nog niet duidelijk wat je bereikt als je 1 hd er uit haalt. En wat dat met Internet te maken heeft.
Je zou ook gewoon even een switchje kunnen halen.
Daarbij weet ik wat RAID 1 is. Je hebt 2 disks. Alle data staat op beide disken zodat er 1 stuk kan gaan en je niet al je data kwijt bent. Nu wil je 1 disk verwijderen. Je houd in je NAS dus slechts 1 disk over.
Als daar dus iets mee gebeurt ben je die data kwijt.
Als je de 2e disk met veranderde data weer gaat toevoegen zal hij namelijk niet een compare slag gaan doen. Volgens de NAS is de RAID set stuk op je 2e disk. En zal hij gaan rebuilden vanuit disk 1 (ga ik vanuit).
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.