Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik ben van plan om de Nikon 200-500 mm te kopen. Het probleem is dan meteen dat mijn huidige schoudertas absoluut niet geschikt is voor deze lens, laat staan voor de lens bevestigd op mijn D750 of D7100. Ook zou ik graag de Nikon 70-200 f4 willen kunnen meenemen naast de 200-500 plus camera.

Ik zoek dus een nieuwe tas en dat moet gezien het gewicht van de lens een rugtas worden. Hierbij is mijn oog gevallen op de volgende tassen:

product: Lowepro Flipside 400 AW
pricewatch: Lowepro Flipside 500 AW

Op zich lijkt het erop dat de 400 genoeg ruimte heeft voor een camera + 200-500 en 70-200 f4, maar ik heb het idee dat het krap kan worden. De 500 aw is echter alweer een stukje groter.

Heeft iemand hier ervaring met 1 van deze tassen (of beide)? Is er nog een tas die ik over het hoofd zie?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:23

Chiron

Moderator Discord
Als je ook de 200-500 erin kwijt wil kom je uit bij de 500AW en die is echt enorm. (Enorm als in, je kan er letterlijk een krat bier in kwijt als je de schotjes eruit haalt). Maar dat is bijna inherent aan het gebruik van dergelijke lenzen.

Is er een reden dat je specifiek bij de flipside uit komt? Lowepro heeft ook de Pro trekker serie en nog wel wat series waar die lenzen in passen.

Ze hebben ook een hele handige tool: http://www.lowepro.com/bagfinder

Maar verder is het een kwestie van meten, vrijwel alle tassenmerken hebben de afmetingen van hun tassen op hun site staan, en vrijwel alle merken hebben tassen waar lange lenzen in kunnen. Kijk ook eens bij Think Tank, F-Stop, Tamrac, Manfrotto, Cliq of Naneu, en dan vergeet ik er nog een heleboel.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201524

Zo extreem groot is de 200-500mm nu ook weer niet.

De kleinste Thinktank Streetwalker past het ook gewoon allemaal in. Maar ik ben sowieso meer van Thinktank dan van lowepro, gewoon persoonlijke voorkeur ;)

[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 201524 op 06-12-2016 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Met hood is het toch wel een aardig apparaat hoor..

Afbeeldingslocatie: http://www.micro-machine-shop.com/Nikon_AF-S_200-500mm_lens_a.jpg

Maar; meten is weten :)

Die streetwalker past het wellicht wel in, maar dan is ie ook meteen 'vol'. Zou dan voor een maatje groter gaan. Zelf ben ik ook wat meer fan van Thinktank en F-Stop. Maar prijstechnisch is het dan huilen, in vergelijking met Lowepro ;)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201524

Chiron schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 09:34:
Die streetwalker past het wellicht wel in, maar dan is ie ook meteen 'vol'.
Dat valt dus best wel mee ;)

Afbeeldingslocatie: http://static.photo.net/attachments/bboard/00d/00dWMx-558702984.jpg
Zelf ben ik ook wat meer fan van Thinktank en F-Stop. Maar prijstechnisch is het dan huilen, in vergelijking met Lowepro ;)
TS wil voor ruim vijf duizend euro apparatuur meenemen en dan moet er honderd euro bespaard worden op een goede tas? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Oh dat is wel goed te doen ja :) Bedoelde het meer als in als je er een keer een water/thermosfles, eten en een vestje/jasje bij kwijt moet, of toch nog een extra lensje.

Met grote hoods moet je uitkijken dat je niet gaat proppen en het niet stiekem toch 'klem' gaat zitten, met ritsen die maar net aan sluiten.

Ben het verder wel met je eens hoor, op tassen moet je niet besparen. Merk dat de goedkopere modellen van Lowepro toch net even die handigheidjes en kwaliteit niet hebben van de Thinktanks, F-Stops en de duurdere lijnen van Lowepro. Maar het hangt er ook helemaal vanaf wat je ermee doet natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80027

200-500 is niet zo'n hele grote lens hoor, ik kan hem zelf makkelijk kwijt in een crumpler proper roady full photo en dan heb ik de d500 eraan en genoeg ruimte voor nog 2 lenzen, verrekijker en meer meuk :P

http://www.cameranu.nl/nl...l-photo-backpack-deep-red

200-500+d500, voor een week kleren en een forse verrekijker lukt ook kan ik uit ervaring zeggen :P

btw: statiefvoet heb ik er wel afgehaald, maar met statiefvoet past ook gewoon prima

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 80027 op 06-12-2016 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Bedankt voor de reacties. De reden dat ik bij de flipsides uitkwam is dat deze nog enigszins betaalbaar zijn en goede reviews hadden. Ik zou de tas puur gebruiken wanneer ik de 200-500 gebruik en anders niet. Daarom heb ik dus liever een wat goedkopere tas, mits die natuurlijk goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matje500
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 21:44
Je kan ook even kijken naar de lowepro flipside sport 20L. Die geeft wat meer diepte dan de 400AW. Het is een iets ander tyoe tas en er kan een 70-300 VR in lengte richting in.
Wat mij toch het handigste lijkt is in een camerawinkel verschillende tassen gewoon proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
Ik ga morgen proberen langs de Mediamarkt te gaan om eens wat tassen te checken. Deze tas lijkt mij een mooie: http://www.cameranu.nl/nl...-backpack-zwart#tab-specs.

Hier kan de waistbelt tenminsts eraf worden gehaald.

Edit: zie dat de lens hood van de 200-500 13.3 cm doorsnede heeft, terwijl de Sirui tas maar 12.5 cm diep is :(
Anoniem: 201524 schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 09:56:
[...]

Dat valt dus best wel mee ;)

[afbeelding]

[...]

TS wil voor ruim vijf duizend euro apparatuur meenemen en dan moet er honderd euro bespaard worden op een goede tas? :P
Als ik het goed zie is dit de normale streetwalker tas? Volgens de think tank website zijn de internal dimensions daarvan 22x41x14cm. De Nikon 200-500 hood is 13.3 cm en ik zie dat de Nikon 80-400 zonder hood al 9.5 cm doorsnede heeft. Toch lijkt het geheel prima te passen op je foto. Denk dat er in mijn geval dus een 200-500, 70-200 f4 en mogelijk nog een 105mm 2.8 (rechtop) zou moeten passen.

[ Voor 69% gewijzigd door Cobiwan op 06-12-2016 21:56 ]

Pagina: 1