Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DatBlackBanana
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-10-2024
Hallo!

Ik ben van plan om nieuwe speakers aan te schaffen, maar ik zit te twijfelen tussen de B&W 602 s1 en de B&W 602 s3. Nu is mijn versterker niet high-end (Ik heb een Pioneer VSX-D814-S), en vraag ik mij dus af of ik het verschil tussen de series 1 en series 3 wel ga merken? Ik stel deze vraag omdat één van mijn vrienden (Die een stuk meer verstand heeft van audio dan ik) zegt dat ik toch geen verschil ga horen tussen de speakers, omdat mijn versterker niet high-end is.

Volgens reviews heeft de series 3 een nieuwe verbeterde tweeter, waardoor de hoge tonen beter tot stand komen, en het geluid minder ''muddy'' klinkt.

Geld is geen probleem, beide speakers liggen binnen mijn budget.

Wat raden jullie aan?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Kwam al gauw wat leesvoer tegen op het web:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=53792.0
http://www.hififorum.nl/index.php?topic=22154.0

Als geld geen probleem is, dan is het makkelijk :+
Wellicht doe je nog eens een versterkerupgrade?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:47
De S1 ken ik helaas niet, maar ik heb zelf wel de 602 S3 gehad. Heerlijke speakers, maar ze houden wel van een versterker/receiver die genoeg reserve heeft. Dan komen ze echt goed los :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Waarom twijfelen tussen alleen deze speakers?

Ga naar een goede winkel en lekker luisteren :) Dynaudio, DALI, Boston Acoustics etc, zoveel goede merken .

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DatBlackBanana
caspervc schreef op maandag 5 december 2016 @ 21:47:
Waarom twijfelen tussen alleen deze speakers?

Ga naar een goede winkel en lekker luisteren :) Dynaudio, DALI, Boston Acoustics etc, zoveel goede merken .
Omdat ik zelf al B&W 601's (series 1) beneden heb staan, en persoonlijk de geluidsweergave van b&w zeer prettig vind. Ik ben alleen opzoek naar wat meer bass, en zou daarom de 602's willen proberen. Maar het schijnt dat de 602's series 1 niet zo helder klinken als de 601's (Series 1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DatBlackBanana
_ferry_ schreef op maandag 5 december 2016 @ 21:04:
Kwam al gauw wat leesvoer tegen op het web:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=53792.0
http://www.hififorum.nl/index.php?topic=22154.0

Als geld geen probleem is, dan is het makkelijk :+
Wellicht doe je nog eens een versterkerupgrade?
Misschien dat er in de toekomst wel een versterker upgrade in zit, maar ik verwacht geen 500 euro uit te te geven aan een versterker :). Bovendien ben ik niet iemand die het geluid altijd kneiters hard heeft staan. Ik kan ook van muziek genieten op middel volume. Misschien is het ook waard om te vermelden dat ik Spotify gebruik om mijn muziek af te spelen, en dus (grotendeels) geen flac bestanden gebruik? Wat denk jij? Zou ik het verschil nog steeds kunnen horen? Testen gaat moeilijk, aangezien het al oude speakers zijn en niet meer in de winkels verkocht worden.

In ieder geval, bedankt voor je reactie! :)
The Eagle schreef op maandag 5 december 2016 @ 22:18:
[...]

Als je meer laag zoekt, koop dan een (muzikale) sub. Kost je minder dan twee nieuwe speakers en heb je meer plezier van :)
En als je zelf als laatste gereareegd hebt, aub even je laatste post wijzigen ipv een nieuwe post maken :)
Ah, dat had ik misschien wat beter moeten verwoorden. Beneden (In de woonkamer) staan 601's die prima klinken, maar een beetje tekort aan bass hebben. Ik wil op mijn kamer nu ook fatsoenlijke speakers neerzetten, maar het liefst iets met meer bass. -> 602's :)

[ Voor 24% gewijzigd door DatBlackBanana op 05-12-2016 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

DatBlackBanana schreef op maandag 5 december 2016 @ 22:06:
[...]

Omdat ik zelf al B&W 601's (series 1) beneden heb staan, en persoonlijk de geluidsweergave van b&w zeer prettig vind. Ik ben alleen opzoek naar wat meer bass, en zou daarom de 602's willen proberen. Maar het schijnt dat de 602's series 1 niet zo helder klinken als de 601's (Series 1).
Als je meer laag zoekt, koop dan een (muzikale) sub. Kost je minder dan twee nieuwe speakers en heb je meer plezier van :)
En als je zelf als laatste gereareegd hebt, aub even je laatste post wijzigen ipv een nieuwe post maken :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Speakers moet je niet gaan kopen op advies van anderen, specs of reviews. Naar een goede audiozaak gaan en daar de kanshebbers gaan beluisteren en vergelijken.

Daarnaast betreft dit topic aankoopadvies dus krijgt het een verhuizing naar CEA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:54

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica